Eeh, har en Ducati Scrambler som har 75 hästar och väger 190 kg inte samma behov av att stanna så snabbt som möjligt från 50, 70, 90 eller 150 när något plötsligt står i vägen som andra hojar?iof en luftkyld ducce( multistrada 1000 ds ) e ju ganska vek, får spö av en liten 400 i drag race så dubbla bromsskivor lär la inte behövas för att bromsa den dära duccen
Det har funnit mängder med Ducce-modeller med enkelskiva, även SuperSport. Hellre bra bromsar än fler skivor oavsett.Däremot att Ducati som i min bok alltid varit kompromisslös premium tummar på dubbla bromsskivor, chassiekomponenter och hydraulisk koppling stör mig lite.
Det har funnit mängder med Ducce-modeller med enkelskiva, även SuperSport. Hellre bra bromsar än fler skivor oavsett.
Varför just 10 år tillbaka, Scramblern är ju retro?Mycket möjligt. Kan du räkna upp några modeller från dom senaste 10-12 åren med singelskiva? Helt säker på att Scramblern har bromsar så det räcker men det är en ordentlig nerspecning från minsta och billigaste Monstern, inte bara på bromsarna.
Mycket möjligt. Kan du räkna upp några modeller från dom senaste 10-12 åren med singelskiva? Helt säker på att Scramblern har bromsar så det räcker men det är en ordentlig nerspecning från minsta och billigaste Monstern, inte bara på bromsarna.
Det tror jag också, men man kan undra över motiven när tillverkarna väljer enkla/dubbla skivor. Några modeller som har och har haft dubbla skivor:Helt säker på att Scramblern har bromsar så det räcker...
Grundmodellen av scramblern e ju billigare än den absolut billigaste modellen av monster, så e väl inge konstigt ifall nån enstaka komponent är enklare än monstrets. Scramblern har ju trots ett fördelaktigare pris 803cc motor och brembo monoblock ok. För övrigt e väl poängen med scramblern att den ska vara en enkel, avskalad, mångsidig och framförallt en tjusig hoj med "rätt utseende", en hoj som inte kostar skjortan att varken köpa eller äga. Letar man efter teknisk briljans e de ju bara att gräva djupare i plånboken och välja en annan modell
Alla modeller av Scramlern är väl ändå billigare än billigaste Monstern? Gräva djupt i plånboken är nåt Ducatiägare gör allt som oftast, vare sig det behövs eller ej. är liksom halva poängen med att köra Ducati? Missförstå mig rätt, jag tänker aldrig köra nåt annat än Ducati.
Säger du det, jag hade för mig att det billigaste monstret kostade några tusingar under 100 000 kronor i Sverige. Ja men de gör ju Scrambler Full Throttle ännu mer prisvärd eftersom den har Termignoni monterat från fabrik. Skulle det inte vara för att jag e så himla fäst vid min Super Duke så skulle jag lägga in en beställning på direkten
Hm, Lika skadad som jag då, jag har äntligen en 748Jag tror så här .. skaffa en Ducati från 1988-2007 så är du hemma ..
Monster: Sjukt snygg
ST2-4: Bäst
Sporthojarna: Underbara
Det är nåt konstigt med MC världen .. eller så är det mig det är fel på.
Jag tycker om rått naket eller kåpa (därav ST2:an) Kan vara att jag blev miljöskadad av en Ducati på en mack 1991 i Halland när jag var på väg till Anderstorp som var så satans häftig. http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_851
Mullret gick genom benen liksom ..
Sen dess har jag sagt att jag ska ha en Ducce .. nu har jag en..
//Tomas
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |