Sniglom
Gudomlig sporthojare
Kedjespännare saknas efter däckbyte
Köpte nya däck via hojdäck.se och gjorde däckbyte på Vianor partille i torsdags.
I helgen upptäcker jag att ena blocket för att justera bakhjulet saknas.
Åker till vianor på måndagmorgonen och frågade om de glömt montera tillbaks blocket. Personalen svarar att de aldrig rör kedjejusteringen i samband med hjulbyte, då det räcker med att skruva ur hjulbulten. De säger också att de är helt säkra på att den satt fast när jag körde därifrån.
Då ord stod mot ord kändes det inte som jag kunde göra mycket mer än att köra därifrån och beställa ett nytt block hos Kenneths. De hjälpte mig för övrigt med en provisorisk lösning så jag skulle kunna köra därifrån säkert, bra service.
Personligen tycker jag det hela känns lite för bra för att vara sant. Har inte haft några problem med att blocket suttit löst eller skruvat upp sig tidigare. Så att det skulle vara så löst att det skramlade av precis efter däckbytet är för mig långsökt.
För mig känns det som en självklarhet att säkerställa att bakhjulet är rakt och på rätt position är något man gör i samband med ett hjulbyte.
Ni som jobbar med att byta däck, hur fungerar det egentligen? Tror ni jag har blivit blåst eller har jag bara haft väldig otur?
Bifogar en bild på delen som saknas.
Köpte nya däck via hojdäck.se och gjorde däckbyte på Vianor partille i torsdags.
I helgen upptäcker jag att ena blocket för att justera bakhjulet saknas.
Åker till vianor på måndagmorgonen och frågade om de glömt montera tillbaks blocket. Personalen svarar att de aldrig rör kedjejusteringen i samband med hjulbyte, då det räcker med att skruva ur hjulbulten. De säger också att de är helt säkra på att den satt fast när jag körde därifrån.
Då ord stod mot ord kändes det inte som jag kunde göra mycket mer än att köra därifrån och beställa ett nytt block hos Kenneths. De hjälpte mig för övrigt med en provisorisk lösning så jag skulle kunna köra därifrån säkert, bra service.
Personligen tycker jag det hela känns lite för bra för att vara sant. Har inte haft några problem med att blocket suttit löst eller skruvat upp sig tidigare. Så att det skulle vara så löst att det skramlade av precis efter däckbytet är för mig långsökt.
För mig känns det som en självklarhet att säkerställa att bakhjulet är rakt och på rätt position är något man gör i samband med ett hjulbyte.
Ni som jobbar med att byta däck, hur fungerar det egentligen? Tror ni jag har blivit blåst eller har jag bara haft väldig otur?
Bifogar en bild på delen som saknas.
Last edited: