Kawasaki ZX-12R tråden

BoMMeN

Hoj är skoj
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX-12R
Vad kostar en sån här att försäkra om man är ca 35 år och bor på liten ort? Årsmd runt 00-01

Kolla med Gjensidige försäkringsbolag.
Jag betalar 5000:- halvförsäkring helår, är 34 år ung och bor i Umeå.
Årsmod 2000 på min.
 

roadrunner_dk

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
nyköbing
Hoj
2005 kawasaki ZX12R
05 ZX12 helt original havde den 164 hk ock med en akrapovic titanium helsystem+PC3 fik den 175 hk jeg kan kolla på Nm når jeg kommer hem
PS min akrapovic er til salu da jeg endast bruker höjen til dragracing ock har skiftet til muzzy sidewinder

jeg har et begangnad akrapovic helsystem i titanium 60mm avgang med en arrows burk til 5800 sek

ock en helt ny i original emballage(har aldrig været monteret) muzzy propipe helsystem i rustfrit stål med en hogglanspoleret aluminium muzzy burk til 7000 sek

bilder kan skickas vid interesse
 

kaya

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
zx12r -02
Har en importerad hoj med miles mätare och vill byta till km/h, ngn som vet var jag kan köpa?
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Kolla med "Rc mc" i Göteborg, bra service och brukar ha det mesta !!
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
RNMC-Service Demontering
G. Alingsåsv. 29, 433 38 PARTILLE
031-15 83 45
 

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Någon som har bytt lameller på sin 12:a själv? Måste man ha några specialverktyg?
Kollade lite i min verkstadshandbok och såg följande: Special tool - clutch holder och clutch gear setting.
Går det utan dessa eller?
 

TIMO 71

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2010
Ort
hägersten
Hoj
zx12r
zx12r

ny här på forumet. lite bilder på min zx12r
 

Bifogat

  • ZX 12 3.jpg
    ZX 12 3.jpg
    103.9 KB · Visningar: 97
  • ZX 12 7.jpg
    ZX 12 7.jpg
    52.3 KB · Visningar: 76
  • ZX 12 9.jpg
    ZX 12 9.jpg
    209.4 KB · Visningar: 84
  • ZX 12 10.jpg
    ZX 12 10.jpg
    55 KB · Visningar: 77
  • ZX 12 6.jpg
    ZX 12 6.jpg
    53.7 KB · Visningar: 70
  • ZX12 4.jpg
    ZX12 4.jpg
    219.8 KB · Visningar: 85
  • ZX12.jpg
    ZX12.jpg
    73.7 KB · Visningar: 103

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
ny här på forumet. lite bilder på min zx12r

Vad tycker du om ljudet i ditt Yoshimura?
Har ett liknande i Titan, RS3. Tycker det puttrar lite för mycket. Låter inte speciellt aggressivt.
Du har inte någon filminspelning?

Har precis beställt ett Devilblås till min ZX12R och borde komma i dagarna.

Mitt Yoshi har nog bara suttit på ca 500 mil. Tar det lång tid innan det börjar låta, alltså måste man köra in det?

/Mathias
 

Butcher

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
ZX 12R
Bytta lameller

Någon som har bytt lameller på sin 12:a själv? Måste man ha några specialverktyg?
Kollade lite i min verkstadshandbok och såg följande: Special tool - clutch holder och clutch gear setting.
Går det utan dessa eller?

Det behövs inte några special verktyg för det.
Lägg bara lamellerna i olja för du byter.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
ny här på forumet. lite bilder på min zx12r

Tjusig hoj!:tummenupp

Vad tycker du om ljudet i ditt Yoshimura?
Har ett liknande i Titan, RS3. Tycker det puttrar lite för mycket. Låter inte speciellt aggressivt.
Du har inte någon filminspelning?

Har precis beställt ett Devilblås till min ZX12R och borde komma i dagarna.

Mitt Yoshi har nog bara suttit på ca 500 mil. Tar det lång tid innan det börjar låta, alltså måste man köra in det?

/Mathias

Har inte hört talas om att man kör in bolt-on. Dock har det väl hänt att dämparullen kan "ta slut" efter ett längre tag, fast det gäller väl i synnerhet där ullen ligger lindad runt en insats.
Devil är väl kända för att låta ordentligt :)
 
Last edited:

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Tjusig hoj!:tummenupp



Har inte hört talas om att man kör in bolt-on. Dock har det väl hänt att dämparullen kan "ta slut" efter ett längre tag, fast det gäller väl i synnerhet där ullen ligger lindad runt en insats.
Devil är väl kända för att låta ordentligt :)

OK, det låter ju bra. Får se när jag monterat ihop det. Blåset ligger någonstans i Helsingborg för tillfället. Man kan ju hoppas att det kommer fram imorgon. :)
 

kaya

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
zx12r -02
Har en importerad hoj med miles mätare och vill byta till km/h, ngn som vet var jag kan köpa?

Fick tag i ett par schyssta mätartavlor tillslut illumiglow vita och lyser med blåaktigt sken. Kostade lite men men
 

Bifogat

  • IMG_0569.jpg
    IMG_0569.jpg
    173.8 KB · Visningar: 79
Last edited:

kaya

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
zx12r -02
ny här på forumet. lite bilder på min zx12r

Fin som snus!
Lite mkt dekaler i min smak men jag är också i full färd att rensa min med samma färg helt på dekaler inklusive bokstäverna på tanken.
Kan man få se hur tailen ser ut, undertail och skylthållare?
Vad är det för årsmod? Gillar framskärmen!
Har du blinkers i baklyset? Jag har proton framblinkers på g från hightechspeed och baklyse clear led med blinkers från hong kong.
 
Last edited:

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
OK, det låter ju bra. Får se när jag monterat ihop det. Blåset ligger någonstans i Helsingborg för tillfället. Man kan ju hoppas att det kommer fram imorgon. :)
Har fått mitt Devil bolt-on nu, och monterat det.
Det verkar dock som om det sitter någon slags dB killer, eller ett mindre rör i själva utblåset som sitter lite halvlöst. Sitter fastnitad med en liten skruv, alternativt en 4 mm svetsfog. Plockar jag bort det så är det ett rakt rör rätt igenom. Tycker det låter i nuläget rätt likt Yoshimurat. Skall se om jag kan få bort det. Om jag tar bort katalysatorn, får man ett trevligare ljud också? Det sitter ju ett jäkla getingbo där som borde bort.
 

TIMO 71

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2010
Ort
hägersten
Hoj
zx12r
zx12r-06

hojen är 06,vet inte märket på tailen de mesta är från s racing
Fin som snus!
Lite mkt dekaler i min smak men jag är också i full färd att rensa min med samma färg helt på dekaler inklusive bokstäverna på tanken.
Kan man få se hur tailen ser ut, undertail och skylthållare?
Vad är det för årsmod? Gillar framskärmen!
Har du blinkers i baklyset? Jag har proton framblinkers på g från hightechspeed och baklyse clear led med blinkers från hong kong.
 

Bifogat

  • zx12 111111111111.jpg
    zx12 111111111111.jpg
    241.6 KB · Visningar: 99

jajjaK1

JAJJA
Gick med
8 Apr 2007
Ort
I skogen
Hoj
Kawa zx12r
Ursäkta att jag bryter mig in här.Men är det någon som kan tippsa om var jag kan få tag i större bakdrev än orginal?Har letat men hittar inget?
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Har fått mitt Devil bolt-on nu, och monterat det.
Det verkar dock som om det sitter någon slags dB killer, eller ett mindre rör i själva utblåset som sitter lite halvlöst. Sitter fastnitad med en liten skruv, alternativt en 4 mm svetsfog. Plockar jag bort det så är det ett rakt rör rätt igenom. Tycker det låter i nuläget rätt likt Yoshimurat. Skall se om jag kan få bort det. Om jag tar bort katalysatorn, får man ett trevligare ljud också? Det sitter ju ett jäkla getingbo där som borde bort.

Äntligen har jag fått bort dB killern, och vilken skillnad. Nu låter det som det skall. :)
Får lägga upp någon video snart.
 

jajjaK1

JAJJA
Gick med
8 Apr 2007
Ort
I skogen
Hoj
Kawa zx12r
Hur mycket rymmer tanken på en 12a?

Min tank mätare visar lite fel så jag tänkte köra efter trippen å då är det bra att veta.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top