Kawasaki ZX-12R tråden

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Hörby
Hoj
zx12r -04
Projekt nummer plåt

Bockade en 2mm rostfriplåt, mätte mina blinkers hur långt ut från plåten de skulle sitta och gjorde nummerplåtshållaren efter det. borra först, bocka och spraya, mycket enkelt.
Nummerplåten sitter upp mot reflexhållaren så att den får stöd och så ser man inte kanten.
 

Bifogat

  • DSC00665.jpg
    DSC00665.jpg
    235.9 KB · Visningar: 67
  • DSC00666.jpg
    DSC00666.jpg
    223.2 KB · Visningar: 77
  • DSC00669.jpg
    DSC00669.jpg
    235.8 KB · Visningar: 80

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Haha idag kom jag på lösningen... Jag hade alldeles för låg tomgång inställd vilket gjorde att den inte fick "stödsoppa" vid gasavdrag. Låg på 1000 varv och höjde den lite, typ 13-1400 varv. Det blev en helt ny hoj!:D Nu är det supersmooth i kurvor och "dör" inte med tokmycket motorbroms till följd. Ut och justera era hojar, den trivs mycket bättre med den inställningen.

-Ibland är det enkelt-

MVH
-Tobbe-

Hur höjer man tomgången? Går det att göra själv, eller måste man lämna in den?

Bockade en 2mm rostfriplåt, mätte mina blinkers hur långt ut från plåten de skulle sitta och gjorde nummerplåtshållaren efter det. borra först, bocka och spraya, mycket enkelt.
Nummerplåten sitter upp mot reflexhållaren så att den får stöd och så ser man inte kanten.

Fan va avundsjuk man är. :)
Skulle vilja få till något liknande på min 12:a.

Var och handlade hoj i förmiddags och nu står den hemma i vardagsrummet! Vad tycks..

Jäkligt skön hoj, och färg.
Bor du i södra Sverige?
 
Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jäkligt skön hoj, och färg.
Bor du i södra Sverige?


Tack! Jo den är skitsnygg tycker jag. Inte så vanligt med Kawagröna modeller har jag fattat. Jag bor i Stockholm. Bifogar en bild från den berömda fotokurvan på "bulten"..
 

Bifogat

  • 096.JPG
    096.JPG
    70.5 KB · Visningar: 105
Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Var till Rörken i måndags på Smc:s Knix-kurs och provade 12:an på go-kart bana. Gick ju bra faktiskt. Det enda som var lite ovant var gasresponsen, typ av/på i relativ låg fart som det blir på liten bana. Har kört förgasarhojar där förut - smidigt som tusan. provade att ställa upp tomgången till ca 1500 varv. Lite bättre förutom att motorbromsen inte blev nåt vidare.
Är det nån idé/skillnad att skaffa pc3? Nån som har erfarenhet av detta?
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Var till Rörken i måndags på Smc:s Knix-kurs och provade 12:an på go-kart bana. Gick ju bra faktiskt. Det enda som var lite ovant var gasresponsen, typ av/på i relativ låg fart som det blir på liten bana. Har kört förgasarhojar där förut - smidigt som tusan. provade att ställa upp tomgången till ca 1500 varv. Lite bättre förutom att motorbromsen inte blev nåt vidare.
Är det nån idé/skillnad att skaffa pc3? Nån som har erfarenhet av detta?

Jag har en PC3:a, men den går rätt ryckigt ändå på låga varv i låg fart. Vet i katten vad jag skall göra. Kanske höja tomgången.
Är det något man kan göra själv?
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
På min sitter tomgångsskruven på höger sida, väldigt lättåtkomligt. Borde väl vara lika på din antar jag.:tummenupp
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Kolla vi den röda "pilen":)
 

Bifogat

  • tomgångsskruv.JPG
    tomgångsskruv.JPG
    54.7 KB · Visningar: 96

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Kolla vi den röda "pilen":)

Tack så mycket. Har faktiskt inte orkat öppna instruktionsboken förrän nu. :)
Får se om det blir lite bättre om jag skruvar upp den några hundra varv. Tror den ligger rint 1000 i dagsläget.

Kollade precis alla papper jag fick med köpet, och bänkningen som gjordes vid installation av PCIII och Yoshimura slipon.
165 hk vid ca 9800 varv, och max vridmoment 125 Nm vid ca 7800 varv.

Någon annan som har sina siffror?
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Var inne på Mcvaruhuset och köpte bromsbelägg igår, passade på att fråga om det finns kraschpuckar till min 12:a, som inte monteras i kåpfästena..Och se, det finns via en firma som heter R&G Racing, puckar som sitter monterade i ramen och ser riktigt bra samt stabila ut. Ca pris 1200:-
 

roadrunner_dk

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
nyköbing
Hoj
2005 kawasaki ZX12R
bänkning

Tack så mycket. Har faktiskt inte orkat öppna instruktionsboken förrän nu. :)
Får se om det blir lite bättre om jag skruvar upp den några hundra varv. Tror den ligger rint 1000 i dagsläget.

Kollade precis alla papper jag fick med köpet, och bänkningen som gjordes vid installation av PCIII och Yoshimura slipon.
165 hk vid ca 9800 varv, och max vridmoment 125 Nm vid ca 7800 varv.

Någon annan som har sina siffror?

05 ZX12 helt original havde den 164 hk ock med en akrapovic titanium helsystem+PC3 fik den 175 hk jeg kan kolla på Nm når jeg kommer hem
PS min akrapovic er til salu da jeg endast bruker höjen til dragracing ock har skiftet til muzzy sidewinder
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Var ute på en söndagstur från Falsterbo till Malmö idag.
På väg hem strax efter Vellinge kom jag ikapp en svart MB S500, svarta rutor, 20 tums fälgar, mm. Körde om honom. Sedan kom han om mig och jag hängde på.
Strax efter Tygelsjö drog han på, och jag gasade på, och det räckte inte med att bara dra på lite grann. :-( Låg iofs inte i rätt växel och drog inte på för fullt heller eftersom det brukar räcka med att ligga i 6:an och dra på för fullt, men då vi var uppe i lite väl hög hastighet så släppte jag av. Kändes för farligt med en hel del trafik och väldigt kallt och blåsigt ute.
Hursomhelst så stannade jag vid rödljusen vid Mobilia och han körde upp bredvid mig. Hängde du inte med sade han. :)
Jo, det gjorde jag men det började gå lite för fort, sade jag. Frågade vad han hade för motor, och den hade tydligen 600 hk enligt honom, och det kan nog stämma.

Som sagt, man skall aldrig underskatta en bil. :)
 

stonefido

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki ZX12R 00
hej,

ni som har Acrapovic och Yoshimura helsystem besiktigar ni med det eller byter ni till original när det är dags för besiktning?
 

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Hörby
Hoj
zx12r -04
hej,

ni som har Acrapovic och Yoshimura helsystem besiktigar ni med det eller byter ni till original när det är dags för besiktning?

Tänker besiktia med mitt Yoshimura, tycker att det inte låter så mycket.
Hade ett MIG på min zx9r och det lät mycket högre (nästan så att man blev trött på det)
 

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Bålsta
Hoj
gixx 600 ban/gata
Nån som vet om det blir skillnd om man byter ullen i dämparen, har ett acrapovic helsystem?
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Är det någon vits överhuvudtaget att montera en Powercommander om jag bara kör med ett bolt-on eller är det helsystem som gäller då?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Vad kostar en sån här att försäkra om man är ca 35 år och bor på liten ort? Årsmd runt 00-01
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top