Kawasaki z800/z800e

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Hej. Snyggt det blev :tummenupp Vill också ha det så. Är det ett stort ingrepp med alla belysningar (blinkers och reg skylt lampa) Behöver nya elsladdar dras eller använder man de befintliga, vad behöver man köpa förutom skylthållaren?

De är inget stort ingrepp om du köper en R/G skylt hållare, tar du den för original blinkers så följer allt med vad du behöver men om du vill ha mini blinkers så får du köpa till blinkers och motstånd.
Skylt belysningen är plugg and play

Monterings anvisning följer med
 

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Panigale 959 -19
De är inget stort ingrepp om du köper en R/G skylt hållare, tar du den för original blinkers så följer allt med vad du behöver men om du vill ha mini blinkers så får du köpa till blinkers och motstånd.
Skylt belysningen är plugg and play

Monterings anvisning följer med

Tack för snabb svar.
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Är det någon som vet om man kan få tag i registreringsskylthållare för den nya regplåten (170x150mm) som inte har den svarta reklamlisten längst ner där det står typ "Johans MC", "NorthBike", "Bike.se" eller liknande? Inte Tail Tidyn utan själva plasthållaren som sitter på som regplåten sitter i. Jag har hittat dem där man kan skriva egen text eller välja att det bara skall vara svart och ingen text alls. Men är det någon som vet att man kan få tag i denna men utan den svarta reklamlisten alls? Gillar när det är låg profil och diskret. Ser bara ut som en svart klump längst ner även om man väljer bort all reklamtext.

Tackar!
 

Yvonn

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2015
Ort
Stortorp
Hoj
Z800
Har hittat säkringarna, köpt ny och försöker byta - är det bara att rycka loss den gamla? Den sitter hårt... Eller finns det ett trick till att få loss den, spärr, speciellt verktyg, mer våld, mm? (blinkers-säkring 7,5A)
Tacksam för tips!
 

Jo.h.an

Medlem
Gick med
13 Sep 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 smc r
Har hittat säkringarna, köpt ny och försöker byta - är det bara att rycka loss den gamla? Den sitter hårt... Eller finns det ett trick till att få loss den, spärr, speciellt verktyg, mer våld, mm? (blinkers-säkring 7,5A)
Tacksam för tips!

Bara rycka loss, om du har en tång så ska det gå lättare att få bort säkringen :)
 

KristianMattiss

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2015
Ort
Vargön
Hoj
Kawasaki z800 -13
IMG_3626.JPG

Tvättad och polerad inför Bikedagarna, vilka kommer?? (Tyvärr ska det ju inte vara kanonväder som förra året)
 

fran

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2013
Ort
Vadstena
Hoj
Kawasaki z800e
Tja,
Väntar på leverans av min Kawasaki z800e då jag kör på A2-kort och kommer släppa den till full effekt nästa år när jag tar A-kortet.
Och en fråga som jag inte verkar hitta något svar på är:
Vad skiljer z800e från z800?
De är lika drevade, samma låda, samma motor.(Vad jag förstått)
Kan det räcka med en mappning med tex en PC för att få samma effekt som på en z800?
Någon som hunnit testa än?:va
 

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Ort
norrköping
Hoj
z800 -2015
skrev på pappret idag, hämtar på torsdag, känns lite overkligt :banana
ska man bara mörda svansen så man kan visa sig ute bland folk :D

är det rizoma som gäller ? Isf, är det miniblinkers som gäller också, behöver man köpa BLINKERSKABELKIT ? "Använd direkt i originalkopplingarna så slipper du kapa och greja." slöseri med pengar? eller ska man köpa det, behöver man köpa en för varje blinkers eller är det med ett set för fram och ett för bak?
 
Last edited:

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016
R&G med orginal blinkers ;) Då syns man iaf när man ska svänga.. slippa bli påkörd bakifrån!
så prioriterade jag när jag köpte tail tidy. Sen får man med adaptrar om man nu vill byta till miniblinkers..:musik
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Tack för snabb svar.

Hej,
Skippa effekmotstånd då de är stora och klumpiga, köp ett nytt blinkersrelä för ex. LED's ist. Blir mycket snyggare och betydligt enklare, du använder befintliga kablar.
Kolla i Z1000-tråden.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top