Kawasaki z800/z800e

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Hmmm...inkörning? Isf Hur många mil? Vad gäller?:D

Det står i manualen vet jag.http://www.kawasaki.com.au/owner-info/download-owners-manuals

Capture.PNG
Första 80 milen max 4000 varv.
80-160 max 6000 varv enligt manualen.

Dock skall man väl vara noga med att motorn är varm innan man kör iväg och inte varvar den max i början.

Jag körde in den med mycket växlande och max 7000 varv. 0~200 mil.

Man skall ju undvika och ligga och nöta på samma varvtal. Så undvik motorvägen vid inbrytningstiden på motorn.
 
Last edited:

Kimpa_Guld

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki z800 2014
Nu har det snart blivit dags att byta ut det bakdäck man fick med sin z800 vid köp. Någon som har förslag på vad man skall byta till? Det ska vara ett däck med förstärkning i mitten då jag kör mycket motorväg.
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Mina pilot road 3 höll i evigheter på min gamla hoj. kan tänka mig att road 4 är minst lika bra.
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Den där runda reflexen du satt på regskylten är godkänd eller? Isf vart kan man få tag på en sådan? :)

R&G skickar väl med en sådan? Annars kan man köpa det på deras hemsida. Jag satte min på den svarta runda delen skyltbelysningen sitter i över regplåten.
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Nu är det ju som så att det inte är tillåtet att sätta något på skylten dessvärre. Under eller över går bra men inte på.
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Tja. Är det någon som vet vad det är för storlek man ska ha på bombbins till baksvingen?

Jag vet inte, har inte satt på några på min än. Men vad jag läst när jag kikat lite verkar det vara M8. Någon annan kanske kan bekräfta detta.
 

MatteR84

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2015
Ort
Mellerud
Hoj
Z800 2014
Ok! Vill oxå ha för mig att det är M8:) ja någon borde ju ha satt på som kan bekräfta vad vi tror:)
Tack för svar.
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Ok! Vill oxå ha för mig att det är M8:) ja någon borde ju ha satt på som kan bekräfta vad vi tror:)
Tack för svar.

Sök på Z800 bobbins på Ebay bara så får du ju upp passande. Har för mig att det står typ "M8" överallt på dem när man går in på dem :)
 

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Panigale 959 -19
Har precis monterat dit bobbins. Det Är M8 :tummenupp
Har köpt en flyttbar depåstöd med 4 hjul, mycket smidigt i trånga utrymme.
 
Last edited:

Jo.h.an

Medlem
Gick med
13 Sep 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 smc r
Basic fråga... hur ställer jag om klock-eländet!? :-o

Kolla så att du är på "ODO mode" (Visar totala km hojen rullat)

Håll ner vänsterknappen i mer än 2 sekunder, då börjar klockan blinka.

klicka på högerknappen, nu blinkar bara timmarna på klockan.

Ändra timmarna med vänsterknappen,

klicka på högerknappen, nu blinkar minuterna.

Ändra minuterna med vänsterknappen.

När du ställt in rätt tid klicka på högerknappen

Nu blinkar både timmar och minuter

Klicka på Vänsterknappen

Klar :) :tummenupp
 

Titanium_z800

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Nygård
Hoj
Kawasaki Z800 -15
Tjena!
Min första post på forumet, är inte en fullfjädrad motorcyklist än men jag jobbar på kortet :rock
Jag har letat efter en hoj att köpa för övningskörning, köra upp med och som jag även skulle tänka mig att trivas med när jag äntligen får mitt kort. Efter mycket klämma och känna samt läsning på olika forum så var jag nere i Göteborg i onsdags och la en beställningen på en ny Kawasaki z800 (Grön/Svart). Skulle nog behöva en hjärnröntgen att köpa en helt ny hoj när jag inte ens har kortet men jag antar att man får chansa lite ibland :tummenupp leverans sker i i slutet på nästa vecka så det ska bli spännande. Det är perfekt att man som nybörjare har tillgång till forum som det här, ovärderliga tips, både om körning samt hoj så jag får hoppas jag har läst mig till ett bra val i hoj. Det enda negativa verkar vara att den är lite tung, vilken är en nackdel i krypkörningsbanan på uppkörningen man jag hoppas det löser sig. Hoppas jag får nöjet att möte er på sommarvägarna! :yoparty
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top