Kawasaki Z1000SX

Jules W

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2013
Ort
Motown
Hoj
Kawasaki z1000sx
Sådär. Inkopplat och klart. Fick koppla in blinkers till larmet strax bakom regskylten tillslut. Diodlampan lyser fastän larmet är på off dock. Spy 5000 är gångbart men halvtaskig kinakvalitet. Det fyller dock mina minimikrav för det priset. Stort minus för bökig inkoppling och dysfunktionell diod. Om ngn kopplar in annat larm återkom gärna med recension.
 

DubbelDeLux

Medlem
Gick med
31 May 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000sx-14
Vilken växel ligger ni på när ni kör i 90 kmh?
Hur noga var ni som köpte nya hojar med inkörningen? Tydligen ska man inte ligga över 4000 rpm under de första 100 milen. Sjukt segt är det. Har dock bara 30 mil kvar till servicen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vilken växel ligger ni på när ni kör i 90 kmh?
Hur noga var ni som köpte nya hojar med inkörningen? Tydligen ska man inte ligga över 4000 rpm under de första 100 milen. Sjukt segt är det. Har dock bara 30 mil kvar till servicen.

Det beror på, är det en krokig och skoj sjuttiväg är det trean eller fyran, är det nån rak och tråkig transportsträcka och jag håller hastighetsbegränsningen 90 så ligger jag på sexan.
 

Peter123

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
2014, Kawasaki z1000sx
Hallå! Nån som satt på slip-on, till exempel acrapovic? Lite sugen på mer ljud...polaren har köpt HD och jag hör ju knappt om min är igång längre... Nån som vet om slip-ons behöver servas? Hörde nåt om ett kolfilter som ska bytas?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kolfilter?
Tveksamt, det skulle väl isf sitta i katalysatorn men det ska inte vara något kolfilter där såvitt jag vet. Det som behöver göras med slipon är väl att packa om dämparullen när man tycker att det börjar låta för mycket.

Leovince One finns ju till SXen med. Funderat på att skaffa dem, enligt youtubevideos så ger de ett ganska mulligt ljud, ser anonyma ut och kostar inte så värst mycket.
Annars kan du ju köpa ett par GP Growlers, om det bara ska låta så in i helvete mycket, vilket lite blir vad du får sikta på om du ska föra mer oväsen än en HD. Nackdelen med högljudda pipor är att man blir jävligt trött på oväsendet efter ett tag.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Köpte min med Akra-burkar monterade. Kör med dB-killers i och tycker ljudet är helt OK. Rätt tyst vid normala varvtal men ylar på bra när man ligger på hårdare. :banana
Nackdelen är ju priset om man ska köpa dem nya...
 

Peter123

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
2014, Kawasaki z1000sx
Coolt! Ja akra är onekligen dyrt...men vill helst de ska funka både med sidoväskorma och vid besiktning för att undvika merjobb, kanske värt extra slanten då. Kikar lite på urban brawlers från vance & hines, ser rätt stygga ut...:hihi
 

Peter123

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
2014, Kawasaki z1000sx
Nice... :rock Ja får kolla runt på stan om jag ser akra, leovince eller brawlers på nån hoj, tycker det är grymt svårt att få en uppfattning om ljudet på youtube. Eller bara blunda o peka, kan bli bra det med... Tack för hjälpen! :)
 

Mats1000

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha MT-09 -17
Själv kör jag med Yoshimura. Ser bra ut på cykeln och låter också bra, mullrigt på lägre varv och ylar på lite på högre varv :)image.jpg
 

Mats1000

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha MT-09 -17
Har inte testat med sidoväskorna så vet inte om det fungerar. Har inga sidoväskor så kan tyvärr inte prova heller.
 

KrashFredrik

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000SX-14
Har hängt på tråden ett tag har själv en Z1000SX-14 som jag leker runt med. :)
Har varit tyst fram till nu - men nu har jag lite jag kan tillföra diskussionen. För just slip-ons hade jag en liten resa med.

Köpte först Yoshimurorna - lät bra, men fick ett trist uppvaknande när väskorna skulle på första gången. De ligger för högt upp.
Yoshimura.jpg

Bytte till kawasakis egna Akrapovič som ligger lägre för att väskorna ska kunna gå på.
Akra.jpg

Kör utan noise killers och de låter i princip likadant, både mullrar och ylar på bra.
Misstänker att mina noise killers bara åker in för besiktning... :)
 

Peter123

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
2014, Kawasaki z1000sx
Ah, ok! Riktigt snyggt med sadelkutsen! :) Lite synd på Yoshi bara, de verkar ligga 4-5 papp mindre i pris jmf mot acrapovic, att de ska ha 14 tusen för dom på kawas hemsida?? Antar att smakar det så kostar det...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ah, ok! Riktigt snyggt med sadelkutsen! :) Lite synd på Yoshi bara, de verkar ligga 4-5 papp mindre i pris jmf mot acrapovic, att de ska ha 14 tusen för dom på kawas hemsida?? Antar att smakar det så kostar det...

Det finns dessutom två olika akror, ett som är högt draget, och ett som är lågt draget för att funka med väskor, om du nu skulle få för dig att hitta dem billigare på ebay.
 

KrashFredrik

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000SX-14
Ah, ok! Riktigt snyggt med sadelkutsen! :) Lite synd på Yoshi bara, de verkar ligga 4-5 papp mindre i pris jmf mot acrapovic, att de ska ha 14 tusen för dom på kawas hemsida?? Antar att smakar det så kostar det...

Jag kom undan billigare pga att det var leverantören som missat att det behövs speciella när det är touring-modellen. Men jag tror det finns lite marginal på dem jämfört med listpriset...
 

Termik

Medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawa Z1000SX
Hej Peter123! Var kul att se en Z1000SX-broder på OK i Lördags. Hoppas du kommer till bra beslut i slip-on frågan. Mina Akra är som andra sagt 100% kompatibla med väskorna, men som du säger, ack så dyra. Man får dock redigt bra kvalitet för pengarna.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Har nu slitit ut ytterligare ett par däck. Har kört Pilot Road 3 bak och Pilot Power fram. Har funkat alldeles utmärkt.

Efter att ha läst mycket gott om Pirellis Angel GT har jag nu bestämt mig för att testa dem. Ska också prova gå upp till 190/55 bak för att se om det gör så mycket skillnad på hur lättsvängd hojen blir som de säger.

Återkommer med synpunkter då jag fått lite mil på däcken. Har just fått hem dem men inte bytt än.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top