Katana och GSX 1100-tråden

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Ort
Lund
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
Hej är det någon som vet om man måste plugga oljekanalen i locket på oljefiltret när man sätter på oljekylare?
Har sett att 84ans lock har en liten oljekanal och 82an är helt öppen. Undrar om man ska plugga den helt?
Eller bara ta ett lock från en 84.
Tack på förhand.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
lyse.jpg

Någon som vet om detta är ett baklyse till en Katana . Håller på att röja lite i garaget då detta dök upp.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nu innehöll ju inte mitt köp av "1340" motorn inga 1340 cc otan ett helt standard borr!

Har ett set 1428 kolvar och hittat ett nytt oborrat MTC block för vettiga pengar.
Man pratar värmeproblem med denna setup.
Men kan någon ge mig en vink om hur stora problem det är?
Kommer köra med oljekyl och körningen kommer bli sparsam med Sveavägs träffar och rödljus gasande.

KAN man åka med detta eller kommer det gå åt skogen direckt?

Vill komma igång med detta så behöver lite tips om vad göra utan att tabba mig totalt.
Och med tanke på att jag har RS38or krävs ju lite kubik för stt få fart i flåset.
Sen vill jag så klart ha bra knuff i den när man ändå är på gång.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ventilernas rörelsemån är klart utanför manualens service limit...

Apprepå 1428cc så är min erfarenhet är att över 1327cc börjar det hända mer saker i motorn och man måste tillämpa ökad vaksamhet på vad som är på gång därinne.
Jag kör ju f.n. 1500cc på gatan, det är mest en fråga om lagom kompression för tillförlitligheten och val av oljekylare för att slippa glo på tempen hela tiden.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Annars köper du min 1327cc motor som bara är att sätta i o köra med
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
1428 cc - o värme

Har ett set 1428 kolvar och hittat ett nytt oborrat MTC block för vettiga pengar.
Man pratar värmeproblem med denna setup.
Men kan någon ge mig en vink om hur stora problem det är?
Kommer köra med oljekyl och körningen kommer bli sparsam med Sveavägs träffar och rödljus gasande.

KAN man åka med detta eller kommer det gå åt skogen direckt?


Kör med 1428 och bigblock och stor oljekylare. Enda gången jag fått problem med att oljetempen stuckit iväg är i stillastående köer. / H
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Varför inte montera en fläkt från början den kommer väl till pass i sommar när ni kommer puttrande i stan å spanar på överhettade brudar i kortkort..

Har ett set 1428 kolvar och hittat ett nytt oborrat MTC block för vettiga pengar.
Man pratar värmeproblem med denna setup.
Men kan någon ge mig en vink om hur stora problem det är?
Kommer köra med oljekyl och körningen kommer bli sparsam med Sveavägs träffar och rödljus gasande.

KAN man åka med detta eller kommer det gå åt skogen direckt?


Kör med 1428 och bigblock och stor oljekylare. Enda gången jag fått problem med att oljetempen stuckit iväg är i stillastående köer. / H
 

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Ort
Lund
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
Nån som har en gsxr 1100 komplett mätarpanel och sälja.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag har ett par olika GSXR instrumenteringar men har inte koll på årsmodellerna.
Hur ser den ut?
Vi kan ta det via PM eftersom detta kanske inte är helt ämnesrelaterat ;-)
 

bearfoot

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västervik
Hoj
Race & gathojar.
bild f.jpg
Har just införskaffat en ny gathoj till nästa sommar. Ska få Grottis-trimmad motor av klasssiskt snitt, 33:eek:r, bromsutrustning från Lockheed, 18" fram och bak samt lite fixad fjädring. Sliten originallack får hänga med ett tag till. Eftersom jag även tänkt få ut min GS 1000 racehoj för att dubblera med på bana nästa år börjar garagetiden bli uppbokad för vintern. Vad gör man då när det visar sig att resterna i garaget räcker till ännu en hoj?
DSC_0050 version 1.jpg
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Lite bilder från vinterns uppdateringar (så långt)

1) sänkt fram. Kortad gaffel och 16" framhjul. Underbenen skall kortas så det blir lite fjädringsväg också. På bilden ligger underbenen an mot gaffelkronan.
P1030610_edit.jpg

2) ett ventilsäte hade gett sig, eftersom toppen ändå var av fick man passa på att fila lite:) På bilden endast filad, lite smärjeljobb kvar.
P1030656_edit.jpg

3)Yttre stödlager så motorn håller sig på plats utan att vrida sig.
P1030671_edit.jpg

/Ingvar
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top