Kalmartävling 15-16 maj

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Vi förlänger anmälningstiden till måndag 10/5 icke inbetalda startavgifter efter detta datum kommer belastas med 150 kr i efteranmälan.
Så kom igen nu och sprid informationen till alla förare så kommer det bli en kanon helg med täta race, en perfect uppladdning inför första SM.
Transpondrar och ev engångslicens går att lösa på plats.

Mvh/ KMK RR sektion

Ps, Glöm ej att kitta med skydd för styrändar fotpinnar och hjulaxlar kravspec:
http://www.kmkrr.se/cms/images/pdf/k...6r skydd.pdf



vad kommer transponderhyran ligga på?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Eftersom det är enklare tävling är dessutom engångslicensen billigare. :tummenupp Kom igen nu!
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Blir inte klok på hur man ska betala. någon som har plusgironumret elle bankgiro nr. Please..
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125

snaggels

#79
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Öland
Hoj
Ducati 848-08
Ruskigt dåligt intresse för kalmartävlingen ..
Någon som har funderingar vad det svala intresset beror på :va.
Inte lätt att planera en tävlingshelg med 12 anmälda förare varav endast 4 st har betalt in anmäningsavgiften.
Sista dag för den förlängda anmälningstiden är på måndag.
Tycker personligen det är väldigt sorgligt att inte fler aktiva anmäler sig då tävlingsmöjligheterna de inte växer på träd i sverige...
4 st förare blir det inge vidare rejs,
Som det ser ut nu blir vi tvugna att ställa in tävlingen...
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Ruskigt dåligt intresse för kalmartävlingen ..
Någon som har funderingar vad det svala intresset beror på :va.
Inte lätt att planera en tävlingshelg med 12 anmälda förare varav endast 4 st har betalt in anmäningsavgiften.
Sista dag för den förlängda anmälningstiden är på måndag.
Tycker personligen det är väldigt sorgligt att inte fler aktiva anmäler sig då tävlingsmöjligheterna de inte växer på träd i sverige...
4 st förare blir det inge vidare rejs,
Som det ser ut nu blir vi tvugna att ställa in tävlingen...

jag å nicke har inte hunnit än men ikväll blir det,
sen har väl tapper å karru oxå anmält sej bara där e vi ju 4 st:yoparty

man kan ju undra vad motard folket gör kanske alla kör kåtem:tuttar
 

snaggels

#79
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Öland
Hoj
Ducati 848-08
Idag är sista dag för anmälan till ordinarie anmälningsavgift,
Anmälningar samt inbetalade avgifter från och med tisdag 11/5 kommer kosta 650 kr,
5 st registrerade samt inbetalda förare på sista dagen av den 1 veckas förlängda anmälningstiden, SKÄRPNING........... :mad:
 

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Fixar...

Idag är sista dag för anmälan till ordinarie anmälningsavgift,
Anmälningar samt inbetalade avgifter från och med tisdag 11/5 kommer kosta 650 kr,
5 st registrerade samt inbetalda förare på sista dagen av den 1 veckas förlängda anmälningstiden, SKÄRPNING........... :mad:

Har mycket att stå i, det skall bli skönt att komma ned till Kalmar och brusa lite...

/Peter
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
ja å nicke hoppar kalmar måste jobba :(
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Idag är sista dag för anmälan till ordinarie anmälningsavgift,
Anmälningar samt inbetalade avgifter från och med tisdag 11/5 kommer kosta 650 kr,
5 st registrerade samt inbetalda förare på sista dagen av den 1 veckas förlängda anmälningstiden, SKÄRPNING........... :mad:

Jag betalade i fredags. Så det kanske är fler som har gjort det sent. Konstigt inte flera har anmält sig, detta är ju perfekt tillfälle att göra sin tävlingsdebut på en sån här tävling.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag betalade in igår så det borde sitta hos er nu.


hur gör ni? Hur många startande måste ni ha för att det blir nåt? slå ihop alla klasser till en känns inte riktigt heller som ett jättebra alternativ?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
jag betalade in igår så det borde sitta hos er nu.


hur gör ni? Hur många startande måste ni ha för att det blir nåt? slå ihop alla klasser till en känns inte riktigt heller som ett jättebra alternativ?

Jag tycker att slå ihop klasserna är ett full gott alternativ till att blåsa av arrangemanget. Kanske köra dubbla heat utan paus istället så blir det inga varvningar heller.

MEN, som arrangör så ska det ju in lite anmälningsavgifter oxå.... Jag har fan noll förståelse för att inte fler är anmälda. Sjukt dåligt att förare inte ställer upp när det väl arrangeras tävlingar!!!
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Jag tycker att slå ihop klasserna är ett full gott alternativ till att blåsa av arrangemanget. Kanske köra dubbla heat utan paus istället så blir det inga varvningar heller.

MEN, som arrangör så ska det ju in lite anmälningsavgifter oxå.... Jag har fan noll förståelse för att inte fler är anmälda. Sjukt dåligt att förare inte ställer upp när det väl arrangeras tävlingar!!!



visst är det tråkigt. men att klandra förare att man inte kör går inte heller.

nånting är det som gör att en nationell tävling inte drar folk, vad det är har jag ingen aning om men att det är NÅNTING kan vi nog vara överens om. Vill folk inte köra så är det nåt som inte är tillräckligt bra.

även om det inte går att göra mycket på anmälningsavgiften så tror jag det kan vara en faktor, samma pengar för en sm-tävling. (bortsett från 250 spänn lägre licensavgift för oss som kör engångs).

att elit-folk inte kör kan jag förstå. dock vet jag inte varför openfolket inte är fler.


när vet vi om det blir av?
 

endurodanne

endurodanne
Gick med
22 Jan 2010
Ort
silverdalen
Hoj
husaberg
Det är kanske så att dom som inte bet in har missat att det står startavgift...
och längre ner på TR står det anmälningavgift till BG nr.
Jag gjorde den tabben iaf..
Men i söndags bet ja in pengarna iaf..
 

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
visst är det tråkigt. men att klandra förare att man inte kör går inte heller.

nånting är det som gör att en nationell tävling inte drar folk, vad det är har jag ingen aning om men att det är NÅNTING kan vi nog vara överens om. Vill folk inte köra så är det nåt som inte är tillräckligt bra.

även om det inte går att göra mycket på anmälningsavgiften så tror jag det kan vara en faktor, samma pengar för en sm-tävling. (bortsett från 250 spänn lägre licensavgift för oss som kör engångs).

att elit-folk inte kör kan jag förstå. dock vet jag inte varför openfolket inte är fler.


när vet vi om det blir av?

Håller med dig delvis på den punkten. Ganska ironiskt att alla andra klasser den helgen bara betalar 300 kr för lika mycket körning.
PERSOLIGEN tycker jag dock inte 500 kr är mycket pengar i sammanhanget då det även ingår mycket träningstid på lördagen för den summan. Jämför tex med en bandag på en RR bana där får du inte mycket träningstid för 500 kr...
 
Last edited:

Rgv250se

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Gränna
Hoj
KX500SM, VOR530SM, RGV250, RGV500
visst är det tråkigt. men att klandra förare att man inte kör går inte heller.

nånting är det som gör att en nationell tävling inte drar folk, vad det är har jag ingen aning om men att det är NÅNTING kan vi nog vara överens om. Vill folk inte köra så är det nåt som inte är tillräckligt bra.

även om det inte går att göra mycket på anmälningsavgiften så tror jag det kan vara en faktor, samma pengar för en sm-tävling. (bortsett från 250 spänn lägre licensavgift för oss som kör engångs).

att elit-folk inte kör kan jag förstå. dock vet jag inte varför openfolket inte är fler.


när vet vi om det blir av?

Jag har tänkt anmäla mig många gånger men det har varit osäkert om jag kunnat denna helg! Nu kommer jag att fälla träd hela helgen men skulle gärna kört en tävling i Kalmar, framför allt nu när inte Eksjö blev av. :huvet Kommer gärna ner någon annan gång och sprider lite 2-takts rök.
Starkt av er att dra ihop till en tävling. :krama
 

snaggels

#79
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Öland
Hoj
Ducati 848-08
Vi kör tävlingen som planerat,
Vi har endast fått in 10 st betalande, som det ser ut nu kommer vi att slå ihop klasserna samt köra både kval och rejs på söndag, lördagen blir det enbart friträning.
Vi hoppas givetvis på att få in efteranmälningar 20 förare till hade inte vart fel, det är inte försent in och anmäl er !
Nytt tidsschema kommer ut på www.kmkrr.se inom kort.
/ Tobbe
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top