KalleNorton 1988-2007

IronMike

Guest
minns att jag satt i rökrummet på fd tivoli numer helenes krog eller vad det heter. mattias, duckie? & kallenorton ev ngn till. satt och rökte, men jag röker inte, men rökte ändå bara för att det var så trevligt sällskap. minns att det sista jag hörde från kallenorton när jag gick, va ngt i stil med "vi drar någon bombar-repa i vår"... självklart, skoj! Tyvärr blev det aldrig av :( missade massor onsdagskörningar pga jobb, känns sorgligt. Som någon skrev ovan, man fick intrycket av en trevlig spelevink med en massa livsglädje. Som man hade velat lära känna mer.

:(
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Då jag inte kan medverka i memorial-touren så tänder jag ett ljus här hemma för dig Kalle.

Jag vet att flera gör samma sak runt om i landet.

Lycka till på din resa.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
NEEEJ! :gråta

Likt många här kände jag honom bara genom internet, trevlig person och hade alltid de rappa svaren och störtsköna kommentarera. Och nu får man inte se dem igen. :(

Han likt stoooffe vill nog att vi fortsätter köra, men jag avväger nu att ta ett uppehåll, det har varit för mycket i år. :gråta

Sänder en tanke till vänner och familj.

Vila i frid. :(

Kunde inte låta bli och skriva till dej jag är mamma till Stoffe och du ska
vet hur jobbigt det är att mista sin son jag älska Stoffe så fruktansvärt
mycket var gång han skulle ut och köra sa jag till han att"kör försiktigt
du vet hur mycket jag älskar dej klarar mej inte utan dej" du ska veta
vilket helvete jag lider nu jag vet inte hur jag ska orka jag har ej
dotter på 20 år också jag och min man måste orka för henne skulle
men det är ett rent helvete.
jag vill bara säga kör försiktig livet hänger på en tråd.
Har ej orkat åka Mc med min man sedan vi hade kortegen för Stoffe
ner till olycksplatsen i Skivarp.

Kör försiktigt

Stoffes Mamma
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Efter "alla" hade åkt. Stod kvar en tjej på en VFR (?) i skogen på stigen dock.
Notera den lilla hojen med gulblått halsband längst ner på bilden. Den fick Norton när han tog studenten. :(
 

Bifogat

  • DSC01279sh.JPG
    DSC01279sh.JPG
    131.8 KB · Visningar: 1,769

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Efter "alla" hade åkt. Stod kvar en tjej på en VFR (?) i skogen på stigen dock.
Notera den lilla hojen med gulblått halsband längst ner på bilden. Den fick Norton när han tog studenten. :(

jo jag stod och pratade med henne efter att jag pratat med Oskars
mor och far och när hon kom fram och började prata då brast allt ut och jag började släppa tårar för min bästa jobbarpolare..

fy fan vad det kändes i hjärtat och se allt folk som hade tagit sig dit och som kände honom.
det var jag som körde den blåa scootern för er som inte vet vem jag är fick låna scootern från jobbet bara för att kunna ta mig dit..
 

Bmwblade

Oskars pappa
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R100RS, GSX-R750WV, Fireblade -92, R1 -98
Jag är Oskars pappa, jag kom till KalleNortons onsdagstur i bil tillsammans med min fru och dotter.
Vi tvekade mycket men är nu mycket glada att vi tog oss dit.

Vi kände den innerliga värme som strömmade från er, vi fick kramar, vi fick klappar, vi fick blommor, vi fick handslag, vi fick snälla, snälla ögon.
Vi fick förmånen att prata med några av er, vi skulle vilja pratat med fler, men allt hinns inte med och så är det inte så lätt att veta vad man ska säga, känns det igen?
Vi kände ert deltagande, vi kände ert lidande, och vi förstod ännu bättre vad ni betyder för Oskar.

Och....kanonen. Oskar är i himlen tillsammans med morfar, de var av samma skrot och korn. De gillade bus och de gillade när det smällde (morfar var lomhörd av kanonskott). Jag kunde känna hur de jublade tillsammans när Jörgen fyrade av!

Tack att ni finns / Oskars familj
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag tänkte bara skänka en eloge till Dr.Bike. Han visade ikväll att han inte bara är duktig på att hela hojar. Han är verkar vara duktig på människor också. Han fick fram de där orden som man skulle vilja säga till de anhöriga. De där orden som man inte hittar när man står där mitt emot de sörjande.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag är Oskars pappa, jag kom till KalleNortons onsdagstur i bil tillsammans med min fru och dotter.
Vi tvekade mycket men är nu mycket glada att vi tog oss dit.

Vi kände den innerliga värme som strömmade från er, vi fick kramar, vi fick klappar, vi fick blommor, vi fick handslag, vi fick snälla, snälla ögon.
Vi fick förmånen att prata med några av er, vi skulle vilja pratat med fler, men allt hinns inte med och så är det inte så lätt att veta vad man ska säga, känns det igen?
Vi kände ert deltagande, vi kände ert lidande, och vi förstod ännu bättre vad ni betyder för Oskar.

Och....kanonen. Oskar är i himlen tillsammans med morfar, de var av samma skrot och korn. De gillade bus och de gillade när det smällde (morfar var lomhörd av kanonskott). Jag kunde känna hur de jublade tillsammans när Jörgen fyrade av!

Tack att ni finns / Oskars familj


Det var skönt att ni orkade komma. Många uppskttade att få träffa er och krama er. Man vill göra så mycket mer men det finns ju inget som ändrar hur det blev.
Kanonen var en jättefin tribut till Oskar (och som bonus så verkar det som om morfar tyckte om det med ;)). Fint gjort Jörgen :krama

Tänker på er hela tiden och om det finns minsta lilla jag kan stå till tjänst med (även om det bara är en kram och prata) så tveka inte en sekund.

Stora varma kramar till er tre
/ Shirin Aljaderi (Nursey)
 
Last edited by a moderator:

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Jag instämmer med Nursey, det kändes bra att ni orkade vara med. Skönt att få krama om er "på riktigt".

Mina tankar är ständigt hos er. Ni är alltid varmt välkomna att höra av er om det är något, eller om ni bara vill prata. Vadsomhelst - närsomhelst.

Många varma kramar,

Josefine


Jag är Oskars pappa, jag kom till KalleNortons onsdagstur i bil tillsammans med min fru och dotter.
Vi tvekade mycket men är nu mycket glada att vi tog oss dit.

Vi kände den innerliga värme som strömmade från er, vi fick kramar, vi fick klappar, vi fick blommor, vi fick handslag, vi fick snälla, snälla ögon.
Vi fick förmånen att prata med några av er, vi skulle vilja pratat med fler, men allt hinns inte med och så är det inte så lätt att veta vad man ska säga, känns det igen?
Vi kände ert deltagande, vi kände ert lidande, och vi förstod ännu bättre vad ni betyder för Oskar.

Och....kanonen. Oskar är i himlen tillsammans med morfar, de var av samma skrot och korn. De gillade bus och de gillade när det smällde (morfar var lomhörd av kanonskott). Jag kunde känna hur de jublade tillsammans när Jörgen fyrade av!

Tack att ni finns / Oskars familj
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jag är Oskars pappa, jag kom till KalleNortons onsdagstur i bil tillsammans med min fru och dotter.
Vi tvekade mycket men är nu mycket glada att vi tog oss dit.

Vi kände den innerliga värme som strömmade från er, vi fick kramar, vi fick klappar, vi fick blommor, vi fick handslag, vi fick snälla, snälla ögon.
Vi fick förmånen att prata med några av er, vi skulle vilja pratat med fler, men allt hinns inte med och så är det inte så lätt att veta vad man ska säga, känns det igen?
Vi kände ert deltagande, vi kände ert lidande, och vi förstod ännu bättre vad ni betyder för Oskar.

Och....kanonen. Oskar är i himlen tillsammans med morfar, de var av samma skrot och korn. De gillade bus och de gillade när det smällde (morfar var lomhörd av kanonskott). Jag kunde känna hur de jublade tillsammans när Jörgen fyrade av!

Tack att ni finns / Oskars familj

Jag/Vi har stor förståelse och respekt för att ni tvekade att komma, men som Shirin skriver så vet jag att er närvaro var mycket uppskattad.
Att man inte riktigt vet vad man ska säga känns självklart igen. Ibland räcker det långt utan ord, en kram, ett handslag eller ett varmt deltagande duger gott.
Känner ni för att prata mer nån kväll så vet du var vi finns.

//Jensa
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag är Oskars pappa, jag kom till KalleNortons onsdagstur i bil tillsammans med min fru och dotter.
Vi tvekade mycket men är nu mycket glada att vi tog oss dit.

Vi kände den innerliga värme som strömmade från er, vi fick kramar, vi fick klappar, vi fick blommor, vi fick handslag, vi fick snälla, snälla ögon.
Vi fick förmånen att prata med några av er, vi skulle vilja pratat med fler, men allt hinns inte med och så är det inte så lätt att veta vad man ska säga, känns det igen?
Vi kände ert deltagande, vi kände ert lidande, och vi förstod ännu bättre vad ni betyder för Oskar.

Och....kanonen. Oskar är i himlen tillsammans med morfar, de var av samma skrot och korn. De gillade bus och de gillade när det smällde (morfar var lomhörd av kanonskott). Jag kunde känna hur de jublade tillsammans när Jörgen fyrade av!

Tack att ni finns / Oskars familj

Det var en ännu större förmån för mig att få prata med er. Jag tycker att ni var så starka som orkade med detta. Att så kort inpå förlusten möta så många. Många som i likhet med mig dessutom var totala främlingar för er.

Jag, som endast haft förmånen att träffa Oskar sporadisk sedan tre år, kände hur jag blev helt tom i huvudet när jag ensam på olycksplatsen, inväntandes motorcykelkortegen, plötsligt inser att familjen som kom gåendes mot mig på vägen var Oskars.

Men redan efter presentation så var det så tydligt: att ni inte bara orkade, utan även ville språka med tom sent och ytligt bekanta till Oskar som jag.

Som avlägset bekant till Oskar kände jag även en stor tvekan till att bistå med ett så ljudligt inslag som ett kanonskott när jag insåg att ni, hans närmaste, anlänt. Men även denna tvekan tog ni snabbt ur mig med att berätta om Oskar och hans morfars förtjusning kring smällar. Jag har nu insett att det var fler intressen än motorcyklar som jag kunde ha delat med Oskar.

Mot mig var Oskar en varm och nästan lite blyg kille. Men som alltid hälsade och pratade med mig när han såg mig, ofta träffade jag honom i sällskap med Carl Cyrén.

I kontrast till detta stod Oskars så knivskarpa och kvicka repliker vi alla kunnat läsa här på sporthoj.com. Många kan levera uppkäftiga svar i anonyma internetargumentationer, men "KalleNortons" förmåga att vara osentimental och utmanande utan att reta upp den träffade berodde ofta på att han hade rätt. Samt hans avväpnande stora självdistans. Det är ovanligt i den åldern.

Det var en förmån att ha fått träffa er son i verkligheten. Jag skulle ha tagit mig tid att prata mer med honom under våra sporadiska möten inser jag.
Jag avundas alla hans kompisar som stod honom nära, tex Calle Cyrén. Trots att de nu känner en så mycket större sorg och saknad än jag.

Jag har själv mist en familjemedlem, min mor dog alldeles för tidigt för länge sedan. På er sammanhållning, styrka och värme kunde jag känna att ni kommer att klara av att läka detta. Jag kände det genom mitt eget ärr efter mor när jag såg er.

Finns något ni tror att jag kan göra för er så hör av er.

Jörgen
 

dardevil

Up the irons!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Bang cook
Hoj
Maico 490 Super Edition
Verklingen synd..Min polare dog i trafiken 23 år gammal..Men att uttmana ödet tjäns de som allt oftare pga marginallerna är tightare.

Ja önskar familjen det bästa och att no kan finna frid i helvetet,de går men inte fan är det än tröst för er idag.Villa i frid..Slepp well my brother...
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Det här var den varmaste tråden jag läst på länge.

För mig som säkert inte missat KalleNortons roliga inlägg eller upptåg men som kanske inte minns allt, vore det inte kul att posta det han skrivit som fått just dig att le lite extra? Jag skulle uppskatta det iaf, så kanske jag som inte kände honom kan få en blick i vem han var lite mer.

Hoppas att du har det bra där du är iaf Oskar. :) Finns många som tänker på dig och saknar dig.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Kände bara Oskar via MSN och chatten, men han tillförde mycket roligt i min vardag och det här är oerhört trist :(

Jag kommer att sakna dig.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Våra vänner

Jag vill sända mina varmaste och med hela mitt ledsna hjärta till er föräldrar som står kvar där utan era söner och döttrar.
Jag brukar inte heller skriva i sådana här trådar då man har så svårt att förmedla hela den sorg man känner.
Med två ungar själv i den åldern så är det det absolut värsta som kan hända en.
att mista sina barn.
Stoffe,Oscar,Robin med flera som har mist sitt liv i år,jag känner sååå för er som står kvar övergivna med frågan ständigt hängande i luften...Varför???
Jag vet och minns så väl min egna start som 125a fantom på Uppsalas gator 1973 Man for och sladdade slangade och kvaddade och var preciiis så naiv våra ungar är nu..Jag fick dock förmånen att leva kvar ett tag till för att berätta det.

Alla mina tankar går nu till alla er som är kvar och och till er som slutade alldeles förtidigt.
För oss som tänker på er är ni inte som döda, utan bilden av er som vi har är när ni levde ut ert liv i fullt språng med ett stort leende.

Vila i frid ..Vi andra kommer senare och kollar vilka vägar som är bäst att knäskrapa på,på andra sidan.

Roffe
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Har tyvärr inte så mycket att tillägga till denna tråd förutom jag vet känslan av att förlora en vän även jag.
Och det känns fruktansvärt när man råkar ut för detta, kan dock inte jämföras med att förlora ett barn.
Hoppas ni i hans familj håller ihop och är starka nu efter denna tragedi som hänt er.
Tråkiga minnen väcks till liv varje gång man ser sånt här om folk som avlider på detta sätt.

Men V.I.F KalleNorton, och sänder familjen en tanke från mig.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Varför? Jösses, varför? :(

Denna stora profil med snabba returer och genialiska svar, knappt 20? det är fan inte rättvist. Inte nån stans.

Sporthoj sörjer och saknar sin evigt roliga KalleNorton :(

Jag saknar ord....
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Varför? Jösses, varför? :(

Denna stora profil med snabba returer och genialiska svar, knappt 20? det är fan inte rättvist. Inte nån stans.

Sporthoj sörjer och saknar sin evigt roliga KalleNorton :(

Jag saknar ord....

Jag måste hålla med. Det var en av de roligaste SH-medlemmarna.
Jag tjuvläser ofta i 125-forumet, innan jag träffade Oskar i verkligheten trodde jag ofta att KalleNortons tokroliga inlägg var från en äldre människa som skrev incognito. Jag skrattade lika ofta som jag läste hans kaxiga inlägg.

/J
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
3074403 Jag måste hålla med. Det var en av de roligaste SH-medlemmarna.
Jag tjuvläser ofta i 125-forumet, innan jag träffade Oskar i verkligheten trodde jag ofta att KalleNortons tokroliga inlägg var från en äldre människa som skrev incognito. Jag skrattade lika ofta som jag läste hans kaxiga inlägg.

/J
Faktum är att jag också trodde att han var äldre och hängde där för att ha lite skoj åt oss småttingar :)
Men han va ju precis som vi, glad livlig och sprallig. och full med skojigheter. Det blev en hel samtal i det där 125 forumet med Kalle, jag har aldrig träffat honom och det är synd och skam det. för sådanna människor som kalle ska man ta vara på! inte många som har hjärtat på rätt ställe och så nära till humorn som han...

det är sorgligt som fan detta, och det va inte utan att ja fällde ex antal tårar inatt när jag satt här och läste allas "minnen" av honom. Det är värdelöst det här.....

Han dog när han gjorde det han älskade iallafall om det är till nån liten tröst kanske, men till hans mor, far, syskon, käresta mfl så räcker nog inga ord all tyvärr. och jag önskar ja kunde göra så mycket mer, men jag kan inte göra mer än att minnas den profil han var här på sporthoj.

Och jag saknar honom redan! All uppskattning till dig Oscar, hoppas du kan läsa tråden därifrån du nu är och se hur saknad du är av oss alla.

Vi saknar dig

/ Blomman
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Här har man varit borta i tron att allt är som vanligt och så läser jag det här. Hemskt hemskt tråkigt.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top