KalleNorton 1988-2007

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Hur livet ändras.
Jag och Oskar tankade på Shell i Tungelsta, vi tänkte ta Tungelstavägen (bulten) fram till Lida-avfarten och sen den vägen vidare hemåt till Älvsjö. Oskars KTM var litet tjurig, Oskar hade kickat 2 gånger och den hade inte startat, ni som har sådana vet att man blir varm i sommarhettan om de trilskas. Jag erbjöd mig att försöka, hade fortfarande inte satt på mig hjälm och handskar, så jag var klädd att kicka. Hade tur, den hoppade igång på min första kick. Oskar åkte iväg, han ville inte stå och vänta på mig under tiden jag skulle ta på mig hjälm och handskar samt starta R1:an. KTM:en kunde i värsta fall tjuvstanna på tomgång och då var det ju dags att kicka igen....

Jag tog på mig startade och körde iväg, körde lugnt genom Tungelsta, satt och funderade och mådde bra i stösta allmänhet.
När man kommer ut ur samhället blir det 70, vägen öppnar sig, går över ett litet krön och sen har man god sikt ut över den lilla slätten. Jag kommer ihåg den glada förväntan jag hade när vägen öppnar sig, ni vet en tur på kurvig väg i vackert sommarväder, man mår bra helt enkelt. Just när jag fick sikt såg jag att det var folk i kurvan framför backen, tog det försiktigt, kom närmare och såg på långt håll att det såg ut som ett skinnställ som låg på vägen, kom aningens närmare, såg att det var en person som var konstigt vriden, nästan som en trasdocka, såg hjälmen på personen, det var Oskars hjälm. Det var Oskar.

Senast jag var riktigt glad, var på väg över lilla krönet när väggen oppnar sig efter Tungelsta. Jag, min familj, släkt och goda vänner har fått sina liv förändrade för alltid. Vi lever vidare, men det är annat liv, ett liv utan Oskar, ett mycket fattigare liv.

Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här, är nog påverkad av det underbara motorcykelvädret, vill dela min egen sorg och saknad, det finns också en oro/omsorg för speciellt er killar i Oskars ålder.
Livet är skört, det helt otänkbara kan hända, jag förstod det inte tidigare, jag förstår det faktiskt inte nu heller, men jag vet att det otänkbara har hänt.

Sven, pappa till Oskar a.k.a KalleNorton


Tack för att du delar med dig till oss. Jag har ännu inte återfått lusten att åka hoj sedan det hände. Den står där den står och kommer förmodligen samla damm ett par veckor till innan jag blir tvingad av någon att åka en tur.
Vet att jag kommer njuta av att åka när jag väl gör det men känner ingen lust som det är nu.

Har bilden på Oskar i mitt kök och tittar på honom flera gånger varje dag. Man undrar var han är nu och om han har det bra. Tänker på er så ofta och undrar hur ni har det, hur ni har gått vidare.

Stora kramar S
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hur livet ändras.
Jag och Oskar tankade på Shell i Tungelsta, vi tänkte ta Tungelstavägen (bulten) fram till Lida-avfarten och sen den vägen vidare hemåt till Älvsjö.
Sven, pappa till Oskar a.k.a KalleNorton

Väldigt fint skrivet Sven! Bilden på Oskar sitter i arbetsrummet framför datorn och påminner en om att ta vara på allt det fina nu medan man kan.
 

Widlund88

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple, 04
Sven med Gertrud och Hanna, samt andra. Jag (Daniel Widlund) och kamrater ur våran gamla klass på enskede gårds gymnasium hade tänkt att minnas oskar på årsdagen av hans bortgång. Vi skriver det på sidan här för att de vore roligt om de blev flera som ville som oss. vi tänkte tända ljus för att sedan kanske käka tillsammans eller liknande! vore trevligt om flera ville vara med och minnas! /daniel med andra
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Sven med Gertrud och Hanna, samt andra. Jag (Daniel Widlund) och kamrater ur våran gamla klass på enskede gårds gymnasium hade tänkt att minnas oskar på årsdagen av hans bortgång. Vi skriver det på sidan här för att de vore roligt om de blev flera som ville som oss. vi tänkte tända ljus för att sedan kanske käka tillsammans eller liknande! vore trevligt om flera ville vara med och minnas! /daniel med andra

Jag är med på att åka till platsen o tända ljus! Eller något annat som Oskar skulle uppskattat och kanske ännu viktigare, något som hans familj kanske kan uppskatta!
 

Widlund88

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple, 04
Jag är med på att åka till platsen o tända ljus! Eller något annat som Oskar skulle uppskattat och kanske ännu viktigare, något som hans familj kanske kan uppskatta!

Du är jätte välkommen att sluta upp med oss, nu är vi bara ett par från våran gamla klass, men vi ska förmodligen åka förbi olycksplatsen och tända ett ljus, samt åka förbi oskars grav och lägga en blomma! sedan tänke vi bara att vi skulle käka en middag ihop och snacka lite om livet osv!
du får gärna va med där också!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Du är jätte välkommen att sluta upp med oss, nu är vi bara ett par från våran gamla klass, men vi ska förmodligen åka förbi olycksplatsen och tända ett ljus, samt åka förbi oskars grav och lägga en blomma! sedan tänke vi bara att vi skulle käka en middag ihop och snacka lite om livet osv!
du får gärna va med där också!


Sötisar!
Jag åker som sagt gärna o tänder ett ljus :)
När tänker ni göra detta?
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Jahapp, nu har det gått ett år då ja. Ni får säga hej från mig om ni har vägarna förbi graven.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Ja, ett år idag.... jag minns det som igår, när jag fick dödsbudet. :-(

Tyvärr är jag utan hoj för tillfället och kan ej åka med på minneskortege. Ni som åker, hälsa från mig...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Redan ett år sedan roliga Oskar.

Jag ska pilla lite med hojen ikväll sedan går ¨provturen till din kurva.

Kram
J
 

Dr.Bike

Guest
Idag skulle du fyllt 20 din lille tokfrans! ;)
Rocka pa dar uppe i imlen, och ge oss en blink nan dag om att det finns hojar i himlen oxa! :)

:blommor
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Gud vad tiden går fort! Tyckte det var nyss din could-have-been-19-årsdag. :-(

Miss you!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top