Körkort 2012

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
YES! klarade nyss teorin här i sthlm, nu är det bara uppkörningen som väntar!!! FAN VA SKÖNT! :D
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Det sas att den var lätt hanterlig, så jag hoppas att det ska gå bra:tummenupp

En rekommendation från en som har en Daytona.
När jag köpte min så upplevde jag den ruggit svår i lågfart.
Du ska nog inte öva lågfartsbana med den hojen. kan lätt bli en aningen dyrt om du får byta en kåpa eller två.

Mvh
Andreas
 
Last edited:

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
Kortet ska de bli nu iår! Var på G för många år sen, men ja... ändrade förhållanden vart det och jag flyttade utomlands ist. Nu är jag iaf på hemmaplan och tänker se till o få kortet snarast! Ingen hoj sj ännu dock. Det får bli framöver!
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Allt är redan fixat GSX-R 1000 k6 och all utrusttning klar! bara kortetnu
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Jo, här är en iallafall :) och för att svara på frågorna i trådstarten så en bandit 600s tänkte jag försöka mig på. Och ingen ålder här inte så blir en seg bandit de första åren.. :(

Men älskling du vet ju att om du tycker det går för långsamt så får du ju alltid åka bakom mig när du vill <3 ;)
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Jag började med en er6f tog kortet förra året, men det dröjde inte länge inan jag suktade efter större hoj,körde på den i 4 månader men kunde byta bort den mot en honda vtr1000 firestorm 07,förlorad en del på er6 an som jag köpte fabriksny års mod 09, men ångrar inte att jag började på en 600 den var bra att lära sig köra på.
 

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Svedala
Hoj
Trampmodell -12
Kommer ta mitt körkort iår, äger en 690 smc, kommer ta mitt kort hos Mårtenssons i Malmö(södervärn) och lektionerna börjar v12, kör stenhårt på teorin just nu för att få det gjort :)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jo, här är en iallafall :) och för att svara på frågorna i trådstarten så en bandit 600s tänkte jag försöka mig på. Och ingen ålder här inte så blir en seg bandit de första åren.. :(

Kul! Då kanske vi ses på rörken eftersom du bor i uppsala? :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Har en KTM Superduke -08 som jag övningskör med. Har inte tagit nån körlektion ännu men 200 mil på landsväg så förhoppningsvis kan man hålla kostnaderna nere :D
 

calle.th

natural born gräddis!
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Munka Ljungby
Hoj
VTR
mina vänner. jag tog mitt kort i höstas. övningskörde mycket privat. kör på en FZ6:a.
när jag skulle köra upp på min FZ6:a godkändes inte denna av instruktören/provledaren pga för dåligt bakdäck (pinsamt...)
som tur var var brossan min med mig (vi hade övningskört dit) med sin GSX1400. jag frågade lite snällt om man kunde få köra upp på denna istället eftersom pengarna ändå hade brunnit inne om man inte provat åtminstone..

sagt och gjort, jag körde upp på GSX1400:an istället, aldrig kört den innan....
jag upplevde den som lugnare och betydligt trevligare att krypköra med runt koner osv, hydraulisk koppling och betydligt mer vridmoment hjälpe säkert till. jag upplevde den som mycket stabilare också, kanske för att den väger sjuhelvetes mycket mer än FZ6:an kanske, mer massa att välta...
däremot bromstesterna gick sådär, fick göra om en gång, men jag fick mitt kort iallafall.

så jag vet inte om jag verkligen kan rekommendera en lätt hoj att köra upp på... men det står för mig, har ni möjlighet att prova en stor fullvuxen maskin innan ni kör upp tror jag att det är en bra sak att göra iallafall. då menar jag inte att ni ska gränsla en R1 eller motsvarande på uppkörningen...
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Köper man en billig hoj (runt 10 000:) som man övningskör med och möjligtvis kör upp med, kan man ju antingen behålla den då den inte kostade så mycket, samt kanske är trevlig på något sätt, eller så säljer man den för lika mycket man betalade för eller någon tusenlapp mindre.

Tycker det verkar helt idiotiskt att köpa en ny/nästan ny "mellan" hoj då de flesta vill ha något annat bara efter något år, sämmre affär när man ska kränga den efter 2 år och den tappat 20-30% (har man tur får man det) av värdet går nog inte att hitta.

Kör man en billig gammelhoj med så tror jag man bildar sig en god uppfattning om vad man vill ha ut av en hoj, man måste testa sig fram och då kan man ju lika gärna göra det på något billigt och gammalt än nytt och dyrt, i min mening.
 

RAIJAN

Medlem
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
2015 BMW S1000RR
Jag skaffade en Fz6 s2 -07 när jag skulle ta kortet och insåg sen att jag inte kunde köra upp på den för tung mc. Körde då upp på polarns zx9r utan problem och fixa kortet på första. Tot ca 2400kr för A-kortet ;)
mkt konkörning på farsans jobb fixade biffen :D
 
Last edited:

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Söder om stockholm
Hoj
Z750 09 - VZ800
Jag skaffade en Fz6 s2 -07 när jag skulle ta kortet och insåg sen att jag inte kunde köra upp på den för tung mc. Körde upp på polarns zx9r utan problem och fixa kortet på första. Tot ca 2400kr för A-kortet ;)
mkt konkörning på farsans jobb fixade biffen :D

När tog du kortet?
 

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
2008,kawasaki,z1000
För er som bor norr om stan så är st eriks eller lötsjö att rekommendera. båda kör i barkarby flygfält och sen kör man runt i samma områden o vägar som i uppkörningen..sj tog jag kortet med lötsjö
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Blir att ta kortet så fort säsongen sätter igång.
Har en 625 SMC väntande och såklart är den ostrypt för att svara på trådskaparns frågor.

Blev riktigt sugen på den kursen i hallstahammar blir att kolla in detta lite närmare :)
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Blir att ta kortet så fort säsongen sätter igång.
Har en 625 SMC väntande och såklart är den ostrypt för att svara på trådskaparns frågor.

Blev riktigt sugen på den kursen i hallstahammar blir att kolla in detta lite närmare :)

Jag tog korten (a och b) i Hallsta för snart två år sedan och är väldigt nöjd. kan varmt rekomendera dem! :tummenuppvtror vi var 5stycken från skolan och alla fixade kortet :tummenupp
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top