Körkort 2009

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
jag tackar ändå för tipset fast ja visste;) det jag undrar är när man har backat mc på plats får man sätta ner parekrinstödet eleler ska jag kunna svinga mig upp på hojen utan det?
får jag ha typ foten utanför rutan när jag backat hojen och sitter på den eller måste det finnas typ 10cm kvar ytterst om mc för att jag(och min fot som är på yttre sidan) ska finnas inom rutan, dvs inte bara hojen utan hela mig?

en dum fråga ang lågfarten om jag vill ta första konen på vänster sida måste jag komma ut ur t-rutan frän häger för att inte "korsa" min väg? eller kan jag back in till höger, göra en vänstersväng och sen ta konerna från vänster- motsolsvändning , tillbaka och in till höger i t-rutan?

Nu har du inte varit inne på ett tag på tråden.... ovanligt... men det börjar väl dra ihop sig för uppkörning.... hoppas att du inte är sjukligt nervös men antagligen är du det.. hoppas att det går bra
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
jo ja ahr tränat bägge håll och kan den men jag har märkt att jag är något bättre att ta den till vänster. men som sagt jag klarar bägge håll:)

kul å läsa att det faktiskt verkar vara just 50-50 om vilket håll det blir:D

på tisdag gäller det:tummenupp
lycka till orcid:krama:krama:krama
 

Crall

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
KTM 625 SMC -06, Honda CB 400N, Yamaha YZ 250
Tappade behörigheten för A1, traktor och bil med mindre än 30 timmar kvar på prövotiden i slutet av Maj efter en fortkörning, en dag innan uppköring för A som såklart fick ställas in. Sommarens hojäventyr blev/är i stort sett förstörda, back to scratch och precis avklarat nya obligatoriska riskettan plus halkbana igen. Letar uppkörningstider för fullt men finns inte förens mitten av Augusti, verkar väldigt knivigt för mc också, nu måste jag dessutom göra kunskapsprov för A vilket jag med mitt A1 kvar hade sluppit.

Det suger jävligt hårt men ska på det igen, även om jag bara hinner köra knappt en månad i slutet av sommaren.

:huvet

Haha jävlar... Beklagar, måste ju suga stenhårt med 30 timmar kvar på prövotiden..2 nya år med prövotid nu då :) vilken mardröm men lycka till
 

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Ort
Skärblacka
Hoj
Yamaha R6 -03
hehe, var ute igår och körde "manöverbana" med cykel och PET flaskor, corny helt klart, men tror det hjälper :), mina grundproblem med bland annat blicken (som vill ner i backen) och stelheten vid vänstervändningar blir bättre. Såklart inte fullängdsbanor, men jag har lite "överättningsproblem" att få in i skallen hur jag ska köra banorna så dethär blir nog perfa :p.

Om nån är sugen på att byta en 125:a mot vårt 600 liters akvarium är det bara att hojta :D (ligger på blocket)
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Tappade behörigheten för A1, traktor och bil med mindre än 30 timmar kvar på prövotiden i slutet av Maj efter en fortkörning, en dag innan uppköring för A som såklart fick ställas in. Sommarens hojäventyr blev/är i stort sett förstörda, back to scratch och precis avklarat nya obligatoriska riskettan plus halkbana igen. Letar uppkörningstider för fullt men finns inte förens mitten av Augusti, verkar väldigt knivigt för mc också, nu måste jag dessutom göra kunskapsprov för A vilket jag med mitt A1 kvar hade sluppit.

Det suger jävligt hårt men ska på det igen, även om jag bara hinner köra knappt en månad i slutet av sommaren.

:huvet

Ja, det låter trist att behöva göra om allt igen... :(
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Den stora uppkörningsdagen

Jag lider med dig Orcid.... visst är det ett helvete dagen innan uppkörning....:3freak Lycka till i morgon...Hoppas att du får ta en tur på egen hand i morgon:krama
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag har hållit tummarna för Orcid hela morgonen, så det är knappt man kunnat jobba! *hehe* :D
 

sectric

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
HD Sportster 1200 Roadster -06
Hoj för övningdkörning och uppköning obegränsat?

Hej.
Har ni något bra förslag på en hoj som är enkel att hantera på manöverbanan och som man kan köra upp på för obegränsad behörighet?
Det är till en tjej som är 164cm.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Hej.
Har ni något bra förslag på en hoj som är enkel att hantera på manöverbanan och som man kan köra upp på för obegränsad behörighet?
Det är till en tjej som är 164cm.

Varför inte klassikern, Honda CB750. Körde en 90-talare under en lektion och den var väldigt snäll. Finns väl i drivor på blocket från 70-talet till 90-tal för alla priser, ex från toppen av blocket just nu: http://www.blocket.se/lund/Honda_CB_750_22479863.htm?ca=23_11&w=3

/Anders
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Jag har hållit tummarna för Orcid hela morgonen, så det är knappt man kunnat jobba! *hehe* :D

instämmer,är mer nervös nu än när jag själv tog kortet.
har en flaska skumpa här hemma som jag ska knäcka om orcid tar kortet:fyllisar
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top