Köksrenovering

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Eller så ger man kyl och frys en omgång när man ändå vaxar och polerar hojen/bilen ;)

Eller så köper du vit kyl/frys och folierar den i en färg/mönster som passar för tillfället. Då kan man ju jazza till det med zebrarandigt när man tröttnat på tråkigt enfärgat t.ex :)
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag köpte uteslutande Electrolux (Husqvarna) då jag tycker man får mest kvalitet för pengarna. Det är möjligt att de inte är lika bra nu längre och att Siemens och Miele är snäppet bättre men det kostar ju mer också.
Cylinda däremot är nog det sämsta skit jag har varit med om. Det köpte vi till sommarstugan och allt har strulat. Svensktillverkat, ja det är nog folk i Fas 3 som har skruvat ihop dem åtminstone...

Jag har inte märkt att Electrolux är billigare än Siemens. Dock så har dem väl några budgetvarianter som alla andra märken. Men är man ute efter vissa funktioner så får man ju oftast betala saftigt för det. Jag har vissa krav på tex häll, då vill jag ha flexizoner så jag slipper anpassa matlagningen efter storleken på kastrull/stekpanna och att den ska ha boostfunktion så man kan koka upp saker på nolltid.

Samma med inbyggnadsugn, där vill jag ha autoprogram (ställer bara in vikt på köttet tex och om man vill ha det blodigt, medium eller välstekt, sen sköter ugnen resten och stänger av sig när det är klart.) Allt som underlättar matlagningen ;) Det ska vara lätt att laga god mat *s*
Sen ska det vara pyrolysfunktion så man slipper skura ugnen och låta den rengöra sig själv.

Och dit jag vill komma är att jag inte har stirrat mig blind på märken utan mera funktion och vad de har fått i tester. Sen finns det väl säkert måndagsexemplar hos alla märken.

Peace :yoparty
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag drog till med Siemens för jag har fått för mig att de är dyra prylar. Miele är dyrare helt klart men jag vet inte om de har hela utbudet heller dock.
Jag handlade alla mina vitvaror i Polen och då köpte jag det dyraste som gick att få tag på för det var ändå så jäkla mycket billigare än i Sverige. Nu kommer jag inte ihåg priset exakt men 2xkyl/frys, micro, ugn, diskmaskin, häll och fläkt gick på runt 25k, då spelade det ingen roll om modellen under kostade 500:- mindre direkt.
Europagaranti dessutom= spelar ingen roll vart det är inköpt :glömdet
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag drog till med Siemens för jag har fått för mig att de är dyra prylar. Miele är dyrare helt klart men jag vet inte om de har hela utbudet heller dock.
Jag handlade alla mina vitvaror i Polen och då köpte jag det dyraste som gick att få tag på för det var ändå så jäkla mycket billigare än i Sverige. Nu kommer jag inte ihåg priset exakt men 2xkyl/frys, micro, ugn, diskmaskin, häll och fläkt gick på runt 25k, då spelade det ingen roll om modellen under kostade 500:- mindre direkt.
Europagaranti dessutom= spelar ingen roll vart det är inköpt :glömdet

Gillar ???
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Tänkte uppdatera er med resultatet. Ursprungsbilderna är inte från våran lägenhet men köket såg likadant ut. Alla byggbilder är mina :) Och dottern hjälpte självklart pappa att rensa efter jag hade spårat.

http://ladda-upp.se/galleri/try/koksrenovering

mvh Try
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top