Köksrenovering

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Missa inte en matavfallskvarn när du ändå bygger ett så fint och påkostat kök. Jag kör Insinkerator evo 200 och är väldigt nöjd.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Missa inte en matavfallskvarn när du ändå bygger ett så fint och påkostat kök. Jag kör Insinkerator evo 200 och är väldigt nöjd.

Jag tittade faktiskt på avfallskvarnar på tretti.se dock måste jag ju ansöka till Nacka kommun för att få installera en hemma. Blir till att skicka in ansökningshandlingar till Nacka kommun innan man beställer. Hur långt ner sitter själva kvarnen? Vill ju inte att lilltjejen ska gräva ner sin hand där och bli av med den.

Ett steg i tagen ;) Känns som det redan håller på att spåra ur *skrattar*:banana
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag hade aldrig haft ismaskin i frysen, kallvatten i kylen mm. Kylen och frysen är små nog som det är. Dom där prylarna snor bara plats som man annars kunde ha till viktigare saker.
Sen är side by side mindre än normala från början.

Jag har en fyllsize kyl, en fullsize frys inne, en till stor frys ute och en halvfrys i förråd. Sen har jag en liten kyl i baren för öl, läsk groggvirke mm.
Den ända jag saknar nu är en mega stor frysbox med bra energiklassning. Ska vara stor nog så den rymmer en människa som en bekant till mej myntade för att beskriva storlek.
När jag har den ryker lilla frysen =)
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Vi beställde från http://www.andrewsgranite.com när vi gjorde om vårt kök. Halva priset mot vad vi hittat i sverige. Tog inte överdrivet lång tid med leverans/installation och blev riktigt snyggt!
Ska du köra på svart så ta någon med lite mönster i.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag tittade faktiskt på avfallskvarnar på tretti.se dock måste jag ju ansöka till Nacka kommun för att få installera en hemma. Blir till att skicka in ansökningshandlingar till Nacka kommun innan man beställer. Hur långt ner sitter själva kvarnen? Vill ju inte att lilltjejen ska gräva ner sin hand där och bli av med den.

16cm under hon så visst GÅR det att få ner handen. Däremot är det inga vassa delar och inga valsar man fastnar i utan ett par klackar som snurrar och kastar maten mot en perforerad plåt i ytterkanten. Tänker inte stoppa ner fingrarna i den men OM man gör det så bör skadorna bli lindriga. Ingen risk att bli av med fingrar eller så.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Vi beställde från http://www.andrewsgranite.com när vi gjorde om vårt kök. Halva priset mot vad vi hittat i sverige. Tog inte överdrivet lång tid med leverans/installation och blev riktigt snyggt!
Ska du köra på svart så ta någon med lite mönster i.

Tack som F-N! Hittade en riktigt fin, och billiga var de också. 23 000:- ink mått och installation :)

Blir till att kontakta dem när köket är klart :yoparty:yoparty:yoparty
 

Tjita1

Guest
Sen rekommenderar jag inte att handla av gränsbygden, även om dom är billiga så sköter dom garantiärenden uselt. Dom hör aldrig av sig som dom lovar, så det slutade med att vi slände ut allt vi köpte av dom allteftersom det gick sönder.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Sen rekommenderar jag inte att handla av gränsbygden, även om dom är billiga så sköter dom garantiärenden uselt. Dom hör aldrig av sig som dom lovar, så det slutade med att vi slände ut allt vi köpte av dom allteftersom det gick sönder.

Dock så kommer jag köpa hällen från dem eftersom den kostar ca 9500:- hos dem och 16500:- hos de andra större kedjorna. Så valet är inte så svårt, har köpt en diskmaskin där i höstas. Och det fungerade bra, dock kan jag inte uttala mig om deras garantiärenden. Hoppas man slipper det iallafall.

Mvh /Try
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
HAHAHA. Ja, isf måste svart OCH Husqvarna den absolut sämsta kombon man kan få :rofl

Hehe, tänkte mest på färgvalet. :rolleyes:

Svart är snyggt tills man har fått det på plats och tar bort skyddsplasten. Sen är det aldrig snyggt igen. :gnissla

Källa: svart kyl/frys samt diskmaskin. :fakta
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
HAHAHA. Ja, isf måste svart OCH Husqvarna den absolut sämsta kombon man kan få :rofl

Då kanske man ska ändra uppfattning om Husqvarna. Jag har alltid trott att de är kvalitetsprodukter, och de är ju inte billiga direkt. Tittat på svarta Bosch med borstat stål på handtag mm. Riktigt snygga.

Eller ska man köra rostfritt? Vill ju inte att det ska se ut som skit efter något år.

Och varför blir svart så fult fort? Syns repor direkt eller är det fett osv som ställer till det?

Med vänlig hälsning, Try
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Då kanske man ska ändra uppfattning om Husqvarna. Jag har alltid trott att de är kvalitetsprodukter, och de är ju inte billiga direkt. Tittat på svarta Bosch med borstat stål på handtag mm. Riktigt snygga.

Eller ska man köra rostfritt? Vill ju inte att det ska se ut som skit efter något år.

Och varför blir svart så fult fort? Syns repor direkt eller är det fett osv som ställer till det?

Med vänlig hälsning, Try

Det är svarta Bosch med borstade handtag jag har.

All of the above, repor/skador formligen skriker ut sin närvaro, fingeravtryck, damm osv. Speciellt om maskinerna står så att solljuset faller på dem. :huvet

Rostfritt är bättre. Vit oslagbart (tyvärr).
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Det är svarta Bosch med borstade handtag jag har.

All of the above, repor/skador formligen skriker ut sin närvaro, fingeravtryck, damm osv. Speciellt om maskinerna står så att solljuset faller på dem. :huvet

Rostfritt är bättre. Vit oslagbart (tyvärr).


Eller så ger man kyl och frys en omgång när man ändå vaxar och polerar hojen/bilen ;)
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Känner att jag bara måste inflika en grej om Husqvarna. Mina päron byggde hus (som jag är uppväxt i) och flyttade in 1990. Samtliga vitvaror kommer från Husqvarna (Diskmaskin, kyl+frys, spis, fläkt, ugn) och allt fungerar fortfarande helt perfekt, utom frysen som gav upp för 2 år sen. Håller grejerna i 24 år (åtminstone) så får väl det anses som kvalité eller?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Känner att jag bara måste inflika en grej om Husqvarna. Mina päron byggde hus (som jag är uppväxt i) och flyttade in 1990. Samtliga vitvaror kommer från Husqvarna (Diskmaskin, kyl+frys, spis, fläkt, ugn) och allt fungerar fortfarande helt perfekt, utom frysen som gav upp för 2 år sen. Håller grejerna i 24 år (åtminstone) så får väl det anses som kvalité eller?

Javisst, men det han vara så att det hänt en del på marknaden sedan 1990.............
 

Tjita1

Guest
Tyvärr är det ju inte så att allt håller lika hög kvalitet idag som det gjorde för över 20 år sen. Vi hade en 70-tals Electrolux tvättmaskin som började krångla 2000 när vi skulle flytta, och den hade fortsatt att fungera ett tag till om det inte vore för att den delen som var trasig inte tillverkades längre. Tyvärr görs inte såna grejer nu för tiden.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag köpte uteslutande Electrolux (Husqvarna) då jag tycker man får mest kvalitet för pengarna. Det är möjligt att de inte är lika bra nu längre och att Siemens och Miele är snäppet bättre men det kostar ju mer också.
Cylinda däremot är nog det sämsta skit jag har varit med om. Det köpte vi till sommarstugan och allt har strulat. Svensktillverkat, ja det är nog folk i Fas 3 som har skruvat ihop dem åtminstone...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top