Kärlekstrubbelstråden

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Intala dig själv att det inte är något speciellt med tjejen och samtidigt börjar du leta fel som du kan störa dig på (se till att störa dig ordentligt på dem). Klipp kontakten, träffar du henne någonstans säger du inte mer än de vanliga artighetsfraserna, ge henne en lagom elak pik och gå din väg. Skaffa bra killkompisar att fördriva tid med, prata inte känslor med dem.

Snart är du fri igen :tummenupp

Shit...med risk för att vara blödig så säger jag...att jag inte är redo att ta steget att klippa kontakten med henne...har inte hittat några fel på henne även om jag letat...iaf inte några som jag kan hänga upp mig på. Tycker helt enkelt att hon är perfekt och det blir inte lättare av att vi har dökul ihop. Därför vill jag inte klipp kontakten, bara bli av med känslorna lite...så att jag inte är olyckligt kär för alltid i henne.
:rolleyes:
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Shit...med risk för att vara blödig så säger jag...att jag inte är redo att ta steget att klippa kontakten med henne...har inte hittat några fel på henne även om jag letat...iaf inte några som jag kan hänga upp mig på. Tycker helt enkelt att hon är perfekt och det blir inte lättare av att vi har dökul ihop. Därför vill jag inte klipp kontakten, bara bli av med känslorna lite...så att jag inte är olyckligt kär för alltid i henne.
:rolleyes:
De går över förr eller senare, men tills dess får du acceptera din hjärtesmärta 'r jag rädd :pannkyss

Kör mycket hoj och ät glass, det är bra till det mesta ;)
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
De går över förr eller senare, men tills dess får du acceptera din hjärtesmärta 'r jag rädd :pannkyss

Kör mycket hoj och ät glass, det är bra till det mesta ;)

Någon tid på hur lång tid det tar för att det skall gå över?????
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Det är ju som busbo säger, det är ju bara dig själv du skadar om ni fortsätter att umgås och du var massa obesvarade känslor och förhoppningar!

Alltså jag vill ju hellre umgås med henne som vän än inte alls...så min fråga är ju hur får jag mina känslor att sjunka en så där två miljarder snäpp till kompis nivån? enkelt va :rolleyes: :confused:

För övrigt så verkar ju bus-bo vara en vis man hehe
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Alltså jag vill ju hellre umgås med henne som vän än inte alls...så min fråga är ju hur får jag mina känslor att sjunka en så där två miljarder snäpp till kompis nivån? enkelt va :rolleyes: :confused:

För övrigt så verkar ju bus-bo vara en vis man hehe
Jag skulle säga att det sundaste vore att bryta ett tag, hänga med andra och göra lite annat en stund. Det är svårt att tappa känslor för någon om man konstant är med dem på riktigt eller i tankarna. Jag vet även att det känns hårt, trist och outhärdligt att bryta med någon man fortfarande vill ha kvar i sitt liv även om det inte blev som man ville, men det hjälper i längden. Att bryta är inget som varar för evigt om man inte vill utan det är just för att du ska tappa de där starkaste känslorna

Det absolut sämsta du enligt mig kan göra är att gå kvar i samma spår, låtsas som ingenting och hoppas att det ska gå över av sig självt, ty det kommer ta bra mycket mer tid än du förmodligen är villig att lägga på det.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Alltså jag vill ju hellre umgås med henne som vän än inte alls...så min fråga är ju hur får jag mina känslor att sjunka en så där två miljarder snäpp till kompis nivån? enkelt va :rolleyes: :confused:

Jag vill så gärna kunna svara...men jag har tyvärr inget bra svar till dig!
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Alltså jag vill ju hellre umgås med henne som vän än inte alls...så min fråga är ju hur får jag mina känslor att sjunka en så där två miljarder snäpp till kompis nivån? enkelt va :rolleyes: :confused:

För övrigt så verkar ju bus-bo vara en vis man hehe


Är du så kär som du säger så färgar det antagligen allt. Klarar du verkligen av att hålla isär drivkrafterna & anledningarna (kompis, kär eller attraherad) till varför du vill vara med henne i det tillståndet som du är nu så är du nog en av få som kan det.
Men vill du verkligen vara kompis med henne så bör det t ex inte vara ngt problem för dig när hon träffar ngn annan.
 

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Hindås med Blitzen
Hoj
CBR 600f -89
Att försöka vara vän med någon man är kär i är upplagt för att bli rejält sårad så småningom. Antingen du eller hon. Förmodligen du när hon träffar någon.
Jag håller med om att du borde se dig om efter någon annan som är superkul att umgås med på riktigt.
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
ja det är ju just det, jag slutar ju aldrig hoppas...

så det är väl upplagt att skita sig ordentligt så småning om...så trist när vi har så kul ihop bara...
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
ja det är ju just det, jag slutar ju aldrig hoppas...

så det är väl upplagt att skita sig ordentligt så småning om...så trist när vi har så kul ihop bara...

Det kan bli duktigt ointressant när känslorna väl svalnar oxå, så man vet väl aldrig riktigt hur det blir.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Alltså jag vill ju hellre umgås med henne som vän än inte alls...så min fråga är ju hur får jag mina känslor att sjunka en så där två miljarder snäpp till kompis nivån? enkelt va :rolleyes: :confused:

För övrigt så verkar ju bus-bo vara en vis man hehe

Enligt vad vissa skrivit i början av tråden, så bör det funka bättre att gå därifrån. Då kanske hon till och med springer efter dig? Gör hon det bör hon kanske fundera på varför hon gjorde det och då kanske svaret blir att hon egentligen vill vara mer än kompis med dig? Tydligen är det sådant som ingår i det där förbaskade "spelet". :) Om hon inte gör det så kommer du bespara dig en massa kärlekstrubbel, för jag tror inte du kommer tycka det är så roligt ifall hon träffar någon annan. Då kommer du antagligen mest fundera på vad han har som inte du har och så vidare och då rullar det på i snabb takt mot stupet. :huvet
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Alltså jag vill ju hellre umgås med henne som vän än inte alls...så min fråga är ju hur får jag mina känslor att sjunka en så där två miljarder snäpp till kompis nivån? enkelt va :rolleyes: :confused:

För övrigt så verkar ju bus-bo vara en vis man hehe

Varför vill du ha henne som vän, har du inga killpolare?
Försök att se förbi hennes fina yttre och se vad som finns kvar som kan tänkas locka dig. Jag har EN bra tjejkompis och jag ska även dela med mig av mina kärleksproblem jag haft med denna tjejen. Läs hela tråden (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=104822) och se hur jag under denna period från det att jag startar tråden tills dess att den är slut utvecklas och jag får lite klarhet över saker och ting.
Det är VÄLDIGT LÄTT ATT SNÖA IN SIG PÅ EN TJEJ MAN TYCKER OM och väldigt lätt att bli fartblind och se saker och ting ur ett perspektiv som gör att hela ens liv kretsar runt denna tjejen, vilket man efter ett tag kommer fram till är helt onödigt.

Kom ihåg det här! Den dagen du känner dig redo att bara ha henne som kompis så fråga dig själv: Kommer det göra ont i hjärtat om hon skaffar en pojkvän eller kommer jag blir glad för hennes skull?
Svaret som krävs är ganska självklart, kan du inte se henne tillsammans med en annan kille utan att det gör ont i hjärtat på dig så är du helt enkelt inte redo för en vänskap.

Citerar mig själv från ett av mina inlägg i min tråd:
"Det jag lärde mig av denna tråden är ju att om man vet med sig att det inte finns nån positiv utgång på problemet så funkar det väldigt bra att klippa av helt istället för att försöka hänga kvar i nåt man tycker om, tips till dom som inte riktigt vet ut eller in för tillfället :tummenupp."

Där har du en början iaf, att bara fortsätta vara med henne och vänta på att känslorna försvinner kommer inte hända. Hur länge du vill plåga dig själv kan som sagts tidigare i tråden bara du själv bestämma. Hoppas du lyckas ta dig i kragen och bryta dig loss :pannkyss.


EDIT: Som vanligt, sorry att det blev så långt...

EDIT 2: Jag mest repeterar saker och ting här ser jag nu. Läs iaf tråden jag länkade till så kanske du förstår vad jag menar.
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Jag kan posta en msnkonversation från herren själv ifråga så får vi se på svammel :arsele.

Lyssna nu på Slappa, han har erfarenheter.

Jo, han verkar ju veta vem man ska lyssna på iaf ;)

(Mina msnkonversationer är hemliga, om de kommer ut kan jag aldrig upprätthålla min image som trubbelfri :mad:)
Det är ju som busbo säger...
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top