Jaga grävling på 2 hjul?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
En sådan hade jag också:D
(jaja, det var en rolig historia också ;) )
Jodå, här är en till som hade en 818. Minns den mest som mycket soppasnål (tvåstegsförgasare, ena delen med liten halsring man normalt körde på och ett steg två, STOR halsring när mer pulver önskdes) och havandes branschens sannolikt minsta och mest kraftlösa 72 hästar..

Och Nu, en till skillnad från Lordens blodiga historia, en helt oblodig men som ändå slutar med hastig och snabb död..

Lilla moppefjunet (=jag) är på hemväg med moppen en vinterdag med snö. Lämnar E4 och åker upp mot föräldrahuset en liten bit bort. Moppens strålkastare fångar en stackars hare som snabbt fortsätter framför moppen i ljuskäglan.
Strax innan jag når huset kommer lilla husboxern, 42kg, i full fart och ska på sedvanligt sätt möta mig samtidigt gör haren ett snabbt hopp åt höger ur ljuset - och möter vovven - som glatt ser två mål, mig och haren!
Haren gör ett blixtsnabbt helt om - och springer rakt in i framhjulet på moppen - och faller död ner med nacken knäckt ..
Han blev efter viss hängning en god middag.:tungan
(Antar att Lorden krossade grävling inte blev uppäten ..:D )
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Du ÄR svinigt gammal.. Gustav Vasa är ju rena moppefjunet jämförelsevis men S*T*N vad jag garvade!!! Vilken underbar story! :D :hoppskrat :bow :hihi

Kefften ditt lilla blöjeksem!:arsele

Den är lite som lumpen, grävlingshistorian....Skit när det hände, men jävligt kul i backspegeln.:D
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Hur gick det med framhjulet då? hört att igelkottar ska ha som spikar på ryggen :va


Litet trådlyft, men jag körde över en igelkott :( med hojen häromveckan och det blev ingenting alls av det. Ett litet gupp och sen var det klart. Ingen punktering heller. Det ska nog mera till än lite igelkottstaggar för att få punka på en hoj, antar jag.

För att återgå till ämnet grävlingar tror jag det är en myt att det finns levande grävlingar. Jag tror det är någon som åker omkring och lägger ut grävlingslik i dikeskanterna. :confused:
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Jag älskar fan sporthoj. Efter en pissig kväll på jobbet serverandes sprit till diverse bönder som semestrar i sthlm så har jag garvat sida till sida i denna tråd. Lordens historia tar fan priset!

Klippte för övrigt en koltrast i Lördagsnatt med polarens BMW 120D i 180Km/h. Ser koltrasten lite snabbt och hör ett "Thump", kollar backspegeln och ser inte molnet av fjädrar jag hade förväntat mig. Ligger nu kanske i 140 på vägen från Åkersberga. Framme vid rondellen så svänger jag in höger för att kolla ifall det har hänt något med bilen.

Detta är det jag möts av. Det lilla röda klegget till höger om fewgeln är faktiskt hjärtat, det slog fortfarande när jag petade på det med en pinne, kylaren var täckt av fjädrar.

38051_405758784354_565724354_4559796_2880294_n.jpg
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Själv jagar jag Vildsvin rätt över åkrar :rolleyes:.

Grävling brukar jag jaga också med hojen... Dock bara om jag har stålhätta skor.
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Den här låg efter rosenhill.. Lite nasty med alla likmaskar, stor som 17 var den, uppblåst och luktade soptipp!
Kolla in klorna och huggtänderna, fy bubblan!
 

Bifogat

  • 163.jpg
    163.jpg
    258.7 KB · Visningar: 137
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top