Jaga grävling på 2 hjul?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Det var en Ascona B 1980 men jag hade en 2-liters diesel i den förstås, vilken jag hade borrat upp till 2.3-liter med kolvar från Rekord Diesel och ställt upp pumpen. Jag sålde den när jag skulle göra lumpen. Sedan dess har det dock bara varit riktiga dieselbilar. Mercedes.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Nässjö
Hoj
R6 -08
Hehehe.. grävlingar kanske biter tills de hör ett knak men man kan ju undra hur mycket de måste vrida käkarna ur led för att kunna bita runt ett ben om man tar en titt på deras käkanatomi :va
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Hehehe.. grävlingar kanske biter tills de hör ett knak men man kan ju undra hur mycket de måste vrida käkarna ur led för att kunna bita runt ett ben om man tar en titt på deras käkanatomi :va

Jag har alltid varit nyfiken på grävlingars käkanatomi; kan inte du utveckla det hela och kanske illustrera med ett par bilder?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men i jösse namn! menar du allvar? De biter nog och rivs uta helvete om man ger sig på en men tro inte att de har en default bitmanöver dör de följer den mallen.

Det vore rätt Teo/hillbilly och ha en tam grävling. Som man i koppel luftar bland pudlar och blåhåriga tanter i Humlegården. Så fort man tittat bort så leder kopplet ned i ett nygrävt hål i den fina parkgräsmattan och man får locka ut den. Den skulle platsa perfekt i dieselforden. När ngn trendmupp i solglajor och cab står bredvid i en bilkö och blasé stirra på forden och plötsligt ser en grävling trycka nosen mot fordens sidoruta. :rofl
 

MotardBoy

SOE.SE
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KXF och Scrambler
Hahaha, gud, jag trodde du menade skärpet ända fram till jag citerade dig nu. Undrade vafan du skulle göra med bältet i handen. Strypa stackarn...

Tänkte f_n samma sak! haha såg framför mig hur tant Agda rullar upp å ser en kar stå å strypa en liten försvarslös murrvel!

Far körde över en grävling med en låg BMW (bil)... den kletades fast under å grillades på de dubbla rören... Lukta så in i hel... Fick åka till grannkommun för å tvätta då han inte ville göra sig ovän med lokala macken... hehe

Förövrigt var jag ute och jogga i centralla Norrköping då jag mötte en grävling jag sprang i fatt med... Vi var lika snabba ungefär... Helt plötsligt vände den å typ "morra" såg f_n ut som en arg kamphund. Och ja, det finns vittnen.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
.....Förövrig var jag ute och jogga i centralla Norrköping då jag mötte en grävling jag sprang i fatt med... Vi var lika snabba ungefär... Helt plötsligt vände den å typ "morra" såg f_n ut som en arg kamphund. Och ja, det finns vittnen.

Ja det är min erfarenhet också, dom flyr i början men om hunden/människan kommer för nära så krigar dom istället
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det vore rätt Teo/hillbilly och ha en tam grävling. Som man i koppel luftar bland pudlar och blåhåriga tanter i Humlegården. Så fort man tittat bort så leder kopplet ned i ett nygrävt hål i den fina parkgräsmattan och man får locka ut den. Den skulle platsa perfekt i dieselforden. När ngn trendmupp i solglajor och cab står bredvid i en bilkö och blasé stirra på forden och plötsligt ser en grävling trycka nosen mot fordens sidoruta. :rofl

Joru. men skulle man ha den med i forden skulle han få sitta på flaket. Tänk om han får hormonspel eller vad dom nu får och går lös på vaderna när man sitter och ger heta ögat till nån chey på trotoaren när man knackar förbi. Då blir det fullgas upp på en för tillfället illa parkerad renault clio:näsblod

Jag jagar bäver på 2 hjul.
2 ben...?

Ja det är min erfarenhet också, dom flyr i början men om hunden/människan kommer för nära så krigar dom istället

Men dom är inte så viga. När Jag cycklade (i min ungdoms dagar...) på militärområdets grusvägar ute på värmdö så trampade jag ikapp en och hetsade den lite. Likt en paralyserad hare for den längs vägen i stället för ta av till en början men sen drog den åt höger och Jag efter...

Men försvaret har en förmåga att satsa galaktiskt mycket pengar på allehanda underhåll så krondiket var nazistiskt v-format och när grävlingsstackarn nått botten var den lite för stiff för att vika upp huvet och ta sig an uppstigningen. den satte sig fan i leran som en sluggs, brötade runt lite och for sen längs diket men då tyckte jag den hade fått nog med spänning så då klättrade jag upp på hojen igen och gav mig av.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Joru. men skulle man ha den med i forden skulle han få sitta på flaket. Tänk om han får hormonspel eller vad dom nu får och går lös på vaderna när man sitter och ger heta ögat till nån chey på trotoaren när man knackar förbi. Då blir det fullgas upp på en för tillfället illa parkerad renault clio:näsblod


2 ben...?

Ja flaket är nog bäst. Inte kul att ligga på motorvägen och plötsligt känna att en understimulerad grävling förtillfället tar sig fram i förarsoffan inte på. :gnissla

En kubik jord plus grävling på flaket måste ju bli perfekt.
Undrar om grävlingtricket funkar lika bra som hundtricket bland NK-tjejerna på Värmdö Golf :va Du får rappotera
 

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000rr
Verkar troligt, eftersom deras huvudsakliga föda består av daggmask, insekter, bär och spannmål där det finns tillgång. Det är klart, viss oreda i en hönsgård kan de ju också ställa till med, en kyckling eller två stryker väl med. Du kanske har kycklingben??:)
Haha de var ironi i mitt första inlägg, kanske använde fel smilie :gnissla , men inte för att jag har akademisk examen i grävlingens lunchmeny, men dom är väl ändå allätare :) ?

HAHAHA!!!!!! Har du vitlök runt halsen också, för att inte bli huggen av en vampyr?? :D :pannkyss
tror du att de funkar så kanske jag ska funta på saken, har hänt många gånger att fladdermösen svept förbi läskigt nära när man kört hoj på kvällen :hihi

Hur gör grävlingar som har gravt nedsatt hörsel? :confused:
Skaffar hörapparat som alla andra:tummenupp , lr vad tror du :rolleyes: ?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja flaket är nog bäst. Inte kul att ligga på motorvägen och plötsligt känna att en understimulerad grävling förtillfället tar sig fram i förarsoffan inte på. :gnissla

En kubik jord plus grävling på flaket måste ju bli perfekt.
Undrar om grävlingtricket funkar lika bra som hundtricket bland NK-tjejerna på Värmdö Golf :va Du får rappotera

Forden släpps inte in på golfklubbsområdet...:gnissla

Ja hade planer på att ha en fullstor sugga på flaket och döpa henne till Sonja. Då kunde man köra med "pro-net" i stället för bakläppen och lägga suggan så skingorna är bak och spänner ut nätet som på en kasler och när hon behöver exkrimentera är det bara för henne att ösa på och har man då tur gör hon det i en skarp vänsterkurva intill ett högklassigt café där cheyerna sitter i matchande outfits och dricker wiener-melang eller vad fan det heter.

Då skulle det från likt en solfjäder spridas en jämn hinna grisavkomma över hela gänget:D det tycker Jag e kul.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja svin är skiten! :tummenupp
De är så mänskliga på ngt sätt, man ser precis var de har varit. Och ju roligare de har haft desto djävligare ser det ut.


Forden släpps inte in på golfklubbsområdet...:gnissla

Ja hade planer på att ha en fullstor sugga på flaket och döpa henne till Sonja. Då kunde man köra med "pro-net" i stället för bakläppen och lägga suggan så skingorna är bak och spänner ut nätet som på en kasler och när hon behöver exkrimentera är det bara för henne att ösa på och har man då tur gör hon det i en skarp vänsterkurva intill ett högklassigt café där cheyerna sitter i matchande outfits och dricker wiener-melang eller vad fan det heter.

Då skulle det från likt en solfjäder spridas en jämn hinna grisavkomma över hela gänget:D det tycker Jag e kul.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top