Jag tror att jag bor i ett garage!

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750

Haha, så kommer engelskaläraren och gör entré... oslagbart :D.

Du verkar rätt ensam om att tycka det. Men nu har du iaf fått säga till alla att DU inte tycker att det är fint. Så nu vet vi... :tummenupp

Jo, rätt ensam är jag om det. Unga motorintresserade singelkillar är the shit när det kommer till design av hem :pannkyss.

Men tänk såhär... jag är rätt ensam om att tycka att det är snyggt att ha ett vardagsrum separerat från garaget nu. Men någon gång i framtiden blir det kanske standard och då är det jag som var trendsättaren! :yoparty
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
håller på sätt och vis med sandstromarn, gillar mer att vända på det hela skrota vardagsrummet och gör det lite myssigt i garaget i ställe, lite effektivare så ;)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
håller på sätt och vis med sandstromarn, gillar mer att vända på det hela skrota vardagsrummet och gör det lite myssigt i garaget i ställe, lite effektivare så ;)

Naturligtvis är det bättre när man lyckats ordna det för sig i livet så att man har ett garage med verkstad för sina prylar. Det är ju en trivial insikt.

Vad som får mig med flera att reagera på Sandstrom inlägg var ju formuleringen: "Ingen kan ju anklaga er för att ha stil i alla fall. Har ni kombinerad toalett och kök också? "

Om ngn bjuder på sig själv så mycket att man visar en självutlämnande bild på sitt eget hem för att visa på en tokrolig lösning som två unga människor tvingats till för att kunna fortsätta med sitt mc-intresse, ja då skriver man inte att folk inte "har stil" mm tycker jag.

Skulle man hypotetiskt tycka spontant illa om andra människors hem så håller man inne med det om man är väluppfostrad. Det är ju mer en fråga om att kunna uppträda belevat än att avslöja klen intellektuell spänst.
Själv hade jag heller haft hojen i lyan en vinter än att tvingas sälja den om jag skulle bli av med garaget och inte kunde ordna med ett nytt garage.

Tycker jag :)

Mvh
/J
 
Last edited:

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Naturligtvis är det bättre när man lyckats ordna det för sig i livet så att man har ett garage med verkstad för sina prylar. Det är ju en trivial insikt.

Du väljer att blunda för att många besökare av forumet tycker att det är snyggt/häftigt/stiligt/etc. att ha hojen i vardagsrummet på vintern. Det är hos dem ett självändamål att ha hojen inne i lägenheten/huset.

Vad som får mig med flera att reagera på Sandstrom inlägg var ju formuleringen: "Ingen kan ju anklaga er för att ha stil i alla fall. Har ni kombinerad toalett och kök också?"

Om ngn bjuder på sig själv så mycket att man visar en självutlämnande bild på sitt eget hem för att visa på en tokrolig lösning som två unga människor tvingats till för att kunna fortsätta med sitt mc-intresse, ja då skriver man inte att folk inte "har stil" mm tycker jag. Skulle man hypotetiskt tycka spontant illa om andra människors hem så håller man inne med det om man är väluppfostrad. Det är ju mer en fråga om att kunna uppträda belevat än att avslöja klen intellektuell spänst.
Själv hade jag heller haft hojen i lyan en vinter än att tvingas sälja den om jag skulle bli av med garaget och inte kunde ordna med ett nytt garage.

Nu är det en milsvid skillnad mellan att spontant tycka illa om att någon inte inreder stilfullt och att kombinera garage och vardagsrum. Det förra är ett angrepp på personens smak vad gäller val av inredning etc. och det senare ett angrepp på sporthoj.com-fenomenet att välja att förvara hojar inne i bostaden.

Jag hoppas verkligen att du vet mer om personerna än jag och verkligen är säker på att de valt detta som en sistahandsutväg för att ha hojarna kvar så att det inte är, såsom jag uppfattade det, att de faktiskt tyckte att det var schysst att ha hojarna inne istället för att leta upp ett garage någonstans. För det är sannerligen inget tecken på intellektuell stringens att ta någon i försvar baserat på spekulativa grunder - särskilt inte när försvaret i sig själv riskerar att bli ett mer grundligt angrepp än det man motsätter sig. :tummenupp

Själv har jag redan gjort bort mig :rodnar :crash. Nu väntar jag spänt på hur utfallet ska bli på ditt inlägg i förhållande till trådskaparen. Lycka till! :pannkyss:corn
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Med tanke på alla stölder ur garage som man kan läsa om här på SH verkar det inte alls vara någon dum idé att ha MC:n inomhus :)
"tycker hon som har 1 MC inne i huset och 5 inlåsta i garaget"
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker det är svår taikonvarning på att ha hojen i vardagsrummet. Påvert på ngt vis.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu är det en milsvid skillnad mellan att spontant tycka illa om att någon inte inreder stilfullt och att kombinera garage och vardagsrum. Det förra är ett angrepp på personens smak vad gäller val av inredning etc. och det senare ett angrepp på sporthoj.com-fenomenet att välja att förvara hojar inne i bostaden.

Jag hoppas verkligen att du vet mer om personerna än jag och verkligen är säker på att de valt detta som en sistahandsutväg för att ha hojarna kvar så att det inte är, såsom jag uppfattade det, att de faktiskt tyckte att det var schysst att ha hojarna inne istället för att leta upp ett garage någonstans. För det är sannerligen inget tecken på intellektuell stringens att ta någon i försvar baserat på spekulativa grunder - särskilt inte när försvaret i sig själv riskerar att bli ett mer grundligt angrepp än det man motsätter sig. :tummenupp

Själv har jag redan gjort bort mig :rodnar :crash. Nu väntar jag spänt på hur utfallet ska bli på ditt inlägg i förhållande till trådskaparen. Lycka till! :pannkyss:corn


Det är ju bra att du förtydligar dig. Nej jag känner ingen i denna tråd som du skriver att du verkligen hoppas.

Jag tyckte du formulerade dig på ett taskigt sätt bara. Att kommentara någons "stil" är som du nu tycks ha insett inget som enbart har med hojförvaring att göra. Det kan uppfattas som ett rätt djupt personligt angrepp. Så jag tycket du uttryckte dig vårdslöst bara. Det var det som gjorde att att jag reagerade.

Själv kalkylerade jag förstås med sannolikheten att du däremot var bekant med trådskaparen och därför körde er emellan helt accepterade internskämt. Det var nämligen den enda acceptabla förklaringen jag kunde tänka mig.

Nåväl. Du verkar ju snäll ändå! :pannkysspådigmed!

Hilsen
J
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Usch ja. Såna där zigenare...:rolleyes:


Det är bara ett uttryck man slänger sig med. Inte ett utryck för en åsikt. Du vet säker vad jag menar med att man slänger ur sig saker som ev skulle kunna såra någon som...tja, tar åt sig eller nåt.

Det finns en del saker som är meningslöst att diskutera på ett hojforum som består av lika delar hemmapoliser, tribalprydda och resten:D

Typ som invandraråsikter, droger och omoraliskt uppförande i trafiken.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är bara ett uttryck man slänger sig med. Inte ett utryck för en åsikt. Du vet säker vad jag menar med att man slänger ur sig saker som ev skulle kunna såra någon som...tja, tar åt sig eller nåt.

Det finns en del saker som är meningslöst att diskutera på ett hojforum som består av lika delar hemmapoliser, tribalprydda och resten:D

Typ som invandraråsikter, droger och omoraliskt uppförande i trafiken.

Jo jag tror ju inte att du är rasse förstås. Jag ville bara påpeka hur det kan missuppfattas, det finns ju inte osannolikt romer som åker hoj dessutom. ;)

Jag har lagt av med många favvo-uttryck genom åren kan jag erkänna :hihi
Är glad för att jag haft vänner som hjälpt mig att se det jag inte själv såg.

Fridens!

/J
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jo jag tror ju inte att du är rasse förstås. Jag ville bara påpeka hur det kan missuppfattas, det finns ju inte osannolikt romer som åker hoj dessutom. ;)

Jag har lagt av med många favvo-uttryck genom åren kan jag erkänna :hihi
Är glad för att jag haft vänner som hjälpt mig att se det jag inte själv såg.

Fridens!

/J


Rom på hoj är nog lika sällsynt som köpesprit i Pajala. Möjligtvis mellan brottsplats och hälaren. :wiggle
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top