Jag tror att jag bor i ett garage!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ska vi träffas och diskutera romer? :tråkad :censored Finns där någon ända på dina udda böjelser?

Jag avböjer vänligt med bestämt, till förmån för lite allmänt kallprat på sin höjd!

/Högaktningsfullt
Sådärja, där fick du med min läggning med också.

Med risk för att själv låta fördomsfull så kan jag ändå säga att den oviljan ofta är symptomatiskt för de med fördomsfulla åsikter om hela folkgrupper.
/J
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Sådärja, där fick du med min läggning med också.

Med risk för att själv låta fördomsfull så kan jag ändå säga att den oviljan ofta är symptomatiskt för de med fördomsfulla åsikter om hela folkgrupper.
/J


Tänkte mer på din "sporthoj" ( fast jag gillar stuket )

I övrigt så sparkar du in öppna dörrar. Dvs jag generaliserar en hel del.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tänkte mer på din "sporthoj" ( fast jag gillar stuket )

I övrigt så sparkar du in öppna dörrar. Dvs jag generaliserar en hel del.

Det var roligare att höra. Ber om ursäkt för den missuppfattningen. Tyvärr kan jag inte bjucka på några bilder av hojen i min lya som du kan få sabla ned på :tungan Men jag har å andra sidan mattor och tavlor på hojar i garaget där hon står.:3freak Så Freud skulle nog ha skrivit ett och annat i min journal om han finge chansen.

Självinsikt är bra. :tummenupp Då avblåser jag denna plikt- och plågfyllda uttryckning för mänsklighetens väl...

:twinkramar

/J
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Naturligtvis är det bättre när man lyckats ordna det för sig i livet så att man har ett garage med verkstad för sina prylar. Det är ju en trivial insikt.

Vad som får mig med flera att reagera på Sandstrom inlägg var ju formuleringen: "Ingen kan ju anklaga er för att ha stil i alla fall. Har ni kombinerad toalett och kök också? "

Om ngn bjuder på sig själv så mycket att man visar en självutlämnande bild på sitt eget hem för att visa på en tokrolig lösning som två unga människor tvingats till för att kunna fortsätta med sitt mc-intresse, ja då skriver man inte att folk inte "har stil" mm tycker jag.

Skulle man hypotetiskt tycka spontant illa om andra människors hem så håller man inne med det om man är väluppfostrad. Det är ju mer en fråga om att kunna uppträda belevat än att avslöja klen intellektuell spänst.
Själv hade jag heller haft hojen i lyan en vinter än att tvingas sälja den om jag skulle bli av med garaget och inte kunde ordna med ett nytt garage.

Tycker jag :)

Mvh
/J

Du har förstått till 110% :tummenupp Dock så gjorde du en liten mer ingående förklaring än mitt första svar till Sandstrom'skan...
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Sandsrtom’skan; jag försöker att förstå ditt engagemang i varför jag förvarar mina motorcyklar inomhus. Är det för att du i själva verket saknar något, en motorcykel att själv kunna förvara inomhus eller rent av en bostad? –Dvs din hängivenhet i den här tråden inte bottnar i något annat än barnslig avundsjuka, vilket medför att du måste ’nedvärdera’ min inredningssmak. Isf, skicka PM så kan vi säkert komma överense om något.

Jag undrar samtidigt vad du grundar ditt påstående att ’Unga motorintresserade singelkillar’ saknar förmåga att inreda en bostad på? Är inte det ett uttryck för att generalisera och nervärdera åter igen?

Rätta mig om jag har fel.

/Sambokille, 26 år
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Det är ju bra att du förtydligar dig. Nej jag känner ingen i denna tråd som du skriver att du verkligen hoppas.

Jag tyckte du formulerade dig på ett taskigt sätt bara. Att kommentara någons "stil" är som du nu tycks ha insett inget som enbart har med hojförvaring att göra. Det kan uppfattas som ett rätt djupt personligt angrepp. Så jag tycket du uttryckte dig vårdslöst bara. Det var det som gjorde att att jag reagerade.

Själv kalkylerade jag förstås med sannolikheten att du däremot var bekant med trådskaparen och därför körde er emellan helt accepterade internskämt. Det var nämligen den enda acceptabla förklaringen jag kunde tänka mig.

Nåväl. Du verkar ju snäll ändå! :pannkysspådigmed!

Hilsen
J

Att mitt inlägg blev betydligt mer plumpt än vad som var avsikten är ju redan klarlagt. Klantigt, klantigt av mig...

Edit: Jag ångrade mig. Ingen idé att fortsätta en diskussion bara för att jag känner mig rättmätigt sågad vid fotknölarna ;).
 
Last edited:

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Sandsrtom’skan; jag försöker att förstå ditt engagemang i varför jag förvarar mina motorcyklar inomhus. Är det för att du i själva verket saknar något, en motorcykel att själv kunna förvara inomhus eller rent av en bostad? –Dvs din hängivenhet i den här tråden inte bottnar i något annat än barnslig avundsjuka, vilket medför att du måste ’nedvärdera’ min inredningssmak. Isf, skicka PM så kan vi säkert komma överense om något.

Jag undrar samtidigt vad du grundar ditt påstående att ’Unga motorintresserade singelkillar’ saknar förmåga att inreda en bostad på? Är inte det ett uttryck för att generalisera och nervärdera åter igen?

Rätta mig om jag har fel.

/Sambokille, 26 år

Du verkar ha fått någon begreppsförvirring. Att hastigt skriva ett kort inlägg på ca 15 ord kan knappast beskrivas som ett engagemang eller en hängivenhet. Att jag svarade med ett lite längre inlägg till Jörgen var för att det var vettigt skrivet och hade bra poänger. Med risk för att vara plump igen, men du tar väl inte illa upp du som gjort trådens grövsta påhopp (;)), så har Jörgens inlägg och insikter allt det dina inlägg inte har. Det är inga grova personliga påhopp, det är inga gigantiska begreppsförvirringar, inga osakliga resonemang och inga insinuationer om min tillvaro, bostad och hoj. Se och lär, min herre! :pannkyss
 
Last edited:

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Jörgen,

Jag insåg även jag att det var mer av karaktären prestige-diskussion och editerade bort bort den delen av inlägget - tyvärr uppenbarligen för sent. Ber ödmjukast om ursäkt för att jag gav dig en ytterligare anledning till att skriva ett extra inlägg av den typ du tycker är jobbigt att skriva.

/Anders
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jörgen,

Jag insåg även jag att det var mer av karaktären prestige-diskussion och editerade bort bort den delen av inlägget - tyvärr uppenbarligen för sent. Ber ödmjukast om ursäkt för att jag gav dig en ytterligare anledning till att skriva ett extra inlägg av den typ du tycker är jobbigt att skriva.

/Anders

Då tar jag bort mitt inlägg också! :tummenupp
/Jörgen
 

MikkE

Guest
varför ens ha kvar soffan? Bara att ställa hojarna framför TVn och sitta på dem. Pöööörfekt!!
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Du verkar ha fått någon begreppsförvirring. Att hastigt skriva ett kort inlägg på ca 15 ord kan knappast beskrivas som ett engagemang eller en hängivenhet. Att jag svarade med ett lite längre inlägg till Jörgen var för att det var vettigt skrivet och hade bra poänger. Med risk för att vara plump igen, men du tar väl inte illa upp du som gjort trådens grövsta påhopp (;)), så har Jörgens inlägg och insikter allt det dina inlägg inte har. Det är inga grova personliga påhopp, det är inga gigantiska begreppsförvirringar, inga osakliga resonemang och inga insinuationer om min tillvaro, bostad och hoj. Se och lär, min herre! :pannkyss

Vad god och specifiera var det har förekommit 'gigantiska begreppsförvirringar och osakliga resonemang' från min sida.

Ang trådens grövsta påhopp; det kan jag köpa att jag stod för.

Ang insinuationer om tillvaro, bostad, hoj och inredning av lägenhetens övriga utrymmen så måste du i ärlighetens namn erkänna att det är ömsesidigt, och att den delen av våran diskussion faktiskt började från din sida (här refererar jag till ditt första inlägg). Jag såg då en möjlighet att med en underbyggd ironi fortsätta insinuera lite om dig istället...

Av ren artighet ska jag besvara din första fråga; vi har inte kombinerat kök med hygienutrymme, jag kan länka bildbevis. Nu vill jag att du svarar på min motfråga, och kan du länka bildbevis att du inte har kombinerade kroppsfunktioner...?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top