Jag är frälst, så jävla frälst!

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Var på mc-dagana i gbg förra helgen och provkörde 1290 duken och herre jävlar vilken hoj. Den lär nog hjälpa till lite med begagnatpriserna på 990 duken till nästa säsong iaf. 1290 kändes smidigare samt inte lika rå i motorgången som 990.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Köpte själv en SuperDuke för några veckor sen. -06a helt original (tyvärr lr nått). Då jag inte har någora kläder m.m. kvar sen tidigare så har jag bara kommit en 10mil (lånade kläder). Men förbaskat trevlig hoj. Känns som en moped fast med massa effekt och stabilt chassie! :brynad
Måste erkänna att din tråd var det som gjorde att det blev en SD. Var sugen på Street triple å liknande också men då du verkade så jävla nöjd så. ;)

Framtidsplaner är väl dels att få hem kläderna så man kan börja köra! (Iofs minus här på morgonen än...)
Men vore inte fel med nått slipon! Känns dyrt bara, snål som man är. :död
Sen ligger nog en drevning högt på listan. Framförallt att den går så jäkla fort på 1an, jäkla slirande på kopplingen verkar det vara som gäller så fort man ska köra lite sakta. Alternativt lite för inkompetent förare än så länge. :fakta

Härligt att man kan inspirera!
Slipon kan du hitta till rätt humana priser på ebay, kolla på Leo Vince, de brukar vara prisvärd!

Tror det är en vanesak det där med ettans växel, för jag tänker inte alls på det längre.

Och som någon mer nämnde, V-twin rockar! :yoparty
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Välkommen till KTM!

Har haft olika KTM och bland annat en SuperDuke. Kommer aldrig att gå tillbaka till något annat.

Gå in i SuperDuke tråden så får du massor med uppslag om vad du SKA GÖRA med en superduke.

- Dreva ned
- Ta bort SAS
- Skaffa kabel för ECU
- Leo eller akra
- Luftfilter box alt. insatsfilter

Uppslagen är oändliga gällande SuperDuken och allt du gör kommer att få den att gå bättre!

....gällande att KTM går sönder så är det sånt skitsnack! hade inga som helst problem med varken min 950SM, 690SM, 990SMR eller min SuperDuke så släpp det snacket...
 
Last edited:

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Ni får sluta skriva här nu, intresset och suget av att slå samman firebladen och 660'n blir inte mindre!!! :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Var på mc-dagana i gbg förra helgen och provkörde 1290 duken och herre jävlar vilken hoj. Den lär nog hjälpa till lite med begagnatpriserna på 990 duken till nästa säsong iaf. 1290 kändes smidigare samt inte lika rå i motorgången som 990.

Va fasen!!! :mad: Jag som sket i att åka dit för att inte KTM fanns representerade i listan över hojmärken som skulle fnnas där! Vill ju testa The Beast! :huvet
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Va fasen!!! :mad: Jag som sket i att åka dit för att inte KTM fanns representerade i listan över hojmärken som skulle fnnas där! Vill ju testa The Beast! :huvet

Detta var på Bike i gbg de hade cyklar från bmw, Ducati, Yamaha och ktm på plats. Kompisen provade diavelen och den var också rätt fet.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Skittråd.

Jag sålde min SD 990 -11 (Sveriges utan tvekan finaste) för två månader sedan. Knappt 700 mil, orange/svart, Yoshi-pipor helt i kolfiber, mint condition, alla papper, nycklar, böcker, för 70´.

Varför sålde jag den? Den skrämde mig.
 

Helgonet2000

Rocker
Gick med
7 Jul 2004
Ort
Ale
Hoj
z1000
Sååå Göttt!!! o så rätt val !!!! Kört mc i 10 år. Haft bla R1,Ninja, z1000, Er6, Speed Triple mm, o nu KTM 990 SD. Älskar det brutala/råa beteendet/ljudet. Har en 06 innan uppdateringen 07 och den beter sig oroligt ( börjar "gunga" i chassiet vid provocerande körning el vid inbromsning med nedlägg innan kurva) mest bankörning el väldigt aktiv körning landsväg, minskas med uppstyvning till sport inställning fjädring, men försvinner inte. Har inget med däck el styrdämpare o göra. Någon som har upplevt samma, el kan ge tips ? Tänkte när det fanns så många SD´are här :) / Ta hand om er = sänk farten till under 200, o börja brappa bakhjul ist RÄDDAR LIV !!!! OH YEAH ;-)
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Har en likadan och kör helt enligt boken på sportinställning på chassit. Märker inget av det du skriver, tycker den är stadig som ett tåg. Hur långt har din gått, tänker på lager, framgaffelservice osv? Vad väger du, jag ligger på ca 80kg med full utrustning och det verkar passa hojen perfekt. Har mest kört offroad/enduro/motard innan = ingen bra jämförelse men oxå en säsong på ER6a vilken jag tyckte kändes betydligt svajigare.
 

Dovve

Medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Kawasaki Z900 Performance
Får jag köpa tillbaka den Kryckan?;) Har ångrat mig!

Skickar kolfiberprylarna till dig i veckan, mycket på jobbet nu...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Bilsport och MC samt Svedea!

Tecknade hos de förstnämnda men byter på måndag.
Svedeas onlinetjänst ville inte fungera idag.....
Tänk på att Svedea har 10k i självrisk vid stöld på ALLA KTM.
Och att Bilsport tillåter ALL bankörning! (förutom träning inför tävling och ren tävling såklart)
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Självrisk på bilsport?

Edit: 3000:- såg ja nu vid första skadetillfället och dubblas vid nästa skada inom 12 mån.
 
Last edited:

Barbagnu

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Vara
Hoj
Yamaha R6 -02
Jävla skittråd! Blev ju nästan tvungen att handla.. (åååh va tråkigt :gnissla)

 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top