Iskörning med sporthojar!!!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Underbar dag! Idag blev det att provköra hojen på en 12 cm tjock, svart och helt perfekt kärnis. Tyvärr är bara sjön 700 meter lång men jag hann att komma upp i 222 km/h som mest. Då är det bara att ställa in hojen till den 28 februari då det är dags att köra flygande kilometern på speed weekend on ice i Årsunda.
 

Bifogat

  • Iskörning.jpg
    Iskörning.jpg
    74 KB · Visningar: 176
  • Iskörning 1.jpg
    Iskörning 1.jpg
    235.6 KB · Visningar: 190
  • Iskörning 2.jpg
    Iskörning 2.jpg
    65 KB · Visningar: 175

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Underbar dag! Idag blev det att provköra hojen på en 12 cm tjock, svart och helt perfekt kärnis. Tyvärr är bara sjön 700 meter lång men jag hann att komma upp i 222 km/h som mest. Då är det bara att ställa in hojen till den 28 februari då det är dags att köra flygande kilometern på speed weekend on ice i Årsunda.


Härligt att se. hur kändes de nya däcken då?
222 på 700 m med bromssträcka - = blir bra på Årsunda tror jag... :)
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Härligt att se. hur kändes de nya däcken då?
222 på 700 m med bromssträcka - = blir bra på Årsunda tror jag... :)

Man får ju alltid lite vobbel när man slår av på gasen men det är en vanesak. Jag höll väl fullt i max 400-450 meter sen var man ju tvungen att släppa men det kändes jättebra. Det gick inte att få däcken att släppa! Testade att koppla upp den på bakhjulet i olika farter och det bettade direkt. Gick även att få upp hojen på framhjulet när man stannade till. Testade att gasa mig ur svängarna och det var riktigt bra grepp. Jag höll ju igen lite då jag inte ville krascha hojen innan tävlingen.
Sen provade jag min streetfighter med continental tkc80 på. Förutom att jag körde punktering på slutet funkade även de riktigt bra. Framdäcket var det riktigt bra bett i men bak släppte det hela tiden. Det var ju iofs riktigt kul då man kunde gasa upp den i ställ i vilken hastighet som helst. Så jag tror att det kommer bli en riktigt bra tävling och man får sikta på rekord. För att slå rekord i min klass på flygande kilometern behöver jag hålla en snittfart på över 243 km/h. Om jag ska slå det rekordet som gäller mc utan överladdning oavsett kubik behöver jag köra över 247 km/h i snitt. Det låter ju inte så svårt men det är inte riktigt lätt att köra fort på is...
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
har gjort några olika tätningstester på mina däck nu. & kommit fram till att spraya insidan på
däcken med Plasti-dip verkar vara det bästa & lättaste alternativet för slanglöskörning

plasti-dip´n lägger sig som en tunn (beroende på antal lager färg) hinna över alla skruvar/brickor
& den är elastisk som attans . jömför med en kondom typ :)

en burk kostar mellan 99-230kr. en burk borde räcka för 3-5lager i ett däck

gummi mot gummi funkar alltid tror jag, känns iaf som ett bra alternativ till lägre vikt i däcket
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har tänkt att isdubba en uppsättning enduro-ostar till motarden. Har en uppsättning som jag kört med några år och dom har kanske halva dubbarna kvar. Någon som vet om det är ok eller om det krävs nya däck för detta?

Jag kommer inte köra speciellt fort då jag är en medelmåtta och järnhästen bara har 58hk.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Det enda som påverkas är väl att det inte blir lika bra grepp om det ligger snö på isen.
 

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
göteborg
Hoj
så jävla röd va
Letar sjöar att köra på!

Bor i göteborg så jag letar främst nära västra götalands län. Krav på att fler är där så det plogas :)
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Normalt är Rödvattnet ditt paradis i GBG-regionen. Ligger mellan Ucklum och Västerlanda (Norr och Stenungsund). Banan är plogad och spolad inför varje helg och kostar en hundring. Nackdelen just nu är som sagt bristen på vatten i kristallin struktur...
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Säljer en uppsättning isdäck som är helt oanvända. Vill du förlänga säsongen
och göra något som är riktig kul, då är detta något för dig! Bakdäcket
tillverkades för 3 år sen och har legat sen dess, därför har det blivit lite
ytrost på vissa dubbar. Framdäcket är helt nytillverkat. Dimensionerna är
180/55-17 och 120/70-17. Det enda man behöver göra är att köpa 2 st
innerslangar sen är det bara att montera. De håller för
farter upp över 200 km/h. Egentligen brukar jag ta 2500 kr för en uppsättning
men vi kör lite höstrabatt.
 

Bifogat

  • isdäck.jpg
    isdäck.jpg
    129.3 KB · Visningar: 51
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top