Intressekoll: Mobilapplikation för att kolla upp stulna fordon

Vilken typ av telefon har du? Så man vet var man ska lägga krutet :)


  • Antal röstningar
    0

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Förklaringen till varför det inte skulle komma en app till iphone finns längre upp i tråden.

som iphoneägare är man lat och låter andra göra allt åt en för en liten peng ;) typ apps. för 7 :- :tuttar

okok, skall skumma igenom när man har tid över på jobbet ;)
 
Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Nice!!
Den funkar suveränt!!!

Hoppas aldrig att min hoj kommer med här bara :gnissla
 

M203

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Lund
Hoj
Inget just nu
för er som inte kan hitta det, är det så att ni har en HTC Tattoo?

Ta fram streckkodsläsaren (barcode scanner) och rikta den mot streckkoden på denna sidan , http://www.androlib.com/android.application.com-jeyspot-fordonsjagaren-android-activity-wCwj.aspx , då ska ni automatiskt komma till appen på android market i er telefon.

Kan vara så att den inte funkar till era små skärmar för att jag inte ställt in att den ska vara kompatibel men det fixar jag i så fall. Testa streckkoden först dock!

Funkade tyvärr inte heller. Har en Sony Ericsson X10 och den har ju inte direkt en liten skärm... Skulle väääldigt gärna ha denna appen!
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
bump bump, nån som vet?

det kostar gratis :)

Funkade tyvärr inte heller. Har en Sony Ericsson X10 och den har ju inte direkt en liten skärm... Skulle väääldigt gärna ha denna appen!

ok jag ska undersöka lite vad det kan bero på! släpper en ny version ikväll

edit: 2.0.1 ute NU! jag hoppas ni kan se den nu, annars måste jag rota mer i detta, jättekonstigt!
 
Last edited:

M203

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Lund
Hoj
Inget just nu
Kunde ladda ner version 1.0 vilken jag hittade på market. Av någon anledning hittar jag ej version 2...Om det är satt samma settings på version 2 som version 1 så borde jag ju rimligtvis hitta den på market med. Men hittar den fortfarande ej... Skumt.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
nej den ska fungera till samtliga telefoner men Android Market beter sig ju lite lustigt minst sagt.

Ska rota i det under dagen. Tacksam om ni som inte hittar det kan skicka mig vilka telefoner ni har samt ev. andra språkinställningar o.s.v.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
nej den ska fungera till samtliga telefoner men Android Market beter sig ju lite lustigt minst sagt.

Ska rota i det under dagen. Tacksam om ni som inte hittar det kan skicka mig vilka telefoner ni har samt ev. andra språkinställningar o.s.v.

Om jag inte riktigt förstår... Om jag söker på "Fordonsjägaren" eller "Fordonsjagaren" på Android Market hittar den inget. EDIT: hittar inte ens med streckkodsläsaren, men streckodsläsaren gör en korrekt identifiering.
 
Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Om jag inte riktigt förstår... Om jag söker på "Fordonsjägaren" eller "Fordonsjagaren" på Android Market hittar den inget. EDIT: hittar inte ens med streckkodsläsaren, men streckodsläsaren gör en korrekt identifiering.

kan det vara så att ni har någon speciell filtrering eller någon speciell språkinställning? Den är upplagd med US-Eng som språk men det är bara för att det inte finns en svensk variant. Jag kör ju svenska i min HTC Hero och kan se den och om streckkoden resolvar till just Fordonsjägaren men den sen inte kan visa upp den så verkar det ju helmystiskt!
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Vet inte om jag är korkad eller trött eller både och men hur laddar man ner programet och installerar det i mobilen?
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Vet inte om jag är korkad eller trött eller både och men hur laddar man ner programet och installerar det i mobilen?

Just nu finns det endast för Android av många skäl.

android: gå till "butiken" i startmenyn, sök efter "Fordonsjägaren", installera och kör tills du storknar
java: kommer inom kort, håll ut
windows mobile: hänvisar till java-versionen
iPhone: förhoppningsvis innan sommaren.
 

M203

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Lund
Hoj
Inget just nu
Nu får jag ner appen från Market med min X10:a! Kanon! Tackar
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
svindlande tankar

tanken är väl bra. Liknande polissystem finns i England. ANPR tror jag systemet heter och provas just nu ut i Sverige fast på prov. Skulle inte et SMS till 72503 kunna funka redan idag tro? Ducce for ever:jisses.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tanken är väl bra. Liknande polissystem finns i England. ANPR tror jag systemet heter och provas just nu ut i Sverige fast på prov. Skulle inte et SMS till 72503 kunna funka redan idag tro? Ducce for ever:jisses.

ja och det kostar 3:- per sökning men vill man lägga det så absolut :) Vidare kan man inte söka båtar och inte på chassinummer (kommer snart i denna app) via SMS så fördelarna är många.

Det finns fler fördelar som t.ex. i framtiden kommer man kunna rikta kameran mot en nummerplåt och få den avläst maskinellt, möjlighet att samla information om vilka områden som sökningar gjorts för att se olika mönster o.s.v. Tänk tanken att folk har observerat samma fordon inom ett ganska avskilt område om låt säga 2x2km oberoende av varandra vid olika tillfällen, sannolikheten för att det stulna fordonet då befinner sig i det området är ganska stor. Dessa typer av tjän72503. ster är ju möjliga då telefonerna både har kamera och GPS ibyggt. Fordonsjägaren har bara skrapat lite på ytan ännu med vad som är möjligt :)

Det går ju även att använda larmtjänsts hemsida, www.larmtjanst.se om man tycker det är behagligare.

edit: bra idé med 72503. Tror jag ska lägga till möjligheten att beställa
ägaruppgifter för sökt fordon genom att den automatiskt skickar ett SMS till transportstyrelsen (bara om man väljer att göra det såklart och man blir självklart upplyst om att det kommer att kosta 3sek).
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top