Intressekoll: Mobilapplikation för att kolla upp stulna fordon

Vilken typ av telefon har du? Så man vet var man ska lägga krutet :)


  • Antal röstningar
    0

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Kanonbra app !
en kanske dum fråga, men varför behöver den tillgång till CALL_PHONE ?
Internet fattar jag rakt av, men call_phone ?

berättigad fråga och svaret är helt enkelt att jag la in nummret till larmtjänst dit man bör ringa om man hittar stulna fordon. Hittar man ett stulet fordon finns det en "Tipsa!"-knapp som man kan trycka på för att direkt ringa upp dem. Går såklart bra att ringa polis också.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
berättigad fråga och svaret är helt enkelt att jag la in nummret till larmtjänst dit man bör ringa om man hittar stulna fordon. Hittar man ett stulet fordon finns det en "Tipsa!"-knapp som man kan trycka på för att direkt ringa upp dem. Går såklart bra att ringa polis också.

ok nice då fattar jag.
tack för en bra app..
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
3 mån kvar på mitt abb.. sedan blir det en mobil med android.
finns så mycket nyttigt till dessa smartphones.


bra jobbat iaf :tummenupp
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
har en ny version på g med sökning på bl.a. chassinummer (och för er som gillar båtar så finns det båtsök också :) ). Iphone-varianten tänkte jag ta när jag känner att jag är nöjd med android-versionen men får nog göra ett ryck snart så jag blir klar nån gång :)

Tänkte lägga till så man kan söka hos transportstyrelsen typ som "fordonkoll" som komplement också.

Ta kort på regskyltar med kameran och få den avläst har jag börjat fundera lite på men det är väldigt tekniskt komplicerat så det blir en "framtida" feature.

Borde kunna få ihop en enkel vanlig mobil-java variant lite snabbt också men fokus ligger på Android.

Tackelitack
Nu har jag laddat ner 2 appar för för att jaga stulna fordon :tummenupp

BW

vilka två har du?
 
Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
larmtjänst håller på att utveckla en ny version av sökmotorn med release den 1/6, fram tills dess kommer tjänsten ligga nere vilket innebär att det inte går att söka fordon. Senast stulna kommer dock fungera fint
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Ok tack för infon, tänkte just pm:a om att det inte funka. Prövade installera om med, men fick samma Error. Ser fram mot nya larmtj releasen

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Måste börja med att säga tack till en toppen app!!!

Kan man inte ändra tipsnumret till ett +46 mummer så vi som ringer via företagsväxel också kan ringa samt de som vill ringa ifrån utlandet.

Tack.
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
berättigad fråga och svaret är helt enkelt att jag la in nummret till larmtjänst dit man bör ringa om man hittar stulna fordon. Hittar man ett stulet fordon finns det en "Tipsa!"-knapp som man kan trycka på för att direkt ringa upp dem. Går såklart bra att ringa polis också.

De gjorde jag på LSH473 som F.J sa stulet på, Larmjänst svara och dom hade ingen notering på bilen :va kändes fånigt att ringa då.
 
Last edited:

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Vad hände med den här appen? Är den nerlagd? Finns det någon motsvarande? Ska man ta upp projektet att programmera en ny fungerande annars? Finns det intresse?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top