Intercom för två: Tips och råd?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Del Review med Sena 20S för 2 personer
*Täckning- räckvidd: Otrolig. vi har legat 700-800 meter ifrån varandra och kunnat prata felfritt.
*Ha i öronproppar och skriva upp volymen. Jag hörde min kompis utmärkt i omkring 200km/h på motorvägen
*Batteritiden är löjlig. laddar den en gång i veckan och kört ca 250mil i år (redan). innan jag laddar så kollar jag batteri nivå och den säger "battery level is high" innan laddning.
*Musik är grymt.
*Kör i ösregn så som sol, inga problem


Negativt:
Ibland så förlorar vi kontakt, och när vi skall återansluta så verkar det bara gå om en av oss trycker på knappen, annars blir det knas. så tips som vi kommit fram till: bestäm vem som skall trycka på knappen för att återansluta samtalet, annars tar det en jäkla tid och båda sitter o trycker på den och vi ansluter aldrig.
Vi har kört som längst i 6 timmar med bensinstopp utan ett enda avbrott.

Någon som vet hur man egentligen skall göra? vi trycker mest bara och testar oss fram. vi har kommit fram till att det funkar bäst om en enda trycker och den andra ger fan i o röra knappen
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Någon som haft både G9X och S20 och kan uttala sig om skillnaderna i ljudkvalité (BT 3.0 vs BT 4.0)?
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Någon som haft både G9X och S20 och kan uttala sig om skillnaderna i ljudkvalité (BT 3.0 vs BT 4.0)?

Tyvärr. 20S är bra, bättre än mina in-ear hörlurar till mp3n faktiskt, ljudet enl. Sena skall ju vara i "HD kvalite" och ja, det är nästan som att prata med någon utan hjälm, allt är glasklart, det enda är att efter min kompis skaffade sin Kawasaki zx6r så hör jag hans hoj lite genom det när han gasar på (antar att just hans motorljuds frekvens triggar micken, han hör inte min gsxr även om jag gasar på lite. jag måste ge fullt ut innan min mic reagerar så han kan höra mig genom den. Annars så är de röstsstyrt, inte något jag använder så mycket, man ställer in allt när man står stilla o efter det så ändrar man inte så mkt när man åker tillsammans, vi kör mest runt o pratar om allt mellan himmel o jord (ffa det som händer längst med vägen och vad som finns att se)
hur som, mycket nöjd med mitt köp trots att som jag förstår det Sena 20S är den dyraste, eller en av de dyraste på marknaden :tummenupp
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Är på jakt efter ett kommunikationssystem mellan farsan och mig själv inför sommaren men är en aning lost.

Finns det headsets med "push to talk" funktion alltså inte enbart voice-activation? Sena 20S verkar riktigt bra men lyckas inte få fram om man kan köra med knapptryck.

Någon som vet om något erkänt bra märke (bra kvalité) som har push to talk antingen direkt på hjälmen eller via separat dosa som man kanske kan sätta på styret?

Alla tips välkomnas. :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Alla har det, tex Cardo... Det går att ställa in om man vill ha röststyrning eller trycka-på-knappen.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Alla har det, tex Cardo... Det går att ställa in om man vill ha röststyrning eller trycka-på-knappen.

Kollade nyss på just Sena 20S och det verkar som att man trycker på knappen när man vill prata och sen trycker igen för att muta micken medans kopplingen mellan individerna ligger latent i bakgrunden. Precis vad vi söker.

Tack för svaret BrooklynS =)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top