Idag är jag förbannad därför att...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Har inte tatt fram nån statistik, men gissningsvis någonstans runt 1.


Men det här känns ovanligt, nästans ordagrannt, repetitativt. :va

Syftar du på snikksnakket med cheyorna så är det ju som alltid på forumet, reptilhjärnan kickar in och den är inte så komplex att den klarar några djupare mer utsvävande diskussioner, den är ju trots allt mest inriktad på att sköta våra kroppsliga basfunktioner och instinkter...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
...saab inte är satt i konkurs ännu. Varför försöka få upp något till ytan när det aldrig kan flyta självt.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
...saab inte är satt i konkurs ännu. Varför försöka få upp något till ytan när det aldrig kan flyta självt.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
:mad:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-manader-for-dodskrock-i-fyllan

Kraftigt rattfull krockade en 20-åring på nyårsnatten på E4 strax söder om Skellefteå med en bil körd av en 50-åring från Mellansverige. Den äldre mannen omkom omedelbart.


Nu sänker hovrätten straffet för 20-åringen till fängelse i två månader.

Strax innan olyckan hade 20-åringen kört i nära 150 kilometer i timmen och han hade några minuter före krocken skickat två sms där han skrev att han tänkte ta livet av sig.

Hovrätten anser ändå inte att mannen ska dömas för vållande till annans död.
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Att försöka beställa saker från engelska Aprilia gör mig vansinnig... nåja, har bara hållit på och bråka sedan i söndags nu utan att komma till avslut.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
:mad:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-manader-for-dodskrock-i-fyllan

Kraftigt rattfull krockade en 20-åring på nyårsnatten på E4 strax söder om Skellefteå med en bil körd av en 50-åring från Mellansverige. Den äldre mannen omkom omedelbart.


Nu sänker hovrätten straffet för 20-åringen till fängelse i två månader.

Strax innan olyckan hade 20-åringen kört i nära 150 kilometer i timmen och han hade några minuter före krocken skickat två sms där han skrev att han tänkte ta livet av sig.

Hovrätten anser ändå inte att mannen ska dömas för vållande till annans död.

Jag har följt detta mål då en av de inblandade var ifrån socken och man blir mörkrädd över det svenska rättssystemet gång på gång :mad:

Fy fan vad jag hoppas att jag inte blir utsatt för något brott där svenska rättssystemet måste blandas in för då måste man ju ta saken i egna händer för att skipa rättvisa.

Ett vettigt straff hade varit 4-5 år på kåken för dråp alternativt medvetet vållande till annans död även om det ej finns något som heter så. Och sen amputering av vederbörandes ena hand eller nåt, a la Koran-style.
 

R5+1

Guest
Ett vettigt straff hade varit 4-5 år på kåken för dråp alternativt medvetet vållande till annans död även om det ej finns något som heter så. Och sen amputering av vederbörandes ena hand eller nåt, a la Koran-style.

Om du tycker sånt är vettigt kan du fan flytta till ett av de jävla u-länder där de pysslar med den där skiten! Dra inte hit det för h-e!!

Fan, nu blev jag också förbannad.:mad:
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Om du tycker sånt är vettigt kan du fan flytta till ett av de jävla u-länder där de pysslar med den där skiten! Dra inte hit det för h-e!!

Fan, nu blev jag också förbannad.:mad:

Ok då, kölhalning eller doppad i tjära och fjäder kanske vore ok det med. Men att skämma bort dem på anstalt med 3 mål mat om dagen och möjlighet till rekreation känns fel väg att gå. Bestraffning, bestraffning och åter bestraffning är det som gäller.
Fan, nu kommer snart Bonny in och örfilar mig :glömdet
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Fan för vissa idioter till föräldrar, nästan som det borde införas ett körkort... :mad:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/foraldrar-misstanks-ha-matat-ihjal-sin-dotter

Föräldrar misstänks ha matat ihjäl sin dotter

Ett brittiskt par står inför rätta misstänkta för att ha tvingat i sin 10-månaders dotter så mycket mat att hon till slut dog. ”De placerade en tratt i munnen på henne för att hindra henne från att stänga den när hon inte ville ha mer”, sade åklagaren.

Enligt åklagaren Andrew Edis har paret – en 31-årig kvinna och en 37-årig man – tvingat i sin 10-åriga dotter fast föda, bland annat kött och flingor, genom en tratt.

– Anklagelsen gäller tvångsmatning. Om man har ett barn som plågas och kvävs, då fortsätter man inte, sade åklagaren Andrew Edis till BBC under torsdagens rättegång vid straffdomstolen i London.

Matandet tros ha pågått i månader ända fram till flickans död i mars 2010, då hon drabbades av lunginflammation orsakad av igentäppta luftvägar.

– Det här är ett väldig sorgligt fall. Hon dog på grund av föräldrarnas metod som gick ut på att mata henne under en period när hon skulle lära sig att äta fast föda, sade Edis.

– De använde sig av trattar, och hällde maten i munnen på flickan. Den placerades i munnen på henne för att hindra henne från att stänga den när hon inte ville ha mer.

Rättegången sköts upp till fredagen.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ok då, kölhalning eller doppad i tjära och fjäder kanske vore ok det med. Men att skämma bort dem på anstalt med 3 mål mat om dagen och möjlighet till rekreation känns fel väg att gå. Bestraffning, bestraffning och åter bestraffning är det som gäller.
Fan, nu kommer snart Bonny in och örfilar mig :glömdet

Hur vill du göra med släkt, vänner, evt. skola och omsorg som missat/skitit i att han är suicid?

Medhjälp till dråp?
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top