Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Men rent allmänt så är det svårt att hitta schyssta bits över huvud taget.
De passar nästan aldrig i skruven, och hållfastheten är ungefär som en 6-månader lagrad grevé.

Hur svårt kan det vara? :va

Sämsta skiten jag har är nog en storpack Bahco, de suger verkligen getpung.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Gym envisas med att spela skitmusik som passar utmärkt på ett aerobicpass.
Har klagat och fått gehör på mitt önskemål om att byta till rockmusik eftersom det ska bedrivas tungt arbete när man är där, nivån bestämmer man själv.
Det spelades sedan rockmusik i en vecka sen var det tillbaka till skitmusiken igen på grund av att pensionärerna som tränade på morgonen klagade.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Gym envisas med att spela skitmusik som passar utmärkt på ett aerobicpass.
Har klagat och fått gehör på mitt önskemål om att byta till rockmusik eftersom det ska bedrivas tungt arbete när man är där, nivån bestämmer man själv.
Det spelades sedan rockmusik i en vecka sen var det tillbaka till skitmusiken igen på grund av att pensionärerna som tränade på morgonen klagade.
Låter som när jag fick gymet att spela Dope, Sabaton och Mustasch. Några dagar.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Men rent allmänt så är det svårt att hitta schyssta bits över huvud taget.
De passar nästan aldrig i skruven, och hållfastheten är ungefär som en 6-månader lagrad grevé.

Hur svårt kan det vara? :va

Sämsta skiten jag har är nog en storpack Bahco, de suger verkligen getpung.
Jag kör med Milwaukees bits avsedda för skruvsmälla. Funkar utan knussel, gäller bara att skilja på PZ och PH 😉
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vaknade vid 7-tiden av oväsendet utanför och yr.no bekräftar, det var ingen mardröm ! :huvet
1708670272690.png
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Gym envisas med att spela skitmusik som passar utmärkt på ett aerobicpass.
Har klagat och fått gehör på mitt önskemål om att byta till rockmusik eftersom det ska bedrivas tungt arbete när man är där, nivån bestämmer man själv.
Det spelades sedan rockmusik i en vecka sen var det tillbaka till skitmusiken igen på grund av att pensionärerna som tränade på morgonen klagade.
Oslagbart att träna med lurar så slipper man höra skiten som spelas, samt andra människors diskussioner och man får gå där i sin bubbla och bara fokusera på det man gör. :) Fast det är klart, alla gillar inte att gå med lurar heller. :)
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Dessa är från deras extraförstärkta torxbitslåda och inte medföljande i skruvlåda.
Notera dimensionen på de stora; T50.

Det krävdes verkligen inte mycket kraft innan de böjdes.
Ah, det syntes inte så tydligt och jag kollade inte efter märkningen. Ja, det är ju lite större dimension. Och nä, de borde inte gå sönder så lätt.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Oslagbart att träna med lurar så slipper man höra skiten som spelas, samt andra människors diskussioner och man får gå där i sin bubbla och bara fokusera på det man gör. :) Fast det är klart, alla gillar inte att gå med lurar heller. :)
Att ha egen musik är ett alternativ men då måste man spela den så hög att skitmusiken försvinner, för mig blir den nivån för hög (rädd om min hörsel) plus att det blir svårare att koncentrera sig.
Musiken spelas från en slinga via internet och det måste fan finnas flera sådana som erbjuder blandad musik.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Att ha egen musik är ett alternativ men då måste man spela den så hög att skitmusiken försvinner, för mig blir den nivån för hög (rädd om min hörsel) plus att det blir svårare att koncentrera sig.
Musiken spelas från en slinga via internet och det måste fan finnas flera sådana som erbjuder blandad musik.
Ah, ja, spelar gymmet musiken högt blir det ju svårare. Även om man kansk emed noise cancelling kan motverka en del så är det fan irriterande när man anar annan musik genom det man har i lurarna. Mitt gym spelar som tur är ganska lågt med typ Megapol, så där klarar man sig med ett par lurar utan ANC och utan att spela särskilt högt. Hörseln ska man vara rädd om.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
30 minuter med Jimmy Åkesson där SVT2 har slängt in en till synes döv person som ställer samma fråga om och om igen i lite olika vinklar till Jimmy, resultatet blev att vi fick svar på 3 frågor på en halvtimme.
Blodet rusa i ådrorna redan efter 15 minuter.
Hur gick det för er andra som såg eländet ?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag trodde att jag skulle på MC-mässan idag, men jag skulle tydligen till Ackis. Broddar kanske har en plats i samtiden. View attachment 494694
Drygt en månad senare är jag sjukskriven på halvtid och kan hålla koncentrationen i flera timmar per dag. På mc känns det som att mängden intryck är lättare att hantera än på jobbet.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top