Iceman har lämnat oss.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
R-1000 skrev:
Varje år så dör det minst en människa på isle of man under träningar/tävlingar,ändå så forsätter dom arrangera lopp där :huvet
R.I.P

Visst är det tragiskt med alla olyckorna där men det är ju frivilligt att ställa upp, Isle of man är en tradition som ska finnas kvar.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Fy f*n va tragiskt!
Tankarna går till släkt, vänner och framför allt till dottern.

R.I.P.


:(
 

Clipside

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2005
Ort
sverige
Hoj
KTM 640 SM -04, KTM 525 SX/SM -03
Fruktansvärt att höra, mina tankar går till hans nära och kära...
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05

MultiRogga

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Ymeå
Hoj
GXR
IceMan R.I.P

Jocke var min första Snowboardsponsor för typ 10år sedan.. Jag har alltid kännt honom som en reko kille som var både duktig på affärer och på Hojåkande!

Tyvär så avslutades våra affärer på ett tråkigt sätt i vi pratade inte med varandra på nästa 8år. När jag träffade honom PÅ Custum mässan i JKPG i våras hejade vi inte ens på varandra.. jag är säker till 99% att han kände igen mej...

Jag har vänner som har dött med ett leende på läpparna mitt under utförandet av det som älskade att göra.
Jag åker inte Hoj längre, Mer en MTB. hade jag haft en hoj hade jag satt hans logga på den till minne.. jag tänker på Joakims familj och arbetskamrater!!

/Roger J Karlzon
 

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristiansand, Norge
Hoj
GSX-R1000
Man får verkligen en klump i halsen när man läser om detta. Kände inte Iceman, men kommer i håg att jag körde om honom på ett B-lopp på Knutstorp i fjor.

Hoppas att vi i Roadracingen kan fortsätta att ta säkerheten på allvar, både arrangörer och förare.

Mina tankar går till anhöriga och vänner.
 

Pugho

Rödljuskung i lågskor
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
-97 CBR1000F
Någon klok gubbe sa en gång i tiden:
"En mans godhet kan inte mätas i hur mycket han älskar andra människor, utan i hur älskad han själv är av andra människor".

Jag har själv aldrig träffat honom, men efter att ha läst igenom alla dessa inlägg kan jag konstatera att Jocke var en väldigt god människa vars tid på jorden fick ett alldeles för abrupt slut.

Jag tänker inte sluta köra hoj, för en vacker dag dör även jag och jag vill vara säker på att ha levt innan det. Efteråt är det nämligen för sent.
Jag får känslan av att herr ismannen själv inte heller hade velat haft det på något annat sätt.

Fäller en tår för dottern som förlorade sin far..
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
kom hem för inte så länge sen, redo att lägga mig efter tio timmar på jobbet, får direkt höra vad som hänt av en kompis (battieret i mobilen dog på jobbet, vet inte vad jag hade gjort om jag fått reda på det där)
kommer inte få en blund i natt känns det som.

minns senast jag träffade dig, det va på Iceman-kontoret, köpte lite kläder och filmer, snäll som vanligt gav du mig rabatt (som alltid, den gången på otroliga 500 kr). va lite stressad till jobbet, men kom inte därifrån på ett tag iallafall, då du med leende och glöd snackade om att i år blir Isle of Man TT av, och så lite allmäna MC-diskutioner och annat snick-snack.

är tacksam för att ha träffar dig dom gångerna jag gjort det, både i Habo, på Iceman-kontore och på mässor.
finner lite ro i att veta att du sysslade med det du älskade, och det märktes verkligen!!!

saknar dig, min vän och idol som förare, livsnjutare och företagare, nåt så otroligt!

mina tankar går till familj och anhöriga.
 
Last edited:

Gräddnos

Guest
Mina tankar går till de anhöriga samt vänner... Vila i frid!

/Alexandra
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top