Hur mycket har ni pröjsat totalt i påställningsavgifter 2014?

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Måste vara en hemsk försäkring om man ställer av och på hojen 20 gånger på en säsong. :va
 

suzukirolle

Enhörningen
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Enhörna
Hoj
Suzuki gsxr1300 Hayabusa
Frugan och jag har inte ställt på någon gång iår, har året runt försäkring för 2 st. sporthojar och de är inte så dyr hos Folksam
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Njae, snarare ett vindkraftverk va? :) visst är avställningsbara försäkringar vettigt, men frågan är om f-bolagen ens kommer fortsätta vara intresserade av att erbjuda sådana när dom missbrukas kraftigt. Dom lägger nog hellre handläggningstid på skadereglering skulle jag tro.

Inte det minsta missbruk. Du betalar bara för risken fordonet utsätts för avställd, och inte mer.

Stör mig bara på attityden att kåpklädda literklubbor är det enda som gäller och alla andra hojar ska hånas,(helt efterblivet) men sån tror jag då inte du är peter, du verkar ju vettig!

Gå svcmc.se
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Inte det minsta missbruk. Du betalar bara för risken fordonet utsätts för avställd, och inte mer.



Gå svcmc.se
Begåvat att lägga upp en död länk..
Men jag antar att du fattar att det här forumet skulle vara rätt dött om det bara tilläts befolkas av folk som kör supersport hojar?
Mc-sport har ju som tur är lite fler grenar än banracing.
Men du menar väl att motocross, speedway och enduro inte är sporthojar?
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Men jag antar att du fattar att det här forumet skulle vara rätt dött om det bara tilläts befolkas av folk som kör supersport hojar?

Mm fast det hade varit rätt gött också att slippa alla präktiga besserwissrar som "stör" sig på alla andra för att de själv inte får för frugan där hemma !
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jobbar utomlands 6 månader om året så ställt av/på hojen typ 8 gånger i år så runt 400 kr.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mm fast det hade varit rätt gött också att slippa alla präktiga besserwissrar som "stör" sig på alla andra för att de själv inte får för frugan där hemma !
Och du tror jag är en sån? 'Frugan' har för övrigt 30 hästar mer än mig i sin hoj.. och jag råkar ha kört diverse bågar med effekt mellan 1-190 hästar, med och utan kåpor. Inte många jag verkligen avskytt, och jag gillar lika mycket att glida lugnt som 200+ repor. Vad jag däremot inte gör är pissar på folk för att dom kör en annan typ av hoj än mig. Bristen på acceptans däremot stör mig grymt..
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Och du tror jag är en sån? 'Frugan' har för övrigt 30 hästar mer än mig i sin hoj.. och jag råkar ha kört diverse bågar med effekt mellan 1-190 hästar, med och utan kåpor. Inte många jag verkligen avskytt, och jag gillar lika mycket att glida lugnt som 200+ repor. Vad jag däremot inte gör är pissar på folk för att dom kör en annan typ av hoj än mig. Bristen på acceptans däremot stör mig grymt..

Satan... jag råkade trycka gilla på ditt förra inlägg... det jag egentligen menar är att jag ogillar dina inlägg i denna tråd.

Du är säkert en jättetrevlig person men just nu gnäller du på oss som kör riktiga sporthojar så det är lite trollvarning på dig.
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Tänkte inte ställa av men gjorde det endå..varför? när jag har helajefvlaåretrunt förs.? plastraket wattever
ser ingen skillnad på viffer eller retta. dom går lika fort som alla andra sporttour racerapparater.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Satan... jag råkade trycka gilla på ditt förra inlägg... det jag egentligen menar är att jag ogillar dina inlägg i denna tråd.

Du är säkert en jättetrevlig person men just nu gnäller du på oss som kör riktiga sporthojar så det är lite trollvarning på dig.

Då gnäller jag på mig själv med då.. kör också riktiga sporthojar. Råkar bara inte äga nån. Just pga premierna.
Kanske när jag flyttar ur stan..
Men allvarligt talat, trolla? För att jag tycker attityden bland vissa sporthojspiloter är helfittig?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Det har nog blivit typ 4 gånger sen början av Augusti. Gatåkat har minskat rejält, så varför ha en dyr helårsförsäkring? Så tänkte jag i alla fall.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Då gnäller jag på mig själv med då.. kör också riktiga sporthojar. Råkar bara inte äga nån. Just pga premierna.
Kanske när jag flyttar ur stan..
Men allvarligt talat, trolla? För att jag tycker attityden bland vissa sporthojspiloter är helfittig?

Jag vet, det finns tråkiga attityder åt alla håll... jag själv försöker att inte vara för fittig :D

Men i just denna tråd är det ju specifikt sporthojar som är intressant att diskutera. (För de som är osäkra på vilken sorts hoj man har kan man kolla tillverkarens hemsida eller ringa första bästa försäkringsbolag och fråga.)

Mitt bolag Gjensidige föreslår själva att jag ska ha en avställningsbar försäkring just för att vår säsong inte blir så lång med tanke på banåkningar, där förs inte gäller, och att de flesta sporthojspiloter vill ha jäkligt gött väder vid körning på gata.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ditt första inlägg är ju ren och skär TROLLING.
Nä, det var ren nyfikenhet faktiskt. Får inte ihop det att man har det så uselt ställt att man måste ställa av 20ggr/år och ändå köra en relativt dyr hoj.
Lite lyxfällan tänk..
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Nä, det var ren nyfikenhet faktiskt. Får inte ihop det att man har det så uselt ställt att man måste ställa av 20ggr/år och ändå köra en relativt dyr hoj.
Lite lyxfällan tänk..

Min hoj kostade 32000, tänkt att bli en registrerad banhoj. Försäkringen kostar 28000 om året. Klart jag KAN betala 28000 om året, men när hojen inte är i trafik så ska/kan den ju inte vara trafikförsäkrad. så varför låtsasha den i trafik när den står i garaget? jag ställer på den för att gå smc:s kurser. Motivera nu gärna varför jag ska betala 28000 om året, istället för 300:-/månad i garageförsäkring + 67:-/dag i halvförsäkring när jag faktiskt använder den och den är i trafik/på kurs.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Nä, det var ren nyfikenhet faktiskt. Får inte ihop det att man har det så uselt ställt att man måste ställa av 20ggr/år och ändå köra en relativt dyr hoj.
Lite lyxfällan tänk..

Det blir inte någon ekonom av dig du ;) Här har du en nöt att knäcka.

Om fordon X kostar 40.000 per år påställd, dvs drygt 110 SEK per dag, och 5000 SEK per år avställd, dvs drygt 14 SEK per dag, och detta fordon ska brukas i trafik 30 dagar under ett år.

Låter på dig som du själv bara skulle se två alternativ, låta bli att köpa fordonet, eller ha den påställd hela året för 40.000 SEK :dummer:smasha (hint, det finns fler alternativ)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Min hoj kostade 32000, tänkt att bli en registrerad banhoj. Försäkringen kostar 28000 om året. Klart jag KAN betala 28000 om året, men när hojen inte är i trafik så ska/kan den ju inte vara trafikförsäkrad. så varför låtsasha den i trafik när den står i garaget? jag ställer på den för att gå smc:s kurser. Motivera nu gärna varför jag ska betala 28000 om året, istället för 300:-/månad i garageförsäkring + 67:-/dag i halvförsäkring när jag faktiskt använder den och den är i trafik/på kurs.

Jag får en känsla av ett twintorsk skulle kunna vara kommunpolitiker och arbeta med våra skattepengar :rofl
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top