Yamgzxr Dayt SS
Ny medlem
Hej!
Jag har velat fram och tillbaka vad det gäller bågeköp. Att jag ska byta hoj är det inget snack om, men frågan vilken jag ska köpa har varit värre. Men nu lutar allt åt VFR 800. Jag har inte varit och kollat på någon än, men ska iväg nu i veckan är det tänkt.
Hur som helst, vad ska jag kolla efter? Är någon årsmodell att föredra, finns det några typiska fel? Hur sitter man på den som kort (167cm), måste jag hänga över tanken eller fungerar VFR:n med korta förare. 805 mm sadelhöjd, men det brukar inte säga så mycket, hur upplevs sadelhöjden i praktiken? Som exempel kan jag nämna RF900 fungerar bra för mig medan TL1000 känns för hög, och TDM 850 där emellan. Ni som har provat VFR:n och någon av de jag nämnde får jättegärna göra en jämförelse.
Är det en hoj man tröttnar snabbt på, känns den tung och sävlig eller smidig, och är motorn tillräckligt pigg?
Och vad ska jag betala (mellan tummen och pekfingret)?
Mycket tacksam för alla svar!
Jag har velat fram och tillbaka vad det gäller bågeköp. Att jag ska byta hoj är det inget snack om, men frågan vilken jag ska köpa har varit värre. Men nu lutar allt åt VFR 800. Jag har inte varit och kollat på någon än, men ska iväg nu i veckan är det tänkt.
Hur som helst, vad ska jag kolla efter? Är någon årsmodell att föredra, finns det några typiska fel? Hur sitter man på den som kort (167cm), måste jag hänga över tanken eller fungerar VFR:n med korta förare. 805 mm sadelhöjd, men det brukar inte säga så mycket, hur upplevs sadelhöjden i praktiken? Som exempel kan jag nämna RF900 fungerar bra för mig medan TL1000 känns för hög, och TDM 850 där emellan. Ni som har provat VFR:n och någon av de jag nämnde får jättegärna göra en jämförelse.
Är det en hoj man tröttnar snabbt på, känns den tung och sävlig eller smidig, och är motorn tillräckligt pigg?
Och vad ska jag betala (mellan tummen och pekfingret)?
Mycket tacksam för alla svar!