Honda SP1-tråden

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jag ska kolla men jag tror att jag har en sp1 swing någonstans i garaget om det skulle vara av intresse. Hittar jag den är det bra pris på den....finns även sp1 toppar och insprut. Kanske någon vill testa att porta eller göra quiting gear mod.
Tackar så hjärtligt, men det måste vara till en SP2:a. Den, passar dock på SP1, men inte tvärt om :huvet Nått m längden...

Nu tillåter inte ekonomin några större utflykter, men annars är topparna klart intressanta.

Jag kan berätta att hojen går mycket bra. Den är inte speciellt bångstyrig, men säkert tyngre än annat. Batteriet räckte dock inte till o starta bettan, så de får bli ett något större om jag inte skall ha starthjälp... Jag skall mappa den ordentligt när jag fått in K&N-filter. Den låter dock lite mer än vad många banor tillåter....
:gnissla
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Måste byta däck på min hoj och behöver därför lite tips.
Vad kör ni med för däck? Har ni 180 eller 190 bak?
Jag kommer ju köra mestadels gata men tänkte boka in lite bankörning också ganska strax efter däckbytet...

Vad kör ni på/rekommenderar?
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Ang. däck. Jag har kört på 180-däck de senaste säsongerna, mest för att det är en mer vanligt förekommande däckdimension (eller var åtminstone det för några år sedan i alla fall). Upplevde ingen dramatisk skillnad mot 190-däck, så jag tror man upplever större skillnad mellan olika fabrikat än mellan 180 och 190-dimension av samma fabrikat, men jag ska egentligen inte yttra mig alltför mycket då jag kört så pass få mil med 190-däck jämfört med 180-däck.
Kör med Michelin Pilot Power (fram+bak) samt Pilot Road 2 (bak) f.n. mest på gata men även på bana och tycker de fungerar bra. (Har inte upplevt något av det negativa som en del nämner angående PP 2CT, annat än kontrollerade (bakhjuls-)släpp på bana, fast jag är å andra sidan ingen fartfantom...)
Har tidigare även kört med Bridgestone BT012 / BT020, men de modellerna finns väl knappt kvar idag(?).
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Jadu, igår var jag faktsikt ute och åkte! riktigt härligt kan jag lova...ska inte sticka under stolen med att säljes tankar har dykt upp så fort cykeln går...men icke! Helt omöjligt att göra sig av med den då man hört och känt på cykeln igen...=)

Ärligt talat vet jag inte vad som strulat. Jag bytte som sagt stift, tändhattar och spolar utan resultat. Tröttande på alltihop och lät cyklen stå. Tog kompprov och rengjort spridare...gick över alla kontakter och kablage i helgen...och vips så verkar den fungera! Tänker inte hoppa jämnfota än innan jag kört ett gäng mil och timmar. Men det känns bra iaf!
Det tråkiga i kråksången är att jag inte hittat nått direkt fel...men nått av dessa saker jag varit på verkar det varit.

Håller tummarna nu. Ska klä på cykeln all plast och ge mig ut på vägarna så tid ges...

Over and out
//Calle
Jag håller tummarna för dig och hoppas att det har löst sig.
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Måste byta däck på min hoj och behöver därför lite tips.
Vad kör ni med för däck? Har ni 180 eller 190 bak?
Jag kommer ju köra mestadels gata men tänkte boka in lite bankörning också ganska strax efter däckbytet...

Vad kör ni på/rekommenderar?

Köp 190-däck med 55-profil, svänger skojsigare! :tummenupp
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Ang. däck. Jag har kört på 180-däck de senaste säsongerna, mest för att det är en mer vanligt förekommande däckdimension (eller var åtminstone det för några år sedan i alla fall). Upplevde ingen dramatisk skillnad mot 190-däck, så jag tror man upplever större skillnad mellan olika fabrikat än mellan 180 och 190-dimension av samma fabrikat, men jag ska egentligen inte yttra mig alltför mycket då jag kört så pass få mil med 190-däck jämfört med 180-däck.
Kör med Michelin Pilot Power (fram+bak) samt Pilot Road 2 (bak) ).

Hej
Du som redan testat. Hur är skillnaden mellan Pilotpower och pilot road? Varför allt kurvbeteendet och styrning.

Funderar på att köra Pilot Road 2CT då jag iallafall bara kör sporthojstempo på gatan och inte har ambitionen att åka bana.

Profilen på de två däcken skiljer lite, därav min fråga. :)
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Schnellfahren skrev:
Funderar på att köra Pilot Road 2CT då jag iallafall bara kör sporthojstempo på gatan och inte har ambitionen att åka bana.
Road 2 är nog helt rätt val om man bara kör gata. Jag skulle vilja påstå att det skiljer betydligt mindre i mönster och profil mellan Power och Road 2 än mellan Road och Road 2.
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
ok kanske ska satsa på pilot power då..
tips på ställe runt stockholm med hyfsade priser?
Hela Hojen ville ha strax över 5000:-:huvet
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Hej
Du som redan testat. Hur är skillnaden mellan Pilotpower och pilot road? Varför allt kurvbeteendet och styrning...
På min racehoj sitter det power, o med den har jag tränat på Falkenberg o Anderstorp. Gjorde nog 1.55-tider på Torpet med det på utan någon som helst kännig av släpp. Däcket blev lite gnagt i kanterna men inte så som Road-däcken blir på min Bird.. Så för "moderat" gatkörning i bra tempo räcker power säkert helt utmärkt!

Mönstres skillnad mellan road o power kan man nog skita ett stycke i :D
 
Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
På min racehoj sitter det power, o med den har jag tränat på Falkenberg o Anderstorp. Gjorde nog 1.55-tider på Torpet med det på utan någon som helst kännig av släpp. Däcket blev lite gnagt i kanterna men inte så som Road-däcken blir på min Bird.. Så för "moderat" gatkörning i bra tempo räcker power säkert helt utmärkt!

Mönstrets skillnad mellan road o power kan man nog skita ett stycke i :D

Nu har jag väl uttryckt mig som ett ap igen. :)

Jag trivs med mina Powerdäck men tänkte lägga på Road 2CT för att få ut mer än de 450mil som jag får från Power. Det jag då funderade på var om profilen på Road 2CT var flackare än ett Power. Dvs mönstret var av underordnad betydelse. Profilen på däcket har ju en stor betydelse vad gäller förmågan att välta ikull snyggt i kurvorna. :)

Men nu har jag köpit Road 2CT redan så det är bara att testa. :D
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Nu har jag väl uttryckt mig som ett ap igen. :)...att välta ikull snyggt i kurvorna. :)...Men nu har jag köpit Road 2CT redan så det är bara att testa. :D
Du skall väl inte välta omkull :va :D

Jag har Roac 2CT på den stora madamen, de räcker mååånga mil. Tror nog framdäcket (Vanligt Road) gått 1100 nu när det byttes. Lite bana med dessutom.

Skulle bli förvånad om du inte får ut 900 mil på dem. :)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
En till däck fråga, får man plats med ett 200/50-17 däck?! Skulle ju se så fett ut alltså!!! Har ett på G så ett snabbt svar skulle vara bra!!!
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
En till däck fråga, får man plats med ett 200/50-17 däck?! Skulle ju se så fett ut alltså!!! Har ett på G så ett snabbt svar skulle vara bra!!!

JAg har en portpååååwer till svingen! Klart det får plats! och så kan du köpa min kedja som jag hade på min gamla DBS. ;)
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
En till däck fråga, får man plats med ett 200/50-17 däck?! Skulle ju se så fett ut alltså!!! Har ett på G så ett snabbt svar skulle vara bra!!!

Varför?? :va

Själv slängde jag på 190/55 för ett tag sen, va tajt innan men nu fick huggern åka bort.. :rolleyes:
Men de svänger ju bra iaf!!:)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top