Honda SP1-tråden

T-Bomb

If im to loud youre too old !
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda sp1
kortat mina pipor o vadderat om dom låter gött fett :yoparty
 

Bifogat

  • sp1.JPG
    sp1.JPG
    73.2 KB · Visningar: 132

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hur mycket olja ska man ha i när man byter packboxar på en spetta ??
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Ingen som vet hur mycket olja det ska vi i varje gaffelben ???
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Ingen som råkar ha en vänster strålkastarlykta liggandes och skräpandes ???

Kolla med Örebro bildemontering, det finns en sp1 liggandes där tror jag.
http://www.laga.se

Iofs så kanske det inte är så mycket att hoppas på en strålkastare på en skrotad hoj, men att försöka kostar inte ett endaste dugg faktiskt.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Kolla med Örebro bildemontering, det finns en sp1 liggandes där tror jag.
http://www.laga.se

Iofs så kanske det inte är så mycket att hoppas på en strålkastare på en skrotad hoj, men att försöka kostar inte ett endaste dugg faktiskt.

Tack så mycket, det vart att lägga pengarna på annat i stället för att göra om höger strålkastare till en vänster, för att få en koolare look...

Köpte #46ans kåpset istället, dock utan strålkastare... :tummenupp

513cc +- 2,5cc, 135mm????
 
Last edited:

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Tack så mycket, det vart att lägga pengarna på annat i stället för att göra om höger strålkastare till en vänster, för att få en koolare look...

Köpte #46ans kåpset istället, dock utan strålkastare... :tummenupp

513cc +- 2,5cc, 135mm????

Borde bli 51,3 centiliter.

Tog det ur databladet som jag fick med efter servicen jag gjorde på hojen i torsdags.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tjena Grab's and lad's!
Här är numera en till som söker delar... Fick en highsider på Anderstorp o i värsta fall behövs det en ny sving till vår SP2:a.... :gnissla

Jag har några skrot-siodr i Tyskland o här hemma (o e-bay) ;)
Men, har ni något tips blir vi glada.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Tjena Grab's and lad's!
Här är numera en till som söker delar... Fick en highsider på Anderstorp o i värsta fall behövs det en ny sving till vår SP2:a.... :gnissla

Jag har några skrot-siodr i Tyskland o här hemma (o e-bay) ;)
Men, har ni något tips blir vi glada.

Jag ska kolla men jag tror att jag har en sp1 swing någonstans i garaget om det skulle vara av intresse. Hittar jag den är det bra pris på den....finns även sp1 toppar och insprut. Kanske någon vill testa att porta eller göra quiting gear mod.
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jag ska kolla men jag tror att jag har en sp1 swing någonstans i garaget om det skulle vara av intresse. Hittar jag den är det bra pris på den....finns även sp1 toppar och insprut. Kanske någon vill testa att porta eller göra quiting gear mod.

Hej
Vad vinner man på att göra quiting gear-modifieringen? Finns det prestanda att hämta, eller är det en rent kosmetisk modifiering för oss som gillar ljudet av vinande kamdrev?
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Hej
Vad vinner man på att göra quiting gear-modifieringen? Finns det prestanda att hämta, eller är det en rent kosmetisk modifiering för oss som gillar ljudet av vinande kamdrev?
Man tar bort 1 kilo skrot som inte behövs...allt som snurrar tar effekt och det påverkar gasrespons och du får bort gyroeffekt, samt spar vikt
 

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
hur går det för bikester då? Löst felet än?!

Jadu, igår var jag faktsikt ute och åkte! riktigt härligt kan jag lova...ska inte sticka under stolen med att säljes tankar har dykt upp så fort cykeln går...men icke! Helt omöjligt att göra sig av med den då man hört och känt på cykeln igen...=)

Ärligt talat vet jag inte vad som strulat. Jag bytte som sagt stift, tändhattar och spolar utan resultat. Tröttande på alltihop och lät cyklen stå. Tog kompprov och rengjort spridare...gick över alla kontakter och kablage i helgen...och vips så verkar den fungera! Tänker inte hoppa jämnfota än innan jag kört ett gäng mil och timmar. Men det känns bra iaf!
Det tråkiga i kråksången är att jag inte hittat nått direkt fel...men nått av dessa saker jag varit på verkar det varit.

Håller tummarna nu. Ska klä på cykeln all plast och ge mig ut på vägarna så tid ges...

Over and out
//Calle
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top