Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag hade förut när jag mappade den 125 hk på hjulet.... Tror det kanske borde ligga runt 115-120 original.... Men när jag får lite mer pengar (student) så ska den mappas om... Har ju satt dit en annan luftfilterbox (Durbahn typ...).

Hittade pappret på det oxå....
 

Bifogat

  • IMG_2284.JPG
    IMG_2284.JPG
    226.8 KB · Visningar: 69
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Bromsproblem fram!!

Vet ej vad jag har för belägg nu men när man bromsar lätt (två fingrar) så nyper det dåligt jämfört med andras hojar. Men när man tar i så bromsar det bra? Antar att beläggen e skit? Bytt vätska o luftat..

Ska man köra orginal som alla säger eller kan detta va ett alt.? förslag?

http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=9380


Tack på förhand!

Inget fel på originalbeläggen (tycker jag) men om ska du handla annat, handla INTE hos bröderna Nilsson i H-borg....

Börjar undra om jag har gjort världens sämsta affär här asså, men va fan den var ju billig:rolleyes:

Du tänker och räknar för mkt Abbe...är du smålänning eller?? Använd hjärta och cohones lite mer så känns det mkt bättre. När du får se den och smaka lite finwhisky hemma hos pappa Marcus så kommer dina tvivel att skingras...:tummenupp

7 bandagar bokade hittills, & fler ska det bli!!:yoparty

Fullt spjäll - Smällkaramell

Ska du köra Gotland Ring månne? :tummenupp

Nej tyvärr, men det kommer.

Hur många bakhjulshästar är normalt på en SP1?

Hade 125, 5 på min. Helt original utöver ett Akra Racing helsystem i titan. :tummenupp Räcker och blir över men vill man smeta ut effekten lite bättre så är ju en drevning ingen dum ide.
 
Last edited:

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
Jadu abbe...nu är det nära :banana Pratade med Mark igår och han sa att hojarna var riktigt riktigt fina ex :tummenupp Känns som man väntat en evighet.:gnissla

Kan någon ge mig kontaktuppgifter till Mark Jennings? Har börjat snegla på U.K. import eftersom SP2-marknaden i Sverige är obefintlig...

/m
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
Kan någon ge mig kontaktuppgifter till Mark Jennings? Har börjat snegla på U.K. import eftersom SP2-marknaden i Sverige är obefintlig...

/m


finns visst.... tror det var runt 20 dom tog in -05....:D

nääe... håller med dej.. det är lite ont om dom.... och tyvärr är det lika ont om reservdelar och dylikt.... ingen dussinvara direkt... skönt att ha en...:rofl
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
icko! du har ingen originalbak (plasten där bakljuset skall sitta på) liggandes nånstans?

Nope..:(

Det är kul att du visar dom andra på banan vad en Spetta går för :tummenupp

Försöker ju iaf..
Den e ju lite klen på rakorna, men med en tung hoj så får man hög fart in i svängarna om man e sen på att bromsa, då blire trångt...:3freak

Men de gillar vi!!:D :banana

Ska du köra Gotland Ring månne? :tummenupp

Joop, 29-31 maj
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
grabbar grabbar!

vill du skydda din pärla mot klåfingriga typer till ett riktigt bra pris? (400 köpare här på sporthoj kan inte ha fel,softishman har köpt ett han vet:tungan )

har ett larm kvar, det sista för denna gång, kommer att ta hem fler men vet inte när.

pm:a
 

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
grabbar grabbar!

vill du skydda din pärla mot klåfingriga typer till ett riktigt bra pris? (400 köpare här på sporthoj kan inte ha fel,softishman har köpt ett han vet:tungan )

har ett larm kvar, det sista för denna gång, kommer att ta hem fler men vet inte när.

pm:a

Bara att gratulera till erat hoj val...

Blir mer å mer sugen på att ta ut den på bana...:)

Får bli ett projekt till vintern att ge fröken raceplast å krasch puckar. å sen att se till att man blir formad så man får platts i ett skinnställ...kan bli nog så svårt.... men till 2010 kanske...:yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Bara att gratulera till erat hoj val...

Blir mer å mer sugen på att ta ut den på bana...:)

Får bli ett projekt till vintern att ge fröken raceplast å krasch puckar. å sen att se till att man blir formad så man får platts i ett skinnställ...kan bli nog så svårt.... men till 2010 kanske...:yoparty


kommer att rasta min på falkenbergsbanan (hemmabana:tummenupp ) i originalkläder, bara hålla tummarna att man håller sig på hjulen:)
 

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Abbe, har Falken släppt sina bandagar ännu? Deras hemsida suger ekorre...har försökt maila dem tre ggr, utan att ens få ett svar...Polaren har försökt lika många ggr att bli medlem pga att han ska tävla, men utan resultat...:gnissla
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Falken

Abbe, har Falken släppt sina bandagar ännu? Deras hemsida suger ekorre...har försökt maila dem tre ggr, utan att ens få ett svar...Polaren har försökt lika många ggr att bli medlem pga att han ska tävla, men utan resultat...:gnissla

Går du in på fliken MC så står alla körningar där. Ring dom istället för maila, dom svarar nästan aldrig på mail.

Men du kanske menar hela dagar och inte kvällskörningar?

http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/mcsida.php
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Såg också att senaste numret av Performance Bikes innehöll ett sport-twin test med bl.a. SP1 mot Ducati 1198s... Någon som läst???

/m

Köpte tidningen när jag var nere i Spanien över påsk... Mycket trevlig läsning! :) "Spettan" fick massor av beröm..! :tummenupp Bara den artikeln gjorde tidningen värd ett köp... :nicka

//Flying Finn
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Köpte tidningen när jag var nere i Spanien över påsk... Mycket trevlig läsning! :) "Spettan" fick massor av beröm..! :tummenupp Bara den artikeln gjorde tidningen värd ett köp... :nicka

//Flying Finn



kan man köpa denna blaska i sverige med?

Abbe, har Falken släppt sina bandagar ännu? Deras hemsida suger ekorre...har försökt maila dem tre ggr, utan att ens få ett svar...Polaren har försökt lika många ggr att bli medlem pga att han ska tävla, men utan resultat...:gnissla



se rayback´s svar:)

en fråga: du har inga fälgstripes kvar?
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Bara att gratulera till erat hoj val...

Blir mer å mer sugen på att ta ut den på bana...:)

Får bli ett projekt till vintern att ge fröken raceplast å krasch puckar. å sen att se till att man blir formad så man får platts i ett skinnställ...kan bli nog så svårt.... men till 2010 kanske...:yoparty

Klart du ska köra bana med Spettan! Ska investera i Hongkongkåpor och puckar så snart jag fått hem perlan. Man hänger inte med en gixxer 1000 på rakorna men med ett bra spår, fett med motorbroms och sen inbromsning så är man upp i arslet igen...:D :D :D

Så ditt skinnställ har också krymt under vintern? Fattar inte, måste vara riktigt skitkvalitet på kängruskinnet...:rolleyes: :hihi

grabbar grabbar!

vill du skydda din pärla mot klåfingriga typer till ett riktigt bra pris? (400 köpare här på sporthoj kan inte ha fel,softishman har köpt ett han vet:tungan )

har ett larm kvar, det sista för denna gång, kommer att ta hem fler men vet inte när.

pm:a

Nasare :D
 
Last edited:

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
Klart du ska köra bana med Spettan! Ska investera i Hongkongkåpor och puckar så snart jag fått hem perlan. Man hänger inte med en gixxer 1000 på rakorna men med ett bra spår, fett med motorbroms och sen inbromsning så är man upp i arslet igen...:D :D :D

Så ditt skinnställ har också krymt under vintern? Fattar inte, måste vara riktigt skitkvalitet på kängruskinnet...:rolleyes: :hihi



Nasare :D

JA!! å värst mellan bröstet å grenen.... det blir bara mindre där hela tiden.:(

Har du bra tipps på hongkong plast?? finns ju några här på väster fliken som har, alien å polidom, har du nå tipps på nån annan??
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM Superduke-07
har du stålomspunna slangar fram? Om inte, KÖP!!! VÄLDIGT stor skillnad med det!!! Har dom alltid varit så? Har du luftat systemet nått? Jag kör med sbs belägg från Lelles MC, funkar fint!


Funderat på stålomspunnet. inte hittat bara?? Lelles säger du.. ska kolla upp!
Jag har luftat. polaren har inte heller stålomspunnet men bettar mkt bättre ändå? börjar nog med att kolla belägg.

Vet du annars var man kan beställa stålomspunnet?

TACK!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
har du stålomspunna slangar fram? Om inte, KÖP!!! VÄLDIGT stor skillnad med det!!! Har dom alltid varit så? Har du luftat systemet nått? Jag kör med sbs belägg från Lelles MC, funkar fint!


Funderat på stålomspunnet. inte hittat bara?? Lelles säger du.. ska kolla upp!
Jag har luftat. polaren har inte heller stålomspunnet men bettar mkt bättre ändå? börjar nog med att kolla belägg.

Vet du annars var man kan beställa stålomspunnet?

TACK!



återigen: EBAY, sök efter stainless steel brake hose.

billigare än om du skulle köpt det här hemma, ska själv beställa så snart jag fått hem hojen:tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top