Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition

Tackar.....:rolleyes:

NICE!!! Riktigt snyggt! :D :D

Kul att fler tycker om det.....

Amen ramen är ju SVART ju!! Passar inte......... NOT:rofl

Det blev riktigt bra du,har nu lite grann att titta på hur jag skall gå till väga i vinter.Dikalerna på svingen hur fick du tag på dom eller fick dom sitta kvar vid lack? Fråga! spottar din ut lite glykol när du är ute och åker lite hårt alltså från behållaren? Min gör det inte mycket men lite

Japp, svart som natten.... Sitter inga dekaler på svingen nu, det måste vara dekalen på kedjeskyddet du menar.... Ska sitta en dekal på vänster sidan ang lastning men den är borta och en "skala" där du kan se hur hårt kedjan är spänd men dom är oxå borta, sitter ju en massa streck ovanför som är instannsade redan.... Min läcker inget vid nån slags körning...
 
Last edited:

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
@ Softishman: Det blev snyggt med svart sving och ram!Snabbt gick det också.

@ SwePatrik: Surt att lägga hojen.Tur att det inte blev värre.Akrat är ju knappt inkört.Hoppas det löser sig!
 

SwePatrik

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Brandbergen
Hoj
00, Honda, SP1
Jo ganska surt men allt går ju o fixxa. Hehe ne vet men är ju inget "fel" på det bara kosmetiskt o ska nog kunna fixxa till det mesta av det med om man har lite flyt
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
sådär ja, fick mail från både säljaren i england och mark jennings, nu är både min å fazerfun´s spettor hämtade å lastade av mark:banana :banana

en ny framlykta är beställd och på väg hit till mig (engelskmännen envisas ju med att köra på fel sida hela tiden:3freak ) så nu ska jag bara ha tag på en originalbakdel till regbesiktningen sen jävlar.

finns det ngn vänlig människa som har en originalbakdel och som kan tänka sig att låna ut den till mig tillfälligt skulle jag bli mkt tacksam, behöver den skickas står jag för frakten ToR:) skicka pm.

bjuder på en liten bild åsså.

är även på jakt efter slip on, sälja?
 

Bifogat

  • spetta.jpg
    spetta.jpg
    45 KB · Visningar: 71
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
sådär ja, fick mail från både säljaren i england och mark jennings, nu är både min å fazerfun´s spettor hämtade å lastade av mark:banana :banana

en ny framlykta är beställd och på väg hit till mig (engelskmännen envisas ju med att köra på fel sida hela tiden:3freak ) så nu ska jag bara ha tag på en originalbakdel till regbesiktningen sen jävlar.

finns det ngn vänlig människa som har en originalbakdel och som kan tänka sig att låna ut den till mig tillfälligt skulle jag bli mkt tacksam, behöver den skickas står jag för frakten ToR:) skicka pm.

bjuder på en liten bild åsså.

är även på jakt efter slip on, sälja?

Jadu abbe...nu är det nära :banana Pratade med Mark igår och han sa att hojarna var riktigt riktigt fina ex :tummenupp Känns som man väntat en evighet.:gnissla
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
KUL!!!! Jag har PM:at honom om den redan...! Skrev att jag bor lite i närheten så jag kan ev titta på den åt honom om ingen bor närmare...
 

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM Superduke-07
Bromsproblem fram!!

Vet ej vad jag har för belägg nu men när man bromsar lätt (två fingrar) så nyper det dåligt jämfört med andras hojar. Men när man tar i så bromsar det bra? Antar att beläggen e skit? Bytt vätska o luftat..

Ska man köra orginal som alla säger eller kan detta va ett alt.? förslag?

http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=9380


Tack på förhand!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
KUL!!!! Jag har PM:at honom om den redan...! Skrev att jag bor lite i närheten så jag kan ev titta på den åt honom om ingen bor närmare...



HAN HAR KÖPT DEN:banana

GRATTIS HJÄRTAT tror att det blir riktigt bra med den där, själv fick jag precis reda på att jag antagligen behöver byta däck på min innan regbesiktningen åsså:mad: börjar undra om jag har gjort världens sämsta affär här asså, men va fan den var ju billig:rolleyes:
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Bromsproblem fram!!

Vet ej vad jag har för belägg nu men när man bromsar lätt (två fingrar) så nyper det dåligt jämfört med andras hojar. Men när man tar i så bromsar det bra? Antar att beläggen e skit? Bytt vätska o luftat..

Ska man köra orginal som alla säger eller kan detta va ett alt.? förslag?

http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=9380


Tack på förhand!

har du stålomspunna slangar fram? Om inte, KÖP!!! VÄLDIGT stor skillnad med det!!! Har dom alltid varit så? Har du luftat systemet nått? Jag kör med sbs belägg från Lelles MC, funkar fint!

HAN HAR KÖPT DEN:banana

GRATTIS HJÄRTAT tror att det blir riktigt bra med den där, själv fick jag precis reda på att jag antagligen behöver byta däck på min innan regbesiktningen åsså:mad: börjar undra om jag har gjort världens sämsta affär här asså, men va fan den var ju billig:rolleyes:

Jag vet, han PM:a mig och berätta!!! Däck är en slitningsdel, inget att bli upprörd över, dom kommer alltid att behöva bytas... Motorbromsen äter bakdäck...:D
 
Last edited:

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Nyservat

Nu så, har Spettan hittat hem efter en veckas översyn av en viss Dr här på forumet!:banana

Servad, kollat ventilspel o allmän översyn.
Allt va OK o inget o klaga på.:)

Hade självklart kunnat gjort allt själv, men haft tidsbrist..:rolleyes:

7 bandagar bokade hittills, & fler ska det bli!!:yoparty

Fullt spjäll - Smällkaramell
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu så, har Spettan hittat hem efter en veckas översyn av en viss Dr här på forumet!:banana

Servad, kollat ventilspel o allmän översyn.
Allt va OK o inget o klaga på.:)

Hade självklart kunnat gjort allt själv, men haft tidsbrist..:rolleyes:

7 bandagar bokade hittills, & fler ska det bli!!:yoparty

Fullt spjäll - Smällkaramell



icko! du har ingen originalbak (plasten där bakljuset skall sitta på) liggandes nånstans?
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Nu så, har Spettan hittat hem efter en veckas översyn av en viss Dr här på forumet!:banana

Servad, kollat ventilspel o allmän översyn.
Allt va OK o inget o klaga på.:)

Hade självklart kunnat gjort allt själv, men haft tidsbrist..:rolleyes:

7 bandagar bokade hittills, & fler ska det bli!!:yoparty

Fullt spjäll - Smällkaramell

Det är kul att du visar dom andra på banan vad en Spetta går för :tummenupp
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top