Hojkapning??

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Vilka jävla töntar. Jag bor o e uppväxt i Väsby om jag ser dom där tomtana så kommer jag möblera om deras ansikten inte ens deras mamma skulle känna igen dom. Inte för i skryta men man jävlas inte me gamla boxare och inte hojägare och inte mother nature.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dom där tomtarna, fjantarna och allt vad ni kallar dom, som ni ska sparka ner i diket och spöa på alla sätt och vis kanske sliter upp en pistol när ni ska visa vem som bestämmer...

Bara ett tips i all välmening.
 

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Ducati 998s FE
Andra klassens medborgare. Snällt uttryckt.

Bör behandlas som skräp och slängas på soptippen. Hoppas att någon gör det också.
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Som sagt, det daltas åt helvete för mycket. Tas man på bar gärning så sätt dom på första bästa flyg till vilket krigsland som helst och låt de ruttna i något dike.

Men nej här i Sverige ska vi vara så förstående och hjälpa folk tillrätta.

Handling ger konsekvens................om man vet det innan så kanske man överväger innan man gör något.

Det är fan hårdare straff att köra för fort eller skattefuska än vad det är att stjäla och slåss. :mad:
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Det är fan hårdare straff att köra för fort eller skattefuska än vad det är att stjäla och slåss. :mad:

Men självklart.

Fortkörare tjänar staten pengar på.
Skattefuskare förlorar staten pengar på.
Tjuvar som stjäl förlorar försäkringsbolag och försäkringstagare på.

Sen är det ju staten som bestämmer vad som ska prioriteras :tummenupp
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Satt faktiskt och funderade på det där med hölster på hojen häromdagen. Ingen dum idé.

Jag bor ju på södra sidan, dessutom i Jordbro. Där är det ju rena vilda västern, det vet alla.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Men självklart.

Fortkörare tjänar staten pengar på.
Skattefuskare förlorar staten pengar på.
Tjuvar som stjäl förlorar försäkringsbolag och försäkringstagare på.

Sen är det ju staten som bestämmer vad som ska prioriteras :tummenupp

Det är enklare än så:

Visst staten tjänar pengar på fortkörare, men det är mindre än man tror. Däremot är trafikbrotten viktiga för den s.k. "pinnjakten".

Varje myndighet har krav på sin verksamhet från staten (för att behålla eller få utökade anslag). I rättsväsendets fall, så är kravet att andelen uppklarade brott skall ligga över en viss procent (=pinne/ar) och helst öka.

I den direkta statistiken är en uppklarat trafikbrott lika mycket värt som att man fäller en människosmugglare/kidnappare/mördare etc.
Vad är enklast att få erkännande/fällande dom på? En trafikant som är filmad för sin överseelse, eller brottslingar som under en kort stund befunnit sig på en plats och gjort en vidrig lagöverträdelse med få om några vittnen?

Speciellt när det är valår eller innför valår så stressas detta upp ännu mer eftersom det är bra för styrande regering att ha bra med ammunition till valfläsket:huvet

Det är som Mark Twain sade: Det finns tre sorters lögner. Lögn, förbannad lögn och statistik!:va

Att trafikanter blir av med körkortet vinner försäkringsbolaget på, eftersom de då höjer premierna nästa gång man försäkrar ett nytt fordon...:mad:
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Klasspolaren blev av med sin moped på liknande sätt.
var ute med sin scooter så kom de 2 gettoungar på en 250cross och tvingande honom att stanna. dom hotade honom med en skruvmejsel/syl eller liknande stickföremål och han var bara 14 då så han var inte så kaxig. och vart skulle han dra med sin 50cc moppe mot en cross?. som tur är slutade historien bra den här gången då gettoungarna krockat med varandra (med crossen och polarens moppe som du just stulit) och skadade sig rätt bra så snuten han dit och tog dem. stölden hände i älta så jävlar va vi letade efterdom med polisradio och allt :machinegu. men dom hande då krashat i skogås.
polaren fick en ny på försäkringen :banana
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: Lx3

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Om nu en hoj kommer upp på din vänstra sida och nu försöker mota in din mot diket.
Se för guds skull till att damma näven i deras frambromshandtag för kung o fosterland.

Kan inte tänka mig något effektivare medel.
 
  • Gilla
Reaktioner: ft

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Om nu en hoj kommer upp på din vänstra sida och nu försöker mota in din mot diket.
Se för guds skull till att damma näven i deras frambromshandtag för kung o fosterland.

Kan inte tänka mig något effektivare medel.

Men grabbar, man kan ju inte misshandla dem eller sparka ner dem med hojen i diket, då åker man ju själv dit. Tyvärr är det så.

Men det man kan göra är att vrida på rullen och låta dem försöka hänga på. Troligtvis vistas inte den medelmåtta hojkaparen så mycket på motorbanor och därför har något bristfälliga körkunskaper.
Sen höjer man tempot lite i taget och låter de köra åt helvete i en kurva... så har darwinismen fått spela ut sin roll och problemet är löst.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Om nu en hoj kommer upp på din vänstra sida och nu försöker mota in din mot diket.
Se för guds skull till att damma näven i deras frambromshandtag för kung o fosterland.

Kan inte tänka mig något effektivare medel.

haha, hoppas det inte är någon som vill kommentera vilken snygg hoj man har bara :D
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Satt faktiskt och funderade på det där med hölster på hojen häromdagen. Ingen dum idé.

Jag bor ju på södra sidan, dessutom i Jordbro. Där är det ju rena vilda västern, det vet alla.

Efter att jag kört med älgstudsarn på ryggen till skjutbanan i flera år så var det en herre som sa att man inte fick transportera vapen på motorcykel. Som den vän av ordning jag är så tog jag och ringde polisen och frågade om saken. Den information jag då fick var att det görs ingen skillnad på motorcyklar och bilar när det gäller transport av vapen - så jag kommer nog fortsatta i samma stil. :tummenupp

Långt innan Schwarzenegger körde med hagelsprakarn på hojen i Terminator 2 så hade vi folk som gjorde detsamma häromkring. :)

Risken för hojkapning lär därmed sjunka drastiskt. :tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Men grabbar, man kan ju inte misshandla dem eller sparka ner dem med hojen i diket, då åker man ju själv dit. Tyvärr är det så.

Men det man kan göra är att vrida på rullen och låta dem försöka hänga på. Troligtvis vistas inte den medelmåtta hojkaparen så mycket på motorbanor och därför har något bristfälliga körkunskaper.
Sen höjer man tempot lite i taget och låter de köra åt helvete i en kurva... så har darwinismen fått spela ut sin roll och problemet är löst.

Borde väl räknas som agerande i nöd?

Men gasa är nog ett alternativ med.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Om nu en hoj kommer upp på din vänstra sida och nu försöker mota in din mot diket.
Se för guds skull till att damma näven i deras frambromshandtag för kung o fosterland.

Kan inte tänka mig något effektivare medel.

haha så jävla smart :D
frågan är om det räcker med en smäll eller om man måste hålla i lite?
kan vara svårt med en växel i sin hjåj :va
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
på lite bruten svenska:mad:

Helt allvarligt så är jag inte rasist men i min del av Sverige där jag växt upp i alla fall så tycker jag det är jävligt många som borde sparkas ut.
Det bor väldigt mycket invandrare där och jag vågar säga rakt ut att det har fört en hel del gott med sig men fan vad det är många som förstört med.

Man skall inte döma folk för hud och härkomst.
Flytta till ett nytt land är en rättighet i mina ögon men man tar seden dit man kommer då.
Jag tycker sjukt synd om dom invandrare som kommer hit och får dåligt rykte för att så många andra invandrare bara förstör själ misshandlar och är dåliga medmänniskor.

Tyvärr så är man rasist om man säger så här men jag står för det och tycker personligen det är fegt att blunda för sanningen.

Efterlyst är ett bra exempel, ett annat om man inte är övertygad är att gå till en invandrare som verkligen försöker sköta sig och se vad dom tycker om det. Där brukar jag få höra dom hur jävla illa dom tycker det är. Men dom vet att svenskar inte får säga så men dom är invandrare och då är det inge problem att kritisera för man kan ju inte va rasist mot invandrare om man är invandrare själv som dom säger.

Tycker det är dags att ställa upp på invandrare som vill väl så dom slipper all skit som många andra idioter ställer till med.

Svenskar är inte heller alltid guds bästa barn och det är jävla illa det med men kollar man några säsonger efterlyst så får ni en rätt klar bild.

Är så jävla trött på skiten och jag tror inte jag är ensam om det
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top