Hojåka 2011 och 2012

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vad är det för fel på dina? förutom det uppenbara, att du är gammal! :krama

Slå runt framåt med hoj svider på gammal som ung vettu,,, en misstänkt benbit i min axel spökar och på det tennisarmbåge utan att tagit nån GrandSlam. Gamla sviter sedan 2009.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag har i alla fall knappt några krämpor, bara lite stel i armen...
Tror det går över nästa vecka, sen skall hojen tvättas och strykas :tummenupp

Fan, jag trodde Gubbsjuka skull ha andra symtom :tuttar

Till hösten/vintern lite MC-collection kanske. Det är ju tema racing där nu :banana

Mc-Collection är taget.
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Slå runt framåt med hoj svider på gammal som ung vettu,,, en misstänkt benbit i min axel spökar och på det tennisarmbåge utan att tagit nån GrandSlam. Gamla sviter sedan 2009.

Va fan.. Jag trodde du var lagad sedan dess!
Ja då önskar jag dig verkligen lycka till!
För övrigt tror jag nog det är en form av pingisarmbåge du har :D
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Va fan.. Jag trodde du var lagad sedan dess!
Ja då önskar jag dig verkligen lycka till!
För övrigt tror jag nog det är en form av pingisarmbåge du har :D

Operation av benflisa i axeln inom 3 månader, en kortizon-sptua i armen igår.... Nu börjar det hända saker, fan så skönt.
Undersökning av ögonproblemet om 3 veckor.

Jag börjar tro på en framtid igen nu, så djävla skönt.
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Operation av benflisa i axeln inom 3 månader, en kortizon-sptua i armen igår.... Nu börjar det hända saker, fan så skönt.
Undersökning av ögonproblemet om 3 veckor.

Jag börjar tro på en framtid igen nu, så djävla skönt.


Fan va gött!
Jag har provat kortison i ena axeln, ca 3 år sedan. Det kändes bara konstigt i några dagar sen var jag tillbaka på ruta 1 igen.
Vi har mer saker gemensamt, ögonen! Ska till sjukan o kolla vänster öga på Måndag. Sen hopas jag på operation inom en hyfsat snar framtid. Dock så lider jag av gråstarr. Kommer sig av att jag fick en pinne i ögat för 27 år sedan.

Hojta till när det är dags för mc collection..
 

Steffe_81

Guest
Hejsan. Tänkte ut och åka efter jobbet idag. Ser ut att bli bra väder. Finns det någon som vill med och kanske visa en nybörjare några häftiga vägar kring Katrineholm. Jag utgår från Shell kl 15.
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Hejsan. Tänkte ut och åka efter jobbet idag. Ser ut att bli bra väder. Finns det någon som vill med och kanske visa en nybörjare några häftiga vägar kring Katrineholm. Jag utgår från Shell kl 15.

Låter som en Bie-Floda-Valla-Stenta-Forssjö-Strångsjö sväng. Tar ungefär 20 minuter :)
Tyvärr har jag nyss sålt hojen och så bor jag inte direkt runt hörnet längre heller. Ha det så skoj!
 

Steffe_81

Guest
Låter som en Bie-Floda-Valla-Stenta-Forssjö-Strångsjö sväng. Tar ungefär 20 minuter :)
Tyvärr har jag nyss sålt hojen och så bor jag inte direkt runt hörnet längre heller. Ha det så skoj!

Ungefär den sträckan. Lade till stöttasten , hälleforsnäs och flen i rutten. Det tog inte 20 minuter :yoparty
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Det kan inte bara vara jag som glömt bort innebörden av ordet Dagsmeja. Så nedanstående text är snott rakt av från wikipedia!
För övrigt blir det inte en meter på två hjul för mig i år då jag investerat en massa kr i andra projekt, typ boende.

Dagsmeja är en form av snö- eller isavsmältning som inträffar på senvintern eller våren, då solens ökade instrålning får snötäcket eller istappar att börja smälta trots att temperaturen i luften är under noll grader. Detta i motsats till snöavsmältning genom tö eller blidväder, då temperaturen i luften skall vara över noll grader. Vid tö eller blidväder behöver det heller inte vara soligt, medan klart och soligt väder är en förutsättning för dagsmeja. Begreppet förknippas gärna med "takdropp" och vårens annalkande.

Dagsmejan är som mest intensiv när solen står som högst på dagen och inträffar oftast i mars. När solen sjunker igen minskar dagsmejan snabbt och upphör till slut helt.

Efterleden "-meja" går tillbaka till fornsvenska mäghin, som betyder "kraft, styrka" och är besläktat med ord som "makt" och "förmåga".
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
MC-Mässa på Carlbarks i Kumla i helgen och tänker åka på fredag eller söndag om jag ska åka.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top