Hojåka 2011 och 2012

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
He he tog tid och vakna ur idet:D Du har en del och ta igen, vissa har hunnit med flera 100 mil redan:7peta

För lääänge sen, så var det en som hade åkt sjuukt långt innan det ens blev plusgrader. Idag har han vuxit upp o fått krämpor mest överallt så han fin åker bara. O så kunde ju inte jag rå för att jag blev skickad till långtbortistan för att jobba. Eller jag kunde ju sagt nej, men jag jobbar på en lösning för asfalt på gården hemma :lol .
Skulle kunna komma med hur många undanflykter som helst, men till syvende o sist så är jag nog bara bekväm!
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Regn och rusk, och en del fix med en golf inför besiktning på måndag.
Inget Kjula för mig i morgon. :(
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Lite fukt i morgon bitti, men bättre efter hand.

MV Agusta lockar ju lite... När och var?
 

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Tänkte mig en tur uppåt Stockholm i morn. Åker 11:00 från Shell, häng med!:)
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Om vädret är lämpligt tänkte jag åka upp till Tierp på dragracing-EM nästa söndag (26/8).
Söndagen är finaldag med högt tempo och endast elimineringar, inga timetrials.
Körningarna börjar 09:00 så jag tänker mig att det räcker att åka från stan vid 7:00 - 7:30.

Häng med!
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Om vädret är lämpligt tänkte jag åka upp till Tierp på dragracing-EM nästa söndag (26/8).
Söndagen är finaldag med högt tempo och endast elimineringar, inga timetrials.
Körningarna börjar 09:00 så jag tänker mig att det räcker att åka från stan vid 7:00 - 7:30.

Häng med!
Kul med racing,,, får kolla dagsform och väder.

Med tanke på väderläge så blir jag tveksam.
 
Last edited:

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Enligt klart.se och andra vädersajter skall det regna mer eller mindre hela dagen i morgon...:mad:
Det får bli inneaktiviteter istället för racing.
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Sålde hojen igår. Känns sådär :gråta:):gråta:). Har funderat på det hela sommaren medan jag har åkt alla 100 milen men nu har jag nått vägs ände då kroppen säger ifrån. Det blir garanterat ett sabbats år nästa sommar då jag måste ge min kropp tid att bli hel igen.
Men sen vore det väl själva fan om det inte ska kunna fungera.

Trevlig höst!!
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sålde hojen igår. Känns sådär :gråta:):gråta:). Har funderat på det hela sommaren medan jag har åkt alla 100 milen men nu har jag nått vägs ände då kroppen säger ifrån. Det blir garanterat ett sabbats år nästa sommar då jag måste ge min kropp tid att bli hel igen.
Men sen vore det väl själva fan om det inte ska kunna fungera.

Trevlig höst!!
Vad har hänt med kroppen, har du vurpat eller nått?
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Vad har hänt med kroppen, har du vurpat eller nått?

När man har en kroppsbyggnad som jag så får man kompensera med tjurskallighet för att prestera som andra.
Mina axlar är boven i dramat. Jag är förvisso på god väg tillbaka genom rehab men efter varje tur på hojen så är flera veckors träning totalt bortkastat och jag får börja om från noll igen, o igen, o igen.
Det är visst AC-lederna som är tajta sägs det. Skulle föredra en operation men det finns makter som motsätter sig detta tyvärr.
Så det är så det ligger till. men va fan, tjurskalle o gym, det borde kunna fungera. Men för säkerhets skull så tror jag att jag hoppar över ett år på hoj.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
När man har en kroppsbyggnad som jag så får man kompensera med tjurskallighet för att prestera som andra.
Mina axlar är boven i dramat. Jag är förvisso på god väg tillbaka genom rehab men efter varje tur på hojen så är flera veckors träning totalt bortkastat och jag får börja om från noll igen, o igen, o igen.
Det är visst AC-lederna som är tajta sägs det. Skulle föredra en operation men det finns makter som motsätter sig detta tyvärr.
Så det är så det ligger till. men va fan, tjurskalle o gym, det borde kunna fungera. Men för säkerhets skull så tror jag att jag hoppar över ett år på hoj.

Jag har tjatat till mig en remiss på St Görans Sjukhus för min axel och hoppas på operation. Blir det bra så ska jag skriva mig i Stockholm så det kan bli mitt hemmasjukhus, ta mej fan.
Stå på dig.
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Jag har tjatat till mig en remiss på St Görans Sjukhus för min axel och hoppas på operation. Blir det bra så ska jag skriva mig i Stockholm så det kan bli mitt hemmasjukhus, ta mej fan.
Stå på dig.

Jag och sjukgymnasten är i stort sett på samma linje, det är bara läkaren som ska övertalas. Hon gav mig anti inflamatoriskt. Tror knappast en inflamation skulle hänga med i över tre år utan att det skulle uppstå andra grejor.
Men jag lät henne hållas, kuren tar slut i nästa vecka o sen får vi se vad som händer.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag och sjukgymnasten är i stort sett på samma linje, det är bara läkaren som ska övertalas. Hon gav mig anti inflamatoriskt. Tror knappast en inflamation skulle hänga med i över tre år utan att det skulle uppstå andra grejor.
Men jag lät henne hållas, kuren tar slut i nästa vecka o sen får vi se vad som händer.

Jag hoppas på god lycka på torsdag på St Görans Sjukhus. Kämpa på.
 

201

VFR
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda VFR-87 GSXR1000-01
Jag har i alla fall knappt några krämpor, bara lite stel i armen...
Tror det går över nästa vecka, sen skall hojen tvättas och strykas :tummenupp

Fan, jag trodde Gubbsjuka skull ha andra symtom :tuttar

Till hösten/vintern lite MC-collection kanske. Det är ju tema racing där nu :banana
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Jag är på jag är på!!!
Har tänkt åka dit i alla fall men är det fler som vill åka så blir det lite roligare.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top