Hjälp med argument mot frälsning o evolutionsförnekelse!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
På mitt arbete närmast mig jobbar en äldre herre, som kallar sig skämtsamt för kristen fundamentalist.
Denna herre förkastar darwin's evolutionsteori och hävdar på fullaste allvar att gud skapade världen på 6dagar och detta skedde för 6000år sedan.

I början var det bara roligt att argumentera med honom men nui börjar jag tröttna. Alla mina argument blockas med de inte är sanna för de säger de amerikanska sydstats pastorerna på "the godchannel" En satellitkanal han kikar dagligen på.
Sen slår han hål på evolutionen med argument som dessa pastorer kommit med. Tex Livet är för komplicerat för att ha uppstått av sig självt, någon måste ha skapat det!

eller Det finns inga som helst vetenskapliga belägg för att evolutionen har ägt rum .

Samt Koi14 metoden slår fel på minst 500.000år och ingen vet hur mycket kol en dinosaurie innehöll innan sönderfallet började

Jag pratar med gud varje dag och han visar sig för mig, hur kan jag då förneka honom?

De som inte släpper in gud o tar emot hans kärlek kommer att brinna i helvetet i all evighet!
Liiite ultimativt de sista tycker jag.

Jag ungfär så där låter det på fika rasterna. Samt att han kommer att tillslut ha frälst oss allihop.

Nu vill ja ha bra motargument. Tex Hur många tusen vetenskapsmän som stöder evolutionsteorin. HårdA fakta på att jorden är äldre än 6000år, alternativa sätt att åldersbestämma saker o ting ut över den "felaktiga kol14 metoden" etc etc. 3-årig industritekniskt gymnasium räcker inte mot denne tomte
För på måndag börjar det igen....
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Haha, men han vet ju hur det ligger till! :fakta Du har ingen aning utan måste gå till Sporthoj och fråga! :lol
Jag skulle nog vila min väska i det fallet.
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Face the fact. Som bentebent var inne på så är folk som tror på sådant här så pass efterblivna så de förstår inte hur fel de har helt enkelt ;)

Jag menar, de han har i skallen kommer alltså från "the god channel", från pastorer från amerikanska sydstaterna. Herregud, de vet inte ens vad evolutionsteorin är. Precis som miljöpartiet som inte vet ett skit om kärnkraft, men är ändå så extremt emot det.

Du kan ju annars fråga honom varifrån alla dinosaurier som grävts upp kommer ifrån? De står väl inget om dinosaurier i bibeln....

Sen kan du ju fråga vad han tycker om hitler, guds senaste sändebud, eller varför inte fråga om korstågen, finns säkert mer... Allt detta orsakat av denna underbara religion. Miljontals liv tillintetgjorda i guds namn.

Du kan ju åter fråga varför han inte har ett enda j***a bevis på att hans lilla teori fungerar, medan vår sida har miljarder, miljarder med bevis och numera en större del av jordens befolkning börjar fatta att allt inte kretsar kring gud.
 

tkdrille

Guest
Om han är "frälst" så kan du glömma att överbevisa han. De är som att överbevisa en apa att de är fel att stjäla.

De är helt hjärntvättade och menar på att de träffat "gud"

Jehovas tex för att ta en grupp som är gjord av efterblivna människor är en sådan grupp som tror blint på att alla deras frälsta ska bli friska och tas emot av gud och överleva jordens undergång medan vi andra som inte är frälsta kommer dö en plågsam död.

Hade en sådan diskussion med en rullstolsburen jehovas, han trodde blint på att han ska kunna gå igen. Stackaren.
 

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Var glad att det inte är en väldigt troende muslim du dementerar emot. För dom är ju rent utsagt otrevliga! Dom ser en som en lägre stående varelse för att man inte är troende. Orkar inte gå in i den disskutionen igen ville bara påpeka det hela.
Livets ord är ju några sköna lirare med speciellt när dom talar i tungor. :Bugar


Du kan ju alltid fråga han om alla andra religoner om dom också är ute och cyklar etc etc. Du har aldrig tänkt tanken på att komma till jobb en måndag och berätta om din uppenbarelse. Du träffade satan him self under helgen och fick en snabb inblick i hur underbart det är i helvete. Och att man i själva verket inte brinner där nere utan man eldar med all skit som kommer ur munnen på troende människor? :yoparty
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Evolutionen är inget som "har ägt rum". Evolutionen är en ständigt pågående process.
Den pågår här och nu, i din kropp och runt omkring dej. Faktum är att vi kan följa evolutionen i realtid genom de genetiska förändringar som sker.

Evolutionen är är ett vetenskapligt faktum, att förneka den är att visa samma bristande logik som att påstå att 1+1=2 inte är sant.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag har hittat pastorn som det refereras till. Här helar han sjuka. Har inte sett hela klippet, Men jag har en förutfattad mening om hur sjuka dessa "sjuklingar" är innan kamrorna slås på.


Det finns massor mer, för den som orkar
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nåt som stöder evolutionen! ( obs! har bara hunnit se 4minuter, men det ser bra ut än så länge)

[video]http://www.youtube.com/user/evolutiondocumentary?feature=results_main[/video]
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Det här är nog det absolut sämsta du kan lägga energi på. Din kollega kommer aldrig någonsin lyssna på det du säger. Säg att du inte är intresserad och redan hittat en väg som du valt att följa genom livet. Sen lägger du energin på andra saker. Typ köra hoj.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Läste en kul beräkning en gång. Någon hade utgående från påstående i bibeln, beräknad hur varmt det var i himlen. Det byggde på ljusstyrka och anstånd. Dvs för att uppnå den ljusstyrka som var beskriven i bibeln så måste himlen ha en viss temperatur. På samma sätt hade man utgått från vad som smälte i helvetet, och kommit fram till en temperatur i helvetet. Och tänka sig; det var mycket varmare i himlen än i helvetet. :lol :lol :lol och allt enligt bibeln :rofl

The temperature of Heaven can be rather accurately computed from available data. Our authority is the Bible: Isiah 30:26 reads, "Moreover the light of the moon shall be as the light of the sun and the light of the sin shall be sevenfold, as the light of seven days." Thus Heaven receives from the moon as much radiation as we do from the sun and in addition seven times seven (49) times as much as the earth does from the sun, or fifty times in all. The light we receive from the moon is a ten-thousandth fo the light we receive from the sun, so we can ignore that. With these data we can compute the temperature of Heaven. The radiation falling on heaven will heat it to the point lost by radiation is just equal to the heat received by radiation. In other words, Heaven loses fifty times as much heat as the earth by radiation. Using the Stefan-Boltzmann fourth-power law for radiation (H/E)^4 = 50, where E is the absolute temperature of the earth - 300K. This gives H as 798 K (525 degrees Celcius).
The exact temperature of Hell cannot be computed, but it must be less than 444.6 C, the temperature at which brimstone or sulphur changes from liquid to a gas. Revelations 21:8: "But the fearful, and unbelieving ... shall have their part in the lake which burneth with fire and brimstone." A lake of molten brimstone means that its temperature must be below the boiling point.

We have, then, temperature of Heaven 525 C. Temperature of Hell less than 445 C. Therefore, heaven is hotter than Hell.
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Kreationister är jävligt sega att diskutera med. Även om man lägger fram vetenskapliga belägg i lång rad avfärdas dom lika snabbt. Dom är antingen felaktiga eller så är gud är med i spelet. Tex universum kan inte bara existera som det är utan att gud har skapat det - man blir avväpnad direkt utan kunna kontra. En seriös diskussion med sådana är därmed omöjlig.

Fråga honom hur guds existens kan bevisas. Han kommer säkert svara med att gud skapade livet på jorden eller nått annat pundigt. Eftersom existensen av gud inte har bevisats borde vetenskapen ha rätt men icke!
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Fråga vad han röker på med eftersom han ser syner varje dag :rolleyes:
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Intressant att han tror att jorden skapades för 6000 år sedan, det trodde inte ens dom Jehovas Vittnen som knackade på hos mig, dom sa att bibelns skapelsedagar inte ska tas för bokstavligt och det mycket väl kan stämma dom 14(eller vad det nu är) miljarder år som vetenskapen säger.

Däremot var dom väldigt säkra på att människor bara har funnits i 6000 år och levt samtidigt som dinosaurier etc då just det är noga definerat i bibeln men det var en annan femma.

Själv låter jag folk tro vad fan dom vill. Vill dom frälsa mig kan dom ju försöka, men det kommer inte att lyckas med den här syndaren... :fyllisar
 

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Ort
på landet
Hoj
Yamaha fzr 600
Evolutionen är inget som "har ägt rum". Evolutionen är en ständigt pågående process.
Den pågår här och nu, i din kropp och runt omkring dej. Faktum är att vi kan följa evolutionen i realtid genom de genetiska förändringar som sker.

Evolutionen är är ett vetenskapligt faktum, att förneka den är att visa samma bristande logik som att påstå att 1+1=2 inte är sant.

Hörrödu är du riktigt säker på det,att 1+1 = 2 ??? Det kanske enligt evolutionen förändrar sig..:7peta:rolleyes:
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Borde inte ettvalfritt naturhistoriskt museum funka?
Du menar ett museum fullt med 6000år gamla djur som gud skapat? Sorry redan prövat.

Det här är nog det absolut sämsta du kan lägga energi på. Din kollega kommer aldrig någonsin lyssna på det du säger. Säg att du inte är intresserad och redan hittat en väg som du valt att följa genom livet. Sen lägger du energin på andra saker. Typ köra hoj.

Diskussionen är EJ valbar. Den kommer lika regelbundet men med halva intervallet som onsdagar.

Läste en kul beräkning en gång. Någon hade utgående från påstående i bibeln, beräknad hur varmt det var i himlen. Det byggde på ljusstyrka och anstånd. Dvs för att uppnå den ljusstyrka som var beskriven i bibeln så måste himlen ha en viss temperatur. På samma sätt hade man utgått från vad som smälte i helvetet, och kommit fram till en temperatur i helvetet. Och tänka sig; det var mycket varmare i himlen än i helvetet. :lol :lol :lol och allt enligt bibeln :rofl

Har i smyg i en låda på jobbet en insändare som en gaykille i skaune skickat in. där han skriver att bögarna ska stenas, men då ska man ju även....... tex stena alla fotbollsspelare för rör rester av dödgris, samt personer som bär klädedräkt med mer än ett matrial etc etc Allt enligt 3: mosebok. För övrigt en helt jävla galen bok!! Iaf med den kan jag slänga ur mig de mest galna saker som att sälja min dotter som slav med stöd av tex 3:e mose 11:17

Kreationister är jävligt sega att diskutera med. Även om man lägger fram vetenskapliga belägg i lång rad avfärdas dom lika snabbt. Dom är antingen felaktiga eller så är gud är med i spelet. Tex universum kan inte bara existera som det är utan att gud har skapat det - man blir avväpnad direkt utan kunna kontra. En seriös diskussion med sådana är därmed omöjlig.

Fråga honom hur guds existens kan bevisas. Han kommer säkert svara med att gud skapade livet på jorden eller nått annat pundigt. Eftersom existensen av gud inte har bevisats borde vetenskapen ha rätt men icke!

Han svarade en gång: Du finns ju. Vad mer bevis behöver du för skapelsen???

Jag instämmer i kören som menar att det är meningslöst att övertyga denne man. Begrunda bl.a. följande tabell:
View attachment 361342
http://engineerchic.me/2012/03/10/the-power-of-inspiration/



Men, om du ändå vill argumentera (t.ex. för att hindra eventuellt evolutionstvivlande att helt falla ifrån) så börja här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Objections_to_evolution

Ska kolla upp det. tack!
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top