Hjälp FI blinkar? Gsxr 1000 k1

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Eum... är inte FI = Fuel Injection? Dvs att någon är problem med det? Så är det iaf på min cykel.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Eum... är inte FI = Fuel Injection? Dvs att någon är problem med det? Så är det iaf på min cykel.

På Suzuki används samma lampa för att indikera en rad med fel. Man sätter hojen i service mode för att få fram vilken felkod som triggat varningen. För oss amatörer innebär det ett gem byglat mellan två kontakter under sadeln :)

c46 är avgasspjället. Justera vajrarna, eller klipp kabeln till ECU:n och ställ spjället öppet.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
På Suzuki används samma lampa för att indikera en rad med fel. Man sätter hojen i service mode för att få fram vilken felkod som triggat varningen. För oss amatörer innebär det ett gem byglat mellan två kontakter under sadeln :)

c46 är avgasspjället. Justera vajrarna, eller klipp kabeln till ECU:n och ställ spjället öppet.

I see! Lite ologiskt ändå? :brynad
 

Magnus83

Medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Karlstad
Hoj
Gsxr
Jag var o pratade med en suzuki mekaniker och han rekommenderade att jag smörjer vajrarna till avgasporten med "symaskinsolja" o trodde detta kunde åtgärda problemet. Tyvärr så har jag i min iver lyckats ändra på STPS o får nu felkoden -C28 :mad: Jag har läst om hur man ska åtgärda detta (http://www.bugmanweb.com/gsxr/gsxrindex.html) problemet är att jag inte förstår vart man ska mäta motståndet? Det finns en bild i länken men jag förstår inte riktigt hur det är i "verkligheten"
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag var o pratade med en suzuki mekaniker och han rekommenderade att jag smörjer vajrarna till avgasporten med "symaskinsolja" o trodde detta kunde åtgärda problemet. Tyvärr så har jag i min iver lyckats ändra på STPS o får nu felkoden -C28 :mad: Jag har läst om hur man ska åtgärda detta (http://www.bugmanweb.com/gsxr/gsxrindex.html) problemet är att jag inte förstår vart man ska mäta motståndet? Det finns en bild i länken men jag förstår inte riktigt hur det är i "verkligheten"
Vänta lite nu, om Du har varit och pillat vid avgasmotorn har Du ju knappast kommit åt sekundärspjällen i insuget?

Felkod C46 har med avgasmotorn eller "EXCVA" på Suzuki-språk att göra, får man den koden tar man 5-56 och sprayar runt själva ventilen som sitter under motorn, på avgassystemet strax efter kollektorn (där grenrören samlas ihop), på vajrarna mellan ventil och elmotorn och vrider på ventilen till dess att den öppnar och stänger smidigt. Elmotorn som reglerar öppningen sitter bakom högra sidokåpan, i vart fall på K9.

-C28 tyder på att ECU saknar kontakt med den övre av de dubbla rader insugsspjäll som sitter i insprutningsbryggan och som Du ser efter att ha öppnat luftburken. Motorn för att öppna sekundärspjällen liksom sekundära trottelpositionssensorn brukar sitta på högra sidan av motorn, den övre spjällraden. Vore det fel på sekundära trottelpositionssensorns värden borde Du ha felkoden C29. Du har inte bara glömt att återansluta någon kontakt?

Har Du verkstadsmanualen? Annars kan Du ladda ner den från denna sida: http://wotid.com/gsxr/content/view/22/43/. Där hittar Du bilder samt hur felsökningen ska gå till. Men det kan vara smart att först berätta var Du varit och jobbat innan Du river ytterligare, Då blir det lite enklare att hänga med och försöka komma med mer sakliga och precisa råd? :)

Lycka till!
 
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Snor tråden lite...vad är det för färger på kablarna man ska bygla på en gsxr 1000 -03? Finns ju fyra olika i den kontakten?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top