Har storleken betydelse?

Micke_B

Medlem
Gick med
13 Sep 2014
Ort
valdemarsvik
Hoj
yamaha R1 2009
Som en tjejkompis sa "storleken har ingen betydelse det är hastigheten som är avgörande" 9
själv trivs jag på min R6. Men som familjemoppe är en Hayabusa helt okej :rock
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Om man inte gör misstag, så lär man sig inte. Försiktig har aldrig varit min melodi, man lär så länge man lever :hihi
Det går faktiskt att lära sig utan att göra misstag! :fakta
Och även om det nu är misstag inblandade i läroprocessen så är det inte nödvändigt att de alltid skall vara egna misstag, eller? :rolleyes:
Det är förmodligen både omständigt och sannolikt också smärtsamt att insistera på att göra alla misstag själv!:gnissla
Det mindre smärtsamma sättet som innehåller andras misstag kan rekommenderas! :tummenupp
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Det går faktiskt att lära sig utan att göra misstag! :fakta
Och även om det nu är misstag inblandade i läroprocessen så är det inte nödvändigt att de alltid skall vara egna misstag, eller? :rolleyes:
Det är förmodligen både omständigt och sannolikt också smärtsamt att insistera på att göra alla misstag själv!:gnissla
Det mindre smärtsamma sättet som innehåller andras misstag kan rekommenderas! :tummenupp

Korrekt Herrn, mycket sund filosofi. Dock så tror jag att man mer eller mindre måste begå vissa typer av misstag för att lära sig. Människan tänker inte alltid med hjärnan, livet skulle nog inte vara så spännande om man alltid använde sunt förnuft.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det går faktiskt att lära sig utan att göra misstag! :fakta
Och även om det nu är misstag inblandade i läroprocessen så är det inte nödvändigt att de alltid skall vara egna misstag, eller? :rolleyes:
Det är förmodligen både omständigt och sannolikt också smärtsamt att insistera på att göra alla misstag själv!:gnissla
Det mindre smärtsamma sättet som innehåller andras misstag kan rekommenderas! :tummenupp

Helt fel, man måste göra allt själv för att lära sig.

Nu skall jag gå ut och stoppa ett X2000 med bara handen, det skall gå, för det har jag sett på tv.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Det är inga som helst problem att stoppa ett X2000 med bara handen, bara å dra i bromsspaken! :tummenupp

Some one did'nt get the memo :tungan

T%C3%A5get%20som%20sp%C3%A5rade%20ur%20i%20Saltsj%C3%B6baden%20den%2015%20januari%202013.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Låter inte motsägelsefullt

Om man bara citerar vissa delar av en text utan att ha med hela sammanhanget så kan det bli väldigt fel, och en sak kan bli nåt helt annat vad det ursprungligen var. Så jobbar Aftonbladet och Expressen, att du ens ställer den frågan är tråkigt, när jag i mitt tycke tycker att jag har varit tydligt. Jag citerar ditt inlägg på mitt sätt. Lämnar helt enkelt en del av det du har skrivit utanför.
 
Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Om man bara citerar vissa delar av en text utan att ha med hela sammanhanget så kan det bli väldigt fel, och en sak kan bli nåt helt annat vad det ursprungligen var.

Är det bättre om man phettar till det ?

With all do respekt, vad vill du ha sagt? :gnissla
En GSX1400 är tröttare än en R6 som har en 233% mindre motor. Att högre kubik inte nödvändigtvis betyder bättre prestanda är inget nytt. Presentation av motor, motortyp och generation är mer relevant. Jag kanske missförstod dig :rodnar i så fall knäpper jag en öl :fyllisar säg att jag missförstod dig :rodnar
större kubik kommer alltid att vinna gällande prestanda, samma vikt, samma allt, samma tanke bakom motorn. Law of the physics :)

Annars kan man sammanfatta det som att
Mer kubik kommer att vinna i de fall där mer kubik innebär mer prestanda.
Fast det blir mest att konstatera det uppenbara.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Är det bättre om man phettar till det ?



Annars kan man sammanfatta det som att
Mer kubik kommer att vinna i de fall där mer kubik innebär mer prestanda.
Fast det blir mest att konstatera det uppenbara.
Så vad menade jag? Om man nu läser hela inlägget, som var långt ifrån en roman :rolleyes:
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Visst har storleken betydelse.
Mycket lättare rulla upp min SV650S ur garaget än min Triumph 955.
Och när jag köpt en GSX1300R så insåg jag hur lätt det var rulla upp 955an ur garaget.
Jämfört med 1300-kubikaren.
Och i ett annat garage, där några har en HD. Ja där är det ingen som rullar upp HDn.
Alla startar i garaget och kör upp HDn till gatan.
Varje kg kostar i slit och släp.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top