Har storleken betydelse?

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
With all do respekt, vad vill du ha sagt? :gnissla
En GSX1400 är tröttare än en R6 som har en 233% mindre motor. Att högre kubik inte nödvändigtvis betyder bättre prestanda är inget nytt. Presentation av motor, motortyp och generation är mer relevant. Jag kanske missförstod dig :rodnar i så fall knäpper jag en öl :fyllisar säg att jag missförstod dig :rodnar
större kubik kommer alltid att vinna gällande prestanda, samma vikt, samma allt, samma tanke bakom motorn. Law of the physics :)

How do you do respect? :va
Det är väl enklare med: Med all respekt så...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det är väl fråga om hävdelsebehov vs prestanda?

Fick en skön kommentar från en tjejkompis för länge sen som kan vändas som analogi för det här (för att koppla till den missledande rubriken):

"Visst är det speciellt och lite coolt om den är rejäl på nåt sätt, men vissa saker funkar ju inte lika bra, och tvåan är bara att glömma"


On T: Jag gillar också mer mos på gata. Men hojåka handlar för mig om att KÖRA aktivt, då spelar inte det extra växlandet på en 600a nån roll. Effekten räcker rätt fint ändå, känt mig frånseglad typ en gång pga hojen och då var det E4an och max, känns ärligt talat som att det kvittar om man gått ut skolan och inte har mer än en bokstavskombination i diagnosen.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En GSX1400 är tröttare än en R6 som har en 233% mindre motor...

...Law of the physics :)

Du får ha lite överseende, jag har precis börjat plugga engelska på lågskolenivå, var inte så hård :gråta

Vill inte bråka, men the "laws of math" måste få bråka lite också.

Hur blir något 233% MINDRE? 1400 är 233% MER än 600. 600 är dock drygt 57% mindre än 1400. Det omvända skulle kräva att 600ans motor ersattes av ett svart hål eller nåt med negativ volym.

Sorry ;)

:7peta:fakta:krama:krama
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Vill inte bråka, men the "laws of math" måste få bråka lite också.

Hur blir något 233% MINDRE? 1400 är 233% MER än 600. 600 är dock drygt 57% mindre än 1400. Det omvända skulle kräva att 600ans motor ersattes av ett svart hål eller nåt med negativ volym.

Sorry ;)

:7peta:fakta:krama:krama

Dubbelt så bästare :fakta
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Vill inte bråka, men the "laws of math" måste få bråka lite också.

Hur blir något 233% MINDRE? 1400 är 233% MER än 600. 600 är dock drygt 57% mindre än 1400. Det omvända skulle kräva att 600ans motor ersattes av ett svart hål eller nåt med negativ volym.

Sorry ;)

:7peta:fakta:krama:krama

Samma där, min dotter som går i årskurs 6, håller på hjälper mig med matten :hihi snart kommer jag att få till både engelskan och matten rätt :musik
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Har fått lite tid över på jobbet och jag kunde inte ha snubblat över en bättre tråd att fördriva tiden med! Keep it up (gärna fram till våren)! :banana
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
JOHO!! Annars hade inte ducati varit med i WSBK, om de inte :gråta och fått mer kubik:fakta
Vem bryr sig om kubik och Ducati? Jag har väntat hela dagen på att nån ska rätta mig med att det inte heter lågskolenivå, utan lågstadienivå :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top