GSXR 750-tråden.

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
12.000+ när jag kollat firmor.

Vad är pajj?

Oj, så pass....då kan man ju (nästan) lika gärna köpa en hoj till o sälja delarna som blir över.
Det är inget som är paj, har inte hojen ens, men jag funderar på ett bygge till vintern kanske.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Bokstaven "L" betyder att dämparen är justerbar i längd.

Tackar!

Det är ju bara positivt och absolut inget problem om grundutförandet är detsamma. Har försökt på deras hemsida och den där googleadressen men hittar inte spec på dem. Vill alltså veta om det är några skillnader i ffa fjäderns hårdhet för resp modell och givetvis totallängd för de båda.

Har du koll?

Förtydligar igen att det är en Öhlindämpare till GSXR750R som sitter på en GSXR1100R -92 (med den längre svingen).
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Fan, mina bromslar vill gärna gnissla lite när man krypkör - dvs, jag rör inte bromsen alls, utan bara rullar fram.

Någon som har liknande problem, och löser man det med lite bromsrengöring, eller bör man satsa på mer avancerad tvätt/smörj.
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Är hojen gammal, typ 10 år, så hjälper inget annat än att renovera oken med nya packningar. Gummit blir gammalt och hårt vilket gör att beläggen inte släpper från skivan. Jag gjorde det på min nyligen.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Okej, får kolla över det helt enkelt :)

Tips på bra och prisvärd hugger till en Y(750)/K1/K2/K3 (750)?!
 

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Norrtälje
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Hur kommer det sig att ´98 har en torrvikt om 179kg och ´99 på 205kg enligt bikez.com?
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Någon som vet om 750 gixxerns kåpor passar på en 600 årsmodell 2002? Är iaf i behov av en toppkåpa :fakta
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Får man "joina" klubben? :)

Första Gixxern för min del :tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Håller på att blåsa liv i min gsxr 750 -98
Vart ska alla Slangar på tanken gå? Snabb kopplingen säger sig själv, men på vilken ska returen in och va e dem andra två?
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Inte mycket aktivitet här! :confused: Kan det vara för att Gixxer 750órna bara går & går? :D

Köpte mig ett Yoshi (japan) Kolfiber slip-on till min L0´a och funderade lite på att fimpa "katten". Burken & mellanröret
kommer ursprungligen från en 07´a..
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...den bara går och går (ta i trä...) - min har gett mig massor med strulfritt kul hittills den här säsongen.
Grym hoj, med precis lagom av allt, hoppas inte fler kommer på det så det blir en dussinhoj...

Frågan är om din L0a har samma finess som k8/k9, att man kan kapa röret precis efter avgasventilen, och hänga på ett slipon till k6/k7 rakt på?

Den tanken har slagit mig, men jag kör standard, minst krångel med ljudkrav på våra banor..
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
...den bara går och går (ta i trä...) - min har gett mig massor med strulfritt kul hittills den här säsongen.
Grym hoj, med precis lagom av allt, hoppas inte fler kommer på det så det blir en dussinhoj...

Frågan är om din L0a har samma finess som k8/k9, att man kan kapa röret precis efter avgasventilen, och hänga på ett slipon till k6/k7 rakt på?

Den tanken har slagit mig, men jag kör standard, minst krångel med ljudkrav på våra banor..

Jodå! Det är samma typ av grenrör & katt.. Hade väl först tänkt att köpa ett rör från en 06-07´a men då har ju varken O2 sensorn eller "exupen" samma infästning. Finns ju en hel del rör på Ebay och om man kapar det jag har nu så finns det ju att köpa beg för runt 700:- incl frakt + ev moms ;-)

Jo, det är ju just det där med bankörning.. Än så länge har jag inte provat på det men det får väl bli till nästa sommar.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top