GSXR 750-tråden.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Någon som har koll på lämplig drevning på gixxer 750 -02? Sitter original på nu och har bekymmer med att få upp den till powerwheelies på tvåan...medans ettan går hur enkelt som helst. Någon som har erfarenhet av att gå upp 3 kugg bak/alt. 1 kugg ner fram? Stor skillnad?

ps. har försökt söka fram info från tidigare trådar men lyckas inte riktigt.

1 mindre fram OCH 2-3 mer bak är "standard" och då passar originallängden på kedjan också.
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
1 mindre fram OCH 2-3 mer bak är "standard" och då passar originallängden på kedjan också.

jaha, du tycker alltså jag ska köra både och!! Blir den inte för jävla "hetsig" då. Jag hade tänkte att nöja mig med bakdrevet...skona kedjan lite. Blir det för feg moddning?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
jaha, du tycker alltså jag ska köra både och!! Blir den inte för jävla "hetsig" då. Jag hade tänkte att nöja mig med bakdrevet...skona kedjan lite. Blir det för feg moddning?

1 fram och 3 bak så kan jag precis varva ut den på anderstorp med 299+ på mätaren. Dock så är det enligt gps fart 270+ kmh
Den blir bra surrig på motorväg mm dock.
Det är sant att det skonar kedjan lite men en mindre kugg fram är inte hela världen. En del kör 2 mindre fram... Det kan nog ta ut sin rätt i längden dock.

3 mer bak är väl ganska likt en mindre fram och borde göra rätt stor skillnad men var beredd på mer habegär. Ett nytt framdrev kostar ju 200pix och kan fixas i efterhand om du vill ha mer... Dock kanske du måste kapa kedjan en länk om den var optimal för "förra" uppsättningen med original fram och 3 mer bak,.
 

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Värmdö
Hoj
GSX-R 750 K01
Kamrater. Är i behov av ett fungerande exemplar av vänster framgaffel till en K01 (mao K00-02 om jag inte är helt fel ute). Har du en på hyllan eller har tips på vart jag kan hitta så PM:a gärna!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tjohej,
En polares arbetskamrat sitter tydligen på en GSXR 750 2007a som ska avyttras, och jag blev erbjuden den för 50000, efter en snabb glutt på blocket så kom jag fram till att det var ett ganska lågt pris, så jag passar nog på att kika på den iaf, så... Vad ska jag tänka på att titta efter på hojen?
 

Nibla

Buse
Gick med
24 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 750 k7
Någon som sitter och ruvar på en hel framskärm passande gsxr 600/750 k6-k7? Det börjar nalkas vår och pärlan passar inte med sprucken framskärm ala kraschkåpfinnish :tungan
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Ingen vidare fart på den här tråden kanske....
Jag köpte en GSXR750 -00 förra året, den har okänd servicehistorik så jag tänkte kolla ventilspelen. Alla insug låg inom spec (0.10-0.20) men på avgassidan hade tre ventiler något för litet spel de var 0.15-0.20 (spec är 0.20-0.30). Är det nödvändigt att shimsa om dessa om det är en sån liten avvikelse?
 

Nibla

Buse
Gick med
24 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 750 k7
Slänger upp en tidig vårbild på lillen med lite byggdamm på. Körde ca 15 mil igår, underkåpan är numera fylld med grus.

750n.jpg
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Äntligen R-hoj säger jag bara!
Hämtade en 750 från 2000 i helgen, vilken makalöst fin cykel det är att köra. :tummenupp

Bilder och info kommer väl framöver.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
om nån hjälplöst letar efter jubileumsmodellen från 2005 så sitter jag å funderar på att sälja min fullservade 2800-milare.
kontakt via pm
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Trevligt kryckan, ytterligare en nybliven sukka-ägare! Nu lovar vi varandra att iaf ta det semi-lugnt :D
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Trevligt kryckan, ytterligare en nybliven sukka-ägare! Nu lovar vi varandra att iaf ta det semi-lugnt :D

Taget, semi-lugnt blir det! :yoparty

Vad sägs om att vi droppar en bild på våra 750s?

visabild.php
 

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Ort
Norrbotten/Tornedalen
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
besiktade min 750 i förra veckan och fick nedslag på tutan som inte fungerade... gav mig idag i kast med att lösa problemet, men hittar inget signalhorn? vart fasiken sitter skiten? :confused: har rivit bort alla kåpor men hittar det inte..
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
besiktade min 750 i förra veckan och fick nedslag på tutan som inte fungerade... gav mig idag i kast med att lösa problemet, men hittar inget signalhorn? vart fasiken sitter skiten? :confused: har rivit bort alla kåpor men hittar det inte..

Vänster sida på ramen, bakom kylarn borde det finnas en.
 

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Ort
Norrbotten/Tornedalen
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Tutan sitter på höger sida, framför kylaren, fastskruvad i nedre gaffelkronan.

hmm... verkar som att jag köpt en hoj utan tuta :lol .. hittar ett fäste i nedre kronan som det inte sitter något i, och 2 kablar (med flatstifts honor) som är fasttejpade i ramen. Antar att iaf fästet är till för tutan.. vad ska det vara för färg på kablarna till tutan?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top