GSX-R 1000 K7-tråden

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Skrev ett inlägg om detta i slutet av oktober förra året timmen efter att min K7 hade gått igenom
besiktningen med helsystem från Yoshi (utan kat) men med DB-killer... :yoparty
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
Skrev ett inlägg om detta i slutet av oktober förra året timmen efter att min K7 hade gått igenom
besiktningen med helsystem från Yoshi (utan kat) men med DB-killer... :yoparty
tror att jag läste det men har samtidigt för mig att nån trodde att det skulle bli besvärligare för 08:eek:rna pga hårdare avgaskrav.
Har också ett Yoshi tri-oval slip, vart köper man en db killer till de
 

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Vad jag vet så mäter man inte hojars utsläpp däremot kan dom vara tjuriga på ljudnivån...

Jag köpte min DB-killer på Din Mc i Sollentuna fick ge 500 kr.
 

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
Tänkte köpa nya kåpor och blir lite sugen på Suzuki Rizla setupen. Det innebär att jag behöver lacka om min tank i den babyblå färgen, men vart hittar jag färgkoden?:confused:
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
Tänkte köpa nya kåpor och blir lite sugen på Suzuki Rizla setupen. Det innebär att jag behöver lacka om min tank i den babyblå färgen, men vart hittar jag färgkoden?:confused:

har en kompis som har en med rizla kåpor men han har en typ av glasfiberfodral över tanken, vet ej vart man inhandlar en sån men man slipper ju lacka orginaltanken
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Har ställbara handtag 1-6 steg men kan ej komma under steg 5 på kopplingshandtaget det verkar som om brytare inte riktigt når=startar ej. Någon som har ett bra tips hur man kommer runt detta vill ha in handtaget iallafall ett steg till.
 

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Har ställbara handtag 1-6 steg men kan ej komma under steg 5 på kopplingshandtaget det verkar som om brytare inte riktigt når=startar ej. Någon som har ett bra tips hur man kommer runt detta vill ha in handtaget iallafall ett steg till.

Mina titax handtag funkar på alla 6 lägen, men du kan ju koppla bort brytaren om du vill. Tror bara du kan "kortsluta" kablarna så kommer de att funka. Men mät ut de innan, kan vara tvärt om också
 

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Har ställbara handtag 1-6 steg men kan ej komma under steg 5 på kopplingshandtaget det verkar som om brytare inte riktigt når=startar ej. Någon som har ett bra tips hur man kommer runt detta vill ha in handtaget iallafall ett steg till.

Aha Ebay handtag :)
Hade samma problem... men jag kunde inte köra på läge 1 men alla andra lägen fungerar.
Det är en liten klack som troligen inte sticker ut tillräckligt långt ut när handaget ligger i det
innersta läget som gör att du får detta problem.
Kan inte se om det går att justera brytaren, men jag skulle börja med den och sen se om det går att
bygga upp klacken med något lämpligt material...
Men om möjligt så skulle jag reklamera detta handtag.
Själv så hoppade jag över det och lärde mig leva med problemet, tyckte inte jag kunde begära så mycket för 300 kr

// Nenad
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Last edited:

Maxxat

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Suzuki gsx-r 1000 2007
Nu har jag äntligen läst igenom hela tråden! Och igår vart jag ägare till en svart K7a :) Bilder kommer snart! mycket nöjd!:tummenupp
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Hej.
Undrar om nån har eller känner någon som har "Toppskruvarna" liggandes, alltså skruvarna som sitter i toppen på gaffelbenen?
Eller någon som vet var man kan få tag på andra skruvar som passar istället?
 

HULT!

Styrfart MC STHLM
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Gixxer 600 K8
Är på jakt efter luftrören i frontkåpan, någon som har eller vet någon som har hojta till.
Även intresserad av kabelstammen ifronten.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Om någon sitter och letar racekåpor till sin k7:a har jag ett set till salu.
Aldrig använda.
Pm:a vid intresse.
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Hej!
Är nära på att slå till på en K7:a. Den har gått ca 2400 mil och den stora servicen är nygjord. Vet ju att Suzuki har otroligt fina motorer ( Har haft några Hayabusor och varit hur nöjd som helst ), men det jag undrar är hur 2400 mil påverkar motorn i en gixxer? Är det nåt speciellt att se upp med efter dessa mil på k7:an? Just den här hojen är fullservad enligt bok och den verkar vara välvårdad i övrigt också.
Är som sagt riktigt sugen på att slå till, för det verkar vara en kanoncykel:)
 

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Min har gått 3900 mil utan några som helst problem och utan att jag har bytt mer än däck och bromsklossar...
:)

förutom ordinarie service... (målet stängt) :banana
 
Last edited:

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Hej och tack för era svar:) Det blev affär på K7:an och jag är otroligt nöjd över den, upplever tom att den är piggare än Busan och det kan den mycket väl vara, den är bromsad 177 hk på bakhjulet:yoparty. Men framförallt så är den betydligt smidigare. Däremot så är den ju inte lika optimal att skjutsa på, inte några längre sträckor i alla fall.
Jag har alltid bytt hoj ofta, men den här behåller jag ett bra tag!:)
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top