GSX 1400-tråden

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Slänger ut en fråga till er alla i tråden.

Söker efter en "Undertray" där man inte tar fram tigersåger och sågar sönder orginal delar ?

Hittat ERMAX undertray.

är den vattentät, så det inte stänker in vatten och rinner ned till batteriet ?

Hitta på bikersneed för 2600:- vilket var kraftigt överpris för en plastbit....... Betala 500:- kr till en annan suzuki SV.

http://www.jesterstrickbits.co.uk/products/Undertray-Suzuki-GSX1400-2001%2d07.html?setCurrencyId=3
Samma plastbit för 1300kr

Snygg och ser ut som gedigen passform. Som sagt priset är kraftigt för en plastbit.

1.jpg


En anna leverantör 500 spänn billigare
Pyramid plastic
https://www.pyramid-plastics.co.uk/accessory.html?accessoryCode=1363
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Slänger ut en fråga till er alla i tråden.

Söker efter en "Undertray" där man inte tar fram tigersåger och sågar sönder orginal delar ?

Hittat ERMAX undertray.

är den vattentät, så det inte stänker in vatten och rinner ned till batteriet ?

Hitta på bikersneed för 2600:- vilket var kraftigt överpris för en plastbit....... Betala 500:- kr till en annan suzuki SV.

http://www.jesterstrickbits.co.uk/products/Undertray-Suzuki-GSX1400-2001%2d07.html?setCurrencyId=3
Samma plastbit för 1300kr

Snygg och ser ut som gedigen passform. Som sagt priset är kraftigt för en plastbit.

View attachment 398855


En anna leverantör 500 spänn billigare
Pyramid plastic
https://www.pyramid-plastics.co.uk/accessory.html?accessoryCode=1363

Alla "undertrays" kräver lite sågande eftersom bakre delen av stuvfacket sticker ned lite, dock tror jag dom flesta på engelska forumet kör på Ermax pga. passformen .
Tror nog det blir hyfsat tät (kan ju fortfarande läcka ner via bakkanten på sadeln ;) ) .
Själv gjorde jag så att jag rensade väck bakskärmen o lämnade nedhänget kvar o monterade blinkersen och nummerplåtshållaren där för o dölja nedhänget (ville ha stuvfacket intakt) se bild

/Maveric
 

Bifogat

  • DSCN2665.jpg
    DSCN2665.jpg
    244.4 KB · Visningar: 113
Last edited:

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
ja stuvfacket är trevligt och bevara. Då är nog din lösning bra och mycket billigare : ) tack för bilden
 

magnushansson

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX 1400
Hejsan
Jag tänkte ta upp det här med motorcykel igen efter nästan 10 år utan.
40-års kris ;-)

Jag har börjat uppskatta utseendet på GSX 1400.
Är det någon som har funderingar på att sälja sin eller känner någon som går i sådana tankar.

Jag har bevakning på Blocket också.
Mvh Magnus
 

Erling

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2010
Ort
Norge
Hoj
gsx1400 k2 (1550cc)
Snart er sesongen endelig i gang igjen.
Her er noen bilder fra turer til Sverige.
Sikkert mange som kjenner seg igjen?

DSC00055.jpgIMG_0236.jpgIMG_0237.jpg
hilsen GSX i Norge
 

Erling

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2010
Ort
Norge
Hoj
gsx1400 k2 (1550cc)
Jögevatreff!
Jeg og noen kompiser har planer om å dra på Jögeva treffet i Estland 1 - 3 august

Er det noen som erfaringer med treffet?
Og er det noen her inne som skal?

http://www.jogevamc.ee/
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hade lite TLC i garaget idag och upptäckte något jag inte reagerat på tidigare. Antagligen är det en "feature", för jag hoppas verkligen inte att det är en "bugg".

Jag konstaterade att tomgången ökar med ett par hundra varv när man har växel i och släpper ut kopplingen (på centralstödet). Så fort man trycker in kopplingen igen eller petar ur växeln så går tomgången tillbaka till normalt. Nån annan som reagerat på detta?


I video så är det högre varvtalet när jag släpper ut kopplingen och bakhjulet börjar snurra och det lägre varvtalet när jag trycker in kopplingen.


/Johan

Förmodligen ingen bugg. S&S och moderna HD har iaf samma i sina insprutningsmotorer. Där är tomgången förhöjd när hojen rullar fortare än 5 mph eller ngt liknande. Tror det är för att man på motorer med större slagvolym, vill ta bort lite av motorbromsen, samt också att det skonar växellådan lite för de förare som inte ger mellangas vid nedväxling.
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej
vill bara tala om att om man använder Biltemas oljefilter till våran hoj så håller dom på och säljer ut dom till reducerat pris 19,95 :- .
dock är dom Slutsålda i Karlskrona,Växjö, Kristianstad (är jag skyldig till :p ) och Helsingborg enligt egen utredning ;) .
Finns dock någon kromad modell som passar.

Nu börjar man skönja ett Slut på vintern, så om en dryg månad kan man köra lite kortare turer igen : D.

/Maveric
 
Last edited:

magnushansson

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX 1400
Jag antar att Brittiska GSX 1400 har hastighetsmätare graderad i miles.
Är det svårt eller dyrt att byta till km/h?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jag antar att Brittiska GSX 1400 har hastighetsmätare graderad i miles.
Är det svårt eller dyrt att byta till km/h?
Både miles o en inre skala i km, dock går "kilometer räknaren" i miles.
enklast är o byta mätar bakgrund till en med km, själv skulle jag vilja ha en med både miles o km iom alla resor till UK :) .
det enda som skiljer mellan en engelsk reggad hoj o våra är hastighets mätaren o framlampan ( annan ljusbild beroende på vänstertrafiken) .

/Maveric
 
Last edited:

magnushansson

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX 1400
Tack Maveric. :)
Jag hade tänkt fråga dig om detaljer för att montera PC5+autotune senare.
Det kanske blir aktuellt med byte av våra mätartavlor också. (?)
Mvh Magnus
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74

magnushansson

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX 1400
Tackar. :) Ja, jag tycker den är jättefin.
Den står kvar hos handlaren i England.
Transportfirman har sagt preliminärt början av mars.

Jag har alltid gillat sporthojar med kåpor, men började kolla på denna sort efter tips av en kompis och nu är jag alldeles såld!

Sen har jag spanat in blå bakgrundsbelysning och växelindikering i instrumenten också. :)
http://www.youtube.com/watch?v=CjwHgQwt3R4
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Tackar. :) Ja, jag tycker den är jättefin.
Den står kvar hos handlaren i England.
Transportfirman har sagt preliminärt början av mars.

Jag har alltid gillat sporthojar med kåpor, men började kolla på denna sort efter tips av en kompis och nu är jag alldeles såld!

Sen har jag spanat in blå bakgrundsbelysning och växelindikering i instrumenten också. :)
http://www.youtube.com/watch?v=CjwHgQwt3R4
Var i England om man får vara nyfiken ?
ang. Bakgrundsbelysningen o växelindikeringen så gör Paul Thomson ett kanonjobb med det o är en trevlig prick irl.
har själv den blåa belysningen på min hoj dock gjorde jag det själv med dioder o motstånd som Paul skickade till mig, var dock ett riktigt pill jobb med mycket lödande.
regga dig på gsx1400.org så kan du pm'a honom o hitta mycket annan info oxå.

/Maveric
 

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Ort
Stallarholmen
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Tackar. :) Ja, jag tycker den är jättefin.
Den står kvar hos handlaren i England.
Transportfirman har sagt preliminärt början av mars.

Jag har alltid gillat sporthojar med kåpor, men började kolla på denna sort efter tips av en kompis och nu är jag alldeles såld!

Sen har jag spanat in blå bakgrundsbelysning och växelindikering i instrumenten också. :)
http://www.youtube.com/watch?v=CjwHgQwt3R4

Den modden har jag med, både blå bakgrund och växelindikering, kanonjobb och guld värt. Se ett par sidor tidigare i denna tråd. Rekommenderas starkt!

/Johan
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top