Samma som Jodix, -02:a som gått 5000 mil, nyservad. Går tyst både varm och kall. Det enda jag kan tänka mig är generöst ställda ventiler, slitage någonstans, eller för tunn olja. Har jobbat mycket med motorer på fordon och i motorlabb. (utveckling).Har inget tickande, gått ca 7900 mil senaste ventilkollen var vid 2400 mil.
Hej Senior biker Växelindikeringen kopplas in på kontakten från växellägesgivaren som sitter bakom vänstra sidokåpan (3polig kontakt). finns 3 varianter på växelindikeringar antingen Gipro som är en enkel display du monterar typ vid tänningslåset. Sen finns det en enhet där du byter segmentet mellan hastighetsmätaren o varvräknaren eller som jag har lysdidoder bakom siffrorna i varvräknaren som Paul Thomson en vän till mig i England gör . Kolla detta Youtube klippet växelindikeringHej! Jag har tänkt köpa en växelindikator eftersom det är sånt vrid i motorn att det är svårt att hålla reda på vilken växel man har i. Nu är det så att de flesta ska kopplas in på diagnosuttaget som ska sitta vid batteriet eller ECU:n någonstans, men jag hittar ingen på min 2002:a. Läste någonstans att det uttaget kom först 2004. Någon här som vet hur det ligger till? Kom diagnosuttaget först 2004 eller det sitter på alla årsmodeller? Jag har en växelindikator till salu om någon vill köpa i så fall, säljer den för halva priset. Jag vore väldigt tacksam och glad för ett svar.
hTack Fillingen för din kommentar. Här kommer lite bättre bilder på GSXn.
Kanske den enda 1400 i Sverige med kåpa från Bandit 1250 -07:a
View attachment 368755 View attachment 368756
Hej, jag håller också på att sätta på en kåpa, hur gjorde du för att få fast kåpramenTack Fillingen för din kommentar. Här kommer lite bättre bilder på GSXn.
Kanske den enda 1400 i Sverige med kåpa från Bandit 1250 -07:a
View attachment 368755 View attachment 368756
Hei Chrisopher.Nu kommer det lite frågor
1. Vad är bästa optimering av motor?
2. Byta styre, jag behöver typ ett cross styre rakare högre och bredare. Jag är 193 cm öh så 1400:an känns ganska liten ? när jag sitter på. Så orginal styret går fetbort.
3. Sadel/dyna! Finns det bättre att tillgå? Den funkar ju, mjuk å fin men tycker den lutar framåt för mycket.
4. Allmäna bra tips och trix.
Välkommen till 1400 familjen , som MR Erling nämnde läs i genom heeelllaa tråden så får du en hel del tips . Men lite enkelt kan jag säga följande...Nu kommer det lite frågor
1. Vad är bästa optimering av motor?
2. Byta styre, jag behöver typ ett cross styre rakare högre och bredare. Jag är 193 cm öh så 1400:an känns ganska liten ? när jag sitter på. Så orginal styret går fetbort.
3. Sadel/dyna! Finns det bättre att tillgå? Den funkar ju, mjuk å fin men tycker den lutar framåt för mycket.
4. Allmäna bra tips och trix.
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |