GSX 1400-tråden

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Min första sommar som 1400 ägare håller på att ta slut och det blev givetvis inte så många mil som jag hoppats på. Allt regnande påverkade förstås men framför allt gick semester samt nästan alla lediga timmar åt för att bygga mig ett stöddigt dubbelgarage. Har man en GSX 1400 så skall den bo som den anstår en "Big Lady"! :) Nåja, strax under 400 underbara mil har det blivit och jag är helnöjd med hojen. I vinter skall sadeln lämnas i för att kläs om med riktigt skinn, inget fancy utan helst så likt original klädseln som möjligt. Dessutom blir det service samt nytt bakdäck. Lägger in en bild på mitt nya Suzuki hus :hihi

1.jpg
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Denna säsong går mot sitt slut... blir den sista med GSX1550 för min del.
Blev ca 600 mil i sommar men 500 av dem då jag och Maveric åkte till UK på träff.
Blir att köpa något lämpligare för långåka framöver... mest troligt en BMW K1600GT så snart finanserna tillåter.
Kommer nog att hänga här ändå... det är ju "min" tråd! :)
 

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Blir avundsjuk på ditt garage, själv får min stå i kallgarage i länga tyvärr, blev i alla fall en tur på 15 mil i dag 18 grader inte så illa.
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Här är några kort tagna på Falkenbergs motorbana nu i sommar. Det är mycket roligt att köra på bana. Nu är väl inte hojen någon racer, men ack vad roligt det är. Vad det lider så blir det nog ett hojbyte till något lättare. Men GSX:en kommer alltid finnas i mitt hjärta :):kär

Har kikat lite på en Honda SP1:a som eventuell ersättare till den stora damen. Trevlig höst på er alla här inne på denna fina tråd
 

Bifogat

  • jonas.falken.1.jpg
    jonas.falken.1.jpg
    235 KB · Visningar: 101
  • jonas.falken.2.jpg
    jonas.falken.2.jpg
    61 KB · Visningar: 84
  • jonas.falken.3.jpg
    jonas.falken.3.jpg
    55.8 KB · Visningar: 84

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Har testat SP 1 an ett antal mil, kan bara säga att jag tycker körställningen är
urkass på den hojen, skulle aldrig klara att åka några längre turer.
 

Lärkan

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2011
Ort
Nånna mil norr om Karlskrona
Hoj
k1300s-10
Ja, man vill ju ha allt, eller hur? Inte lätt att hitta något som passar för allt men jag är sugen på bmw´n 1300 eller Kawasaki zzr1400. Få se när plånboken gillar denna ide´:gråta
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Har testat SP 1 an ett antal mil, kan bara säga att jag tycker körställningen är
urkass på den hojen, skulle aldrig klara att åka några längre turer.

Hej...jo jag har också hört att det är en extrem körställning på SP1:an. Måste givetvis provköra först, har inte kört än, bara provsuttit.
 

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Hej igen jodix, i ärlighetens namn får man ju också säga att cykeln inte är gjord för långfärder med eventuell packning heller, på bana några varv är helt anorlunda, jäkligt bra drag i cykeln också.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Nu är det tomt i garaget... har bara en Honda kvar på 2 hjul... och den kan man inte ens åka på.... för de är bäst på att skotta snö. :hej
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja vad ska jag säga kom hem i eftermiddag efter en liten runda i helgen på 310 mil totalt dock ej på hoj men väl med hoj :va.
Jo jag köpte Maggys gsx1550 så nu står det 2 GSX'er i garaget ,tror att vintern är räddad har dock inte bestämmt vad som ska hända .
gsx_0010.jpg
Som two stroke sa du har ju Husqvarnan kvar ,dock inte samma drag i den men ett gyllene tillfälle o fixa med den :tummenupp.
Tror dock att det kommer att landa en ny hoj så fort tillfälle bjuds :krama.

/Maveric
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja ha då var nyförvärvet besiktat :banana utan anmärkningar :).

fick se en fånleende bes. man som säger till mig efter provkörningen, det kan inte bara vara ett acra system o pc3 som den går :D.
Jag skyllde på att jag precis köpt den o vet ingenting :rofl.


/Maveric
 

MartK

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2012
Ort
övik
Hoj
Suzuki GSX 1400 K5
IMG_20121010_170134.jpg
Prylar inhandlade. :)
Allt kommer från e-bay förutom styret som är biltema.
Jag är inte helt 100 på handtagsgummit. Vad använde ni som bytt styre?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
View attachment 371381
Prylar inhandlade. :)
Allt kommer från e-bay förutom styret som är biltema.
Jag är inte helt 100 på handtagsgummit. Vad använde ni som bytt styre?

Välkommen hit föresten :).

O du har redan börjat med moddningarna känner inte igen mig alls :D (kapade min bakstänka efter 2 dagars ägande :rock ).
Ang handtags gummi så använder jag orginal handtags gummin vänstra är limmat på orginalstyret men går o få väck med lite tålamod.

/Maveric
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Hallå alla, här händer det grejor.

MartK. välkommen

JanneS. "skapligt" GSX garage, det får plats med myclet grejor där.

Banditen o Jodix. Fina banbilder. har inte provat bana men skulle vara kul men får väl starta med en liten "knix" kurs

Sen synd Maggy att du klivit av GSXen men du kommer väl o hänga lite här ändå när abstinensen blir för stor.

Maveric. en GSX är ju jäkligt bra 2 GSX är då dubbelt så bra, kanske "Hulda" har en egen blå nu.

Här är det parkerat nu lyckades klämma 690mil mellan skurarna.
Har en fundering om ja ska pulva fäljarna vita det är svårt o hålla rent men så jäkla snyggt
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jo visst kommer jag att hänga här lite framöver...
Köpte en annan radfyra som enligt uppgift skall vara kul på vintern!?
Hittade en liten burk Meguiars och så var tokigheterna på gång även med denna.

IMG_0772.JPGIMG_0789.JPGIMG_0803.JPGIMG_0804.JPGzumo660_warrior_small.JPG
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top