GSX 1400-tråden

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Ort
Umeå
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
Hej.
Har du kollat map givaren som sitter under tanken ? den mäter vacumtrycket i insuget vilket kan göra att du kan sega upp den men inte gasa snabbt ,ev vacumslangarna till den (sitter mitt under tanken svart fyrkantig klump cirka 25mm i fyrkant med en liten slanganslutning o en elkontakt .
ett tips prova o byt plats med givaren som mäter atmosvär trycket (sitter bakom höger sido kåpa )är faktiskt samma givare så dom passa på bägge ställena :tummenupp.


O för o komma åt givaren under tanken mäste du lyfta väck tanken :tummenupp


Detta låter kanske konstigt men har du kollat att kontakten till sidostödet sluter som den ska ev att stödet trögar men värt att kolla.


/Maveric

Har kolla dessa saker nu å ingen skillnad. Tycker det verkar lurt med nån spole.. nån som vet vad det ska va för värden på dom? och om man behöver. vars f-n ska jag beställa?
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Har kolla dessa saker nu å ingen skillnad. Tycker det verkar lurt med nån spole.. nån som vet vad det ska va för värden på dom? och om man behöver. vars f-n ska jag beställa?

Hallå. Knepigt fel det där du :va Bike i Trollhättan har beg. spolar till den där, känns inte som det skulle vara nåt fel på någon sån, Har du kollat så att sekundärspjällen rör sig så dom inte fastnat i öppet läge.

dom drivs av en elmotor som sitter under spjällhuset, kolla även kontakten till den.
Väck med tanken igen:tummenupp
 

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Ort
Umeå
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
Hallå. Knepigt fel det där du :va Bike i Trollhättan har beg. spolar till den där, känns inte som det skulle vara nåt fel på någon sån, Har du kollat så att sekundärspjällen rör sig så dom inte fastnat i öppet läge.

dom drivs av en elmotor som sitter under spjällhuset, kolla även kontakten till den.
Väck med tanken igen:tummenupp

haha jo funderar på snabbfäste på tanken! nä får kolla allt sånt.. men det kommer ju endast då motorn är varm. inte då den är kall.. det är det som stör mig!:huvet
 

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Så har man äntligen fått tummen ur och skickat en beställning på nya pipor + kollektor från Sandy bikeparts i England. Paketet borde dyka upp om några dagar och då skall 4-1 systemet bytas ut mot ett dito 4-2 med dämpare från GPR. Lägger upp ett par bilder när det är monterat och klart :)
 

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Med dubbla GPR dämpare fick jag till önskat stuk på min 1400. Var aldrig riktigt nöjd med 4-1 systemet från Laser som satt monterat när jag köpte hojen i höstas. Utmärkt och snabb service från Sandy Bikeparts och delarna hade bra passform och helt ok kvalitet. Fick lite vassare ljud också, och det gör ju inget... :brynad
Glad midsommar!

GPR.jpg
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Ser bra ut det där :tummenupp kul att någon gör något.
Här är det ganska lugnt har kört c:a 130 mil, försök o slå det:tungan
Ha De Gott
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ser bra ut det där :tummenupp kul att någon gör något.
Här är det ganska lugnt har kört c:a 130 mil, försök o slå det:tungan
Ha De Gott

Håller med Fillingen Janne, ser bra ut :tummenupp .
Är ju samma avgasböjar som jag har ju :D.

130 mil hmmm hittills har det blivit cirka 400mil med Englandsresan inkluderad :banana men sommaren är förhoppningsvis inte över än :hihi.
Så om vädret tillåter så blir det en roadtrip v29 uppåt landet utan bestämt slutmål o tant på bönpallen :D.
någon mer som har semester den veckan ?
Kör försiktigt där ute i trafiken :krama.

/Maveric
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Jadu börjar jobba den veckan (29) men om ni kan pricka in ett depå stopp i helgen där så går det bra.

Kan tala om att nu har jag varit o fått cyckeln bänkad o justerad i orginal ECUn
Erik Larsson på www.proservice.se fixade det så nu är "ryckningarna" ett minne blott och
som bonus hittade han 9 sovande hästar som han fick liv i :tummenupp
så nu finns det hjälp att få, kan säga att cyckeln var orginal men med slipon.

Ha De Gott
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Jadu börjar jobba den veckan (29) men om ni kan pricka in ett depå stopp i helgen där så går det bra.

Kan tala om att nu har jag varit o fått cyckeln bänkad o justerad i orginal ECUn
Erik Larsson på www.proservice.se fixade det så nu är "ryckningarna" ett minne blott och
som bonus hittade han 9 sovande hästar som han fick liv i :tummenupp
så nu finns det hjälp att få, kan säga att cyckeln var orginal men med slipon.

Ha De Gott

Hej. Dit skulle jag också vilja ta min hoj:tummenupp. Vad gick kalaset på...? Om man får fråga :) Undrar om någon i Göteborgstrakten kan utföra samma åtgärder...hmm? Det låter i alla fall toppen.:)
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Jodix det blir nog o packa tält o sovsäck o åka dit för han är nog ensam i landet just nu att klara av det där.
Priset 3,5 lök
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Jodix det blir nog o packa tält o sovsäck o åka dit för han är nog ensam i landet just nu att klara av det där.
Priset 3,5 lök

Väl investerade pengar :tummenupp:tummenupp Det gäller bara att klappa katten medhårs så kanske det går att genomföra :) Har som du ett slipon, annars helt orginal.....Med rycknigar:(
 

klapet

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSX1400 -06
Jag har redan bokat med honom, skall lämna hojen innan semestern ( medeltidsveckan ) och hämta den sedan.

Fick också byta försäkringsbolag akut, Suzuki Märkesförsäkring har stigit med 7000:- på ett år. Tydligen har dom nu klassat GSX1400 med supersporthojar. Så nu skulle dom ha 11415:- för samma försäkring som förra året kostade 4840:- Dom är dessutom långsamma med att skicka ut försäkringsbreven, så man har bråttom att byta. Jag har nu Bilsport-MC som kostar 7100:- med tilläggsförsäkringen.
SÅ SE UPP!
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Jag har redan bokat med honom, skall lämna hojen innan semestern ( medeltidsveckan ) och hämta den sedan.

Fick också byta försäkringsbolag akut, Suzuki Märkesförsäkring har stigit med 7000:- på ett år. Tydligen har dom nu klassat GSX1400 med supersporthojar. Så nu skulle dom ha 11415:- för samma försäkring som förra året kostade 4840:- Dom är dessutom långsamma med att skicka ut försäkringsbreven, så man har bråttom att byta. Jag har nu Bilsport-MC som kostar 7100:- med tilläggsförsäkringen.
SÅ SE UPP!


Knepigt, jag har också Suzuki märkesförs, jag betalade nog under 3000 nu för bara 1 mån sen, för helår, tror tom att det sänktes ifrån ifjol. Vad har du för tilläggsförsäkring.
Fast du kanske är under 25, då blir det väl rätt mycket dyrare, + om man bor i storstad.
Man ska alltså vara halvgammal å bo på landet :)

Har för övrigt åkt en 10 mila sväng idag, andra för iår :) Men gud va gött det är att ha möjligheten att ta en tur.

Trodde den hade pajjat när jag rullade ut ur garaget, stog bara check i rutan.. å jag grejsa å ordna lite, tills jag kom på att omkopplaren på högerhandtaget stog på avstängd motor..... brukar aldrig röra den :)
 

klapet

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSX1400 -06
Märkligt, jag bor ju i Sundbyberg, men är betydligt äldre än 25. Kan vara så att ändringen är införd 1:a juli som är min huvudförfallodag. Jag ringde nämligen innan och då fick jag samma pris som förra året. Men dagen efter ringde en kvinna upp mig från Suzuki Märkesförsäkring sa att dom klassat den tillsammans med supersport-hojar. Därav den rejäla höjningen...
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Då kommer du o få en hoj som går fint.

Hmm jag betalar 2478 hos Bilsport&Mc har väl pensionnärs rabbat :tummenupp

Nu är det läge för malt :fyllisar

Ha De Gott

Föresten 310 mil:rock
 

rogohm

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 1400 årsm -03 & Suzuki KLV 1000 -04
Hej GSX 1400 lovers :)Jag är varken ny på detta forum eller nybliven Gsx ägare, men har inte skrivit något tidigare, förrän nu när jag hittade denna underbara tråd. Det tog några timmar att läsa igenom hela tråden men det var det värt. Vilka bra tips och råd jag fått.
Min Gsx är en 03:a som rullat 2400 mil, köpte den för två år sedan då den gått lite över 500 mil. Så det har blivit nära nog 1000 mil per säsong. Kört mc i nära 20 år ( hade ett uppehåll på 10 år) mestadels kåphojar.
Vet inte om jag borde berätta det men jag chansar; jag har satt på halvkåpan från gsf 1250 -07 på min gsx. Väntar nu på underdelarna oxå. Har inte tidigare haft en sådan härlig hoj som gsx,n men hade svårt med att köra naket. Därför blev det en kompromiss. Siktar på att allt ska vara monterat och lackat innan Hojrock i Västervik ( fler Gsx ägare som ska dit?)
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hej GSX 1400 lovers :)Jag är varken ny på detta forum eller nybliven Gsx ägare, men har inte skrivit något tidigare, förrän nu när jag hittade denna underbara tråd. Det tog några timmar att läsa igenom hela tråden men det var det värt. Vilka bra tips och råd jag fått.
Min Gsx är en 03:a som rullat 2400 mil, köpte den för två år sedan då den gått lite över 500 mil. Så det har blivit nära nog 1000 mil per säsong. Kört mc i nära 20 år ( hade ett uppehåll på 10 år) mestadels kåphojar.
Vet inte om jag borde berätta det men jag chansar; jag har satt på halvkåpan från gsf 1250 -07 på min gsx. Väntar nu på underdelarna oxå. Har inte tidigare haft en sådan härlig hoj som gsx,n men hade svårt med att köra naket. Därför blev det en kompromiss. Siktar på att allt ska vara monterat och lackat innan Hojrock i Västervik ( fler Gsx ägare som ska dit?)

Hej hej. Bilder vill vi ha på den när den är färdig tack:) Planerar inte att åka till Västervik. Dock skall jag åka till Karlskoga på Bikeweek den 23 till den 26:e tror jag det blir. Någon annan som skall dit?
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
DKW 250rt-52 Kawasaki zx9r-00 Bansmiskaren Suzuki gsx 1400-03
Ja nu har man fixat hojen lite inför en heldag på Gotlandring o smc-väst:banana:banana
Hoppas på att de dyker upp bilder.:)
 

rogohm

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 1400 årsm -03 & Suzuki KLV 1000 -04
Här är en bild från förra året med Banditkåpa monterad. Fler kommer när underdelarna är på.:)

GSX 1.jpg
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top