GSX 1400-tråden

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Måste fixa färgen på mina fälgar nästa vinter... men i den här landsänden känner jag inte till någon som pulverlackar till privatpersoner.

Jag har i alla fall startat upp och tagit en tur på ca 7km ikväll!
Servad med nya bromsskivor och allt. 10 min efter hemkomsten drog dimman in och nu är det -3!

Men säsongspremiären är ändå avklarad! :yoparty
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Försök fixa det när du passerar skåne då. Det borde väl gå att fixa på ett drygt dygn om pulverlackeraren är inbokad till rätt dag.

Sant... men denna säsong tänkte jag köpa mer bensin istället!
Har ett uppdämt behov då tingestarna på fyra hjul bara vill ha diesel. :3freak
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
DKW 250rt-52 Kawasaki zx9r-00 Bansmiskaren Suzuki gsx 1400-03
Då va premiärturen avklarad dock ej me 1400an.Väntar ännu på framhjulslager hade förmodligen tagit kortare tid
o köpt dom på e-bay men o andra sidan så har jag haft hela vintern på mej o köpa.

Denna startar i alla väder.
DKW på hamnen.jpg
 

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Ikväll åker jag till Askersund på vårmönstring, och vädret är helt perfekt! Brukar vara knökfullt med hojar på torget och så blir det nog ikväll också :)
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Äntligen, nu är premiären avklarad (blev väl sist i år).
Har även varit i kontakt med en som säger sig komma in o mappa i orginal boxen

ska besöka honom lite längre fram för o se om han fixar lite jämnare gång (2500¨3000 varv)
 

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Åkte drygt 20 mil på valborg och deltog i en riktigt imponerande MC-kortege från Askersund till Skyllberg. 1400:an gick som en klocka och sörplade bara i sig 12 liter soppa, trots ett och annat skapligt pådrag :rodnar
Igår tog jag en kortsväng ner till Fellingsbro för att kika på Jänkare, hojar och annat skoj, och fick lite problem på hemvägen. Motorn började gå väldigt ryckigt, dock utan att FI lampan tändes så jag antar (hoppas) att det inte är något fel i boxen. Inga avgas poffar i märktes, motor gick bara väldigt ryckigt. Jag hade precis varit och tankat, alltså fräsh soppa (får man hoppas) i tanken. Den fick kallna när jag kom hem och vid ny uppstart märktes inte problemet. Några tips om vad som kan ha varit orsaken? Jag är lite orolig...
Lite fakta om min hoj: Årsmodell 2002. Köptes i höstas och har 1600 mil på mätaren. Sedan 2006 har den bara gått 400 mil, förra ägaren körde den väldigt lite. Nytt batteri och nya tändstift + ny olja och filter. 4-1 Laser hotcam helsystem (skall snarast bytas ut till ett med dubbla GPR dämpare..frugan bromsar..grrr)
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
DKW 250rt-52 Kawasaki zx9r-00 Bansmiskaren Suzuki gsx 1400-03
Äntligen, nu är premiären avklarad (blev väl sist i år).
Har även varit i kontakt med en som säger sig komma in o mappa i orginal boxen

ska besöka honom lite längre fram för o se om han fixar lite jämnare gång (2500¨3000 varv)
Med 1400 har ja inte varit ute me än. Men till helgen ska nog de va avklarat.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Hallå igen gott folk.

Jag har nya tätningar och skruvar till både kopplings- och bromsvätskebehållaren kvar sen jag sålde hojen om det kan vara av intresse för någon.

PM:a vid intresse. Mvh/Björn
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Åkte drygt 20 mil på valborg och deltog i en riktigt imponerande MC-kortege från Askersund till Skyllberg. 1400:an gick som en klocka och sörplade bara i sig 12 liter soppa, trots ett och annat skapligt pådrag :rodnar
Igår tog jag en kortsväng ner till Fellingsbro för att kika på Jänkare, hojar och annat skoj, och fick lite problem på hemvägen. Motorn började gå väldigt ryckigt, dock utan att FI lampan tändes så jag antar (hoppas) att det inte är något fel i boxen. Inga avgas poffar i märktes, motor gick bara väldigt ryckigt. Jag hade precis varit och tankat, alltså fräsh soppa (får man hoppas) i tanken. Den fick kallna när jag kom hem och vid ny uppstart märktes inte problemet. Några tips om vad som kan ha varit orsaken? Jag är lite orolig...
Lite fakta om min hoj: Årsmodell 2002. Köptes i höstas och har 1600 mil på mätaren. Sedan 2006 har den bara gått 400 mil, förra ägaren körde den väldigt lite. Nytt batteri och nya tändstift + ny olja och filter. 4-1 Laser hotcam helsystem (skall snarast bytas ut till ett med dubbla GPR dämpare..frugan bromsar..grrr)

Det sitter en kontakt som känner av när sidostödet är nere smörj o kolla så att
stödet går tillbaka riktigt. har hänt fler.
 

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Bra tips! Det ju faktiskt väldigt ofta som felen är enklare än man tror, skall genast smörja upp och kolla stödet. Tack!
(Min bror körde sin Triumph 995 Daytona till verkstad efter liknande problem för några år sedan, dom drog bara åt plus-polen på batteriet som brorsan just bytt...som sagt var, problemen är ofta enklare än man tror)
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Äntligen, nu är premiären avklarad (blev väl sist i år).
Har även varit i kontakt med en som säger sig komma in o mappa i orginal boxen

ska besöka honom lite längre fram för o se om han fixar lite jämnare gång (2500¨3000 varv)

Låter intressant....följ gärna upp och berätta hur det har gått :hej
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Måste fixa färgen på mina fälgar nästa vinter... men i den här landsänden känner jag inte till någon som pulverlackar till privatpersoner.

Jag har i alla fall startat upp och tagit en tur på ca 7km ikväll!
Servad med nya bromsskivor och allt. 10 min efter hemkomsten drog dimman in och nu är det -3!

Men säsongspremiären är ändå avklarad! :yoparty

Luleå Idustrilackering pulverlackade mina TLs fälgar. Ringde honom förra veckan angående att få 4 bilfälgar lackade, tyvärr har han inte tid att blästra men lacka skulle han hinna med.

Annars kanske Bläster och Lack på Storheden kan göra jobbet?

/
Stefan
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top