GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
här vart det lugnt :tungan har alla gått i ide :lol.

Fick en tidig julklapp på posten i torsdags :yoparty
garage 014a.JPG
o i låg detta :kär
garage 015a.jpg
inhandlat från Sandy bike parts i England via Ebay
Skillnaden mella dessa o orginal är att dom är inte har innerör vilket gör en himla skillnad i diameter tror orginalet är 26m inv. medan dessa är 40mm inv. givetvis i rostfritt med flänsar i rostfritt oxå :kär.


garage 016a.JPG

Utöver detta så har jag sågat hål i garage golvet :3freak ,ville inte ha lyftbordet ovanpå golvet eftersom de bygger 19cm i neder läge.
Vilket gör att när man ska köra upp hojen så finns ju risken att man tappa balansen åt andra sida :brinnerup vilket inte bör hända :gråta.
så hem med en betongsåg o sen gräva ut, armera o forma hålet
garage 011a.JPG
garage 0a.JPG
Troligtvis ska jag gjuta i början på nästa vecka så man kan släpa ner lyftbordet o börja med div. vinter projekt på hojen :).

/Maveric
 

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Hej alla.

Är helt ny här på spothoj, och lika nybliven GSX 1400 ägare. Här verkar det finnas know how så det räcker och blir över, perfekt för mig som säkert kommer att behöva hjälp med både det ena och det andra. Jag har kört offroad hoj några år, men förälskade mig i 1400:an när jag såg en för ett par år sedan. Nu har jag äntligen köpt mig en (en K2:a)och det känns riktigt bra, även om sommaren känns väääldigt lång borta :) Litet projekt över vintern blir att byta ut avgas-systemet. Det sitter ett fräsht Laser Hotcam helsystem monterat just nu, men jag gillar dubbla ljud-dämpare och skall montera ett par snygga GPR (som jag redan införskaffat) så fort jag får tag på nya pipor/collector. Sandy Bike parts i England ligger bra till i pris, det får nog bli grejor från dom tror jag.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej alla.

Är helt ny här på spothoj, och lika nybliven GSX 1400 ägare. Här verkar det finnas know how så det räcker och blir över, perfekt för mig som säkert kommer att behöva hjälp med både det ena och det andra. Jag har kört offroad hoj några år, men förälskade mig i 1400:an när jag såg en för ett par år sedan. Nu har jag äntligen köpt mig en (en K2:a)och det känns riktigt bra, även om sommaren känns väääldigt lång borta :) Litet projekt över vintern blir att byta ut avgas-systemet. Det sitter ett fräsht Laser Hotcam helsystem monterat just nu, men jag gillar dubbla ljud-dämpare och skall montera ett par snygga GPR (som jag redan införskaffat) så fort jag får tag på nya pipor/collector. Sandy Bike parts i England ligger bra till i pris, det får nog bli grejor från dom tror jag.

Välkommen hit Janne :).

Jo Sandy bike parts har fiiiiina grejer köpte ju precis böjar därifrån.
O jag vet en här i Karlshamn som köpt helsystem till sin gsx1400 o är helnöjd (kollade på hans innan jag beställde:tummenupp ).
klart snabb leverans oxå (4 arbetsdagar).


/Maveric
 

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Välkommen hit Janne :).

Jo Sandy bike parts har fiiiiina grejer köpte ju precis böjar därifrån.
O jag vet en här i Karlshamn som köpt helsystem till sin gsx1400 o är helnöjd (kollade på hans innan jag beställde:tummenupp ).
klart snabb leverans oxå (4 arbetsdagar).


/Maveric

Hej Maveric och tack för välkomnandet :)
Det låter ju alldeles lysande, då blev det ännu lättare att bestämma sig för att köpa grejorna jag behöver ifrån Sandy i England. Så får det bli!

// Janne
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hej Janne och välkommen. Kul att det kommer nya "Big Lady" lovers till tråden. Kanske det finns några bilder på skönheten?:)

Skall byta drivpaket samt båda däcken denna vinter, och göra lite service på henne nu när hon ändå står still.
Kanske tar ut henne på en liten sväng den 11 December då det skall gå ett Lucia rally med hojar genom Göteborg. Men det hänger lite på vädret/temperatur.

Maveric, grymt bra lösning du har gjort för lyften:tummenupp. Föresten de grenrören har jag också kikat på en längre tid. Vad kostade de att få hem?

Skönt att se att det finns lite liv i tråden och att ingen har råkat illa ut under säsongen:)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Maveric, grymt bra lösning du har gjort för lyften:tummenupp. Föresten de grenrören har jag också kikat på en längre tid. Vad kostade de att få hem?



Tack Jodix :) .

Frakten var på £35 till Sverige :) .


/Maveric
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Ja då har mam lagt till 80km på mätaren idag:):):)
Får hoppas att det blir mer i år:tummenupp
Någon mer som har rullat???

Det måste ha varit ----> :tummenupp. Är väldigt körsugen. Vilken temperatur har ni där nere?

Skulle ha kört Lucia med mc genom stan idag men ryggen satte stopp:huvet
Finns bilder på Göteborgstråden på detta.
 

Janne.S

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Frövi
Hoj
2002 Suzuki GSX 1400
Ja då har mam lagt till 80km på mätaren idag:):):)
Får hoppas att det blir mer i år:tummenupp
Någon mer som har rullat???

Oj, då har ni bättre väder och vägar än här uppe. Är fruktansvärt sugen på att få ta ut hojen, jag hann ju bara köra ca 10 mil efter att jag köpte den i höstas.. Nåja, det blir till att ägna sig åt att putsa och fixa och vänta på vårsolen :)
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Puch63.jpg

Hej alla o välkommen Janne
Här har det inte hänt så mycket har gjort några försök o fått hojen o funka med den där Ignijeten men
får den inte o gå bra o varför ?? klistrar in senaste mailet ja fick från dom som gjort den.

We apologize but we have no other advice for you. We have only little experience with this bike and we have no bike here now.

If you return us unit we will return you money.

Jaha det var bara ett prov inte konstigt att den inte funkade o ingen kunde svara på mina frågor.
Men hänger inte läpp för det har släpat in ett annat objekt istället

Till sist önskar ja er alla en riktigt God Jul
 

Lärkan

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2011
Ort
Nånna mil norr om Karlskrona
Hoj
k1300s-10
Ny på sporthoj

Hej på er alla mc-kunniga killar & Tjejer! Jag är en nygammal mc grabb, och en lycklig ägare till en Gsx 1400 k2 som jag har kört en sessong med:D. Jag vänter tålmodigt på en pcIII från uk, sedan ska jag plocka i ett k&n filter och till våren blir det justering av ventiler+mappning i bänk. Vill passa på att önskar alla en riktig god jul och att våren kommer snabbt. Bifogar några bilder // Lärkan
 

Bifogat

  • SAM_0909.jpg
    SAM_0909.jpg
    244 KB · Visningar: 125
  • SAM_0912.jpg
    SAM_0912.jpg
    239.4 KB · Visningar: 107
  • SAM_0913.jpg
    SAM_0913.jpg
    246.9 KB · Visningar: 102

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej på er alla mc-kunniga killar & Tjejer! Jag är en nygammal mc grabb, och en lycklig ägare till en Gsx 1400 k2 som jag har kört en sessong med:D. Jag vänter tålmodigt på en pcIII från uk, sedan ska jag plocka i ett k&n filter och till våren blir det justering av ventiler+mappning i bänk. Vill passa på att önskar alla en riktig god jul och att våren kommer snabbt. Bifogar några bilder // Lärkan

Välkommen hit Lärkan :).

Ser ut o va en välhållen K2'a :tummenupp.
O du verkar husera i mina gamla hemtrakter (baserat på infon under avataren) iofs bor jag inte så väldigt långt därifrån nu heller :tungan.
Kanske ses nästa sommar här nere :).

/Maveric
 

Lärkan

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2011
Ort
Nånna mil norr om Karlskrona
Hoj
k1300s-10
Tack, tack. Stämmer bra, jag har väl ca 5 mil till Åryd skulle jag tro och cyklen kommer från Karlshamn har jag för mig. Köpte den på Oves tidigt i våras. Fin sträcka ni körde till Lessebo, Ljuder vägen kallar vi den här uppe, den har man provat någon gång. Höres säkert någon gång framöver // Lärkan
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Tack, tack. Stämmer bra, jag har väl ca 5 mil till Åryd skulle jag tro och cyklen kommer från Karlshamn har jag för mig. Köpte den på Oves tidigt i våras. Fin sträcka ni körde till Lessebo, Ljuder vägen kallar vi den här uppe, den har man provat någon gång. Höres säkert någon gång framöver // Lärkan

Tyckte det var något bekant med hojen :) ,såg den när den stod på Oves :tummenupp.
Ja lessebo vägen är fiiiiin:kär , likaså vägen dit från Kristianopel via Torsås var inte dum den heller :banana.
jo vi lär nog höras framöver :).


Ville oxå passa på o önska alla här en God Hjul o ett Gott Nytt År
Måtte våren komma snabbt :D.

/Maveric
 

BRL-67

BRL-67
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Påarp (HBG)
Hoj
Gsx 1400-06
JA God Jul o ett Gott Nytt År:yoparty

Hoppas att vi kan träffas ett par styckna nästa säsong.

Bågen fick oxå en julklapp nya blinkers, fick modifiera baken lite.:banana:banana:banana
DSCF0665.jpg
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top